2019-10-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Blir det noe av dusøren tro ?

Vet ikke det, men uansett kommer jo denne dusøren alt for seint. Jeg er rimelig sikker på at politiet er på vei til å løse gåten ( problemet blir å finne liket) Men når jeg sammenligner med Osen saken (i Bergen ) som nylig fikk et gjennombrudd etter 4 år. For de som ikke vet gallerieier og millionær Reidar Osen ble kidnappet for 4 år siden, han klarte og komme seg unna, men var kjapp med å utlove dusør til de som ønsket å medvirke til at kidnapperne ble tatt. Jeg vet ikke om dusøren var utløsende men det gikk i alle fall 4 år før politiet fikk et gjennom brudd. ( men heldigvis gikk jo ikke menneskeliv til spille i denne saken) Reidar Osen er ingen fattig mann, men han er ikke milliardær og kommer nok langt ned på listen over rike folk i Norge. Da blir det noe rart at en mann som besitter 1,7 milliarder kroner ikke for lengst har utlovd dusør til de som kan finne spor som løser saken. Det begynner å demre for meg hvem TH er, en ting er å ikke gi etter for løsepenger for kidnapping. Dusør er noe helt annet og gir incitament til at folk i kriminelle miljøer gir opplysninger som fører til løsning av problemet.

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over dette, men her har altså TH hatt en mulighet til å få opplysninger uten å innfri et løsepengekrav, hvorfor kommer dette nå når det ser ut til at saken blir løst. Hvorfor ikke i sommer tro? Jeg har og hørt ryktene om at TH er sykelig gjerrig. Men TH har 3 voksne barn, de har kanskje ikke så mye de skulle sagt når det gjelder farsformuen, men de har likevel pressmidler som kan sette det i gang. Som å ta totalt avstand fra far. Jeg tror også det var barna som presset igjennom de 10 mill som ble gitt til en eller annen slask. Hva er en mamma verdt tro? Tar forbehold om at hun ikke var så fantastisk som media har fremstilt henne som?

Uansett er det trolig for seint nå, politiet kommer til å knekke denne koden ( ja jeg håper dere leser dette) jeg vet at det vil bli et problem med et forsvunnet lik, det man kan håpe på et som i Orderud saken så fellende indisier at man i det minste kan felle de på medvirkning til drap.

Det som tross alt gleder meg i denne saken er at politiet sakte men sikkert sirkler vedkommende inn.
Citera
2019-10-17, 23:03
Medlem
Politiets DNA funn kan umulig stamme fra Hagen slekta for da hadde vedkommende vært pågrepet nå, spørsmålet er om det i det hele tatt har noe med saken å gjøre.
Citera
2019-10-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Jeg tenker på - hvorfor står Ikke noen fra familien fram med bønn om å finne henne? Ingen uttalelser derfra. Vel man gjøre vel seg sine tanker omkring det..
Dette har jeg skrevet for lenge siden (ikke for å skryte av meg selv altså) men det er den mest underlige biten i dette. Ja noen kan være mediesky, men ikke alle, som jeg har forstått har alle barn og ektefelle politibeskyttelse, hvorfor da? Det er kanskje noe av det jeg har synes var det mest simpleste ved denne saken. Gud bedre meg å få barn som ingen er så glad i meg at de gidder å stå frem for meg. Harde men sanne ord. Jeg har jo mine mistanker som nesten fritar meg for fordømmelse og det er at de har sine mistanker. Det er uansett ikke greit. Man ofrer ikke mor for å spare andre.

Så er det nærliggende og tenke, er disse barna så griske for å få ut arv etter mor at de dekker far? De har jo alt og tjene på å utlevere far. Men de er trolig ikke sikker og det er heller ikke jeg, og man ofrer ikke noen før man er sikker.
Det blir jo mye spekulasjoner dette siden man ikke vet noe som helst om denne familien. Og klart som barn vil man ha bevis før man går til det skritt. Det kan være noe av forklaringen for hvorfor ingen av disse barna står frem.
Derimot tviler jeg på at noen av barna har motiver, for som jeg har forstått det hadde de i såfall hatt mer og hente ved å kidnappe faren. Men ja det er noe rart her.

Hele saken er jo kjempe rar for hvem hadde vel motiv for å drepe en 67 år gammel mor og bestemor.
Man kan vel bare håpe at politiet lyktes i sin jobb, og at de også har nok indisier til å sikte morderen.
Citera
2019-10-17, 23:09
Medlem
Monsens avatar
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Langt tilbake i tråden er det referert til et intervju med Hagens tidligere eiendomssjef som var på besøk noen dager før forsvinningen.
Citera
2019-10-17, 23:12
Medlem
Citat:
Politiets DNA funn kan umulig stamme fra Hagen slekta for da hadde vedkommende vært pågrepet nå, spørsmålet er om det i det hele tatt har noe med saken å gjøre.
Jeg antar at det DNA-et som politiet søker eieren til, er funnet på mistenkelige steder på åstedet som eventuelt kan knytte eieren av DNA-et til forbrytelsen.

"Ifølge VG skal politiet over lenger tid ha systematisert resultater fra analyser av spor og gjenstander i den savnedes bolig på Lørenskog.

De siste månedene skal flere personer ha blitt bedt om å avgi DNA-prøver som ledd i den krevende etterforskningen."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/10/17/195619623/anne-elisabeth-hagen-savnet-i-ett-ar-politiet-innkaller-vitner-til-dna-prover
Citera
2019-10-17, 23:13
Medlem
Citat:
Du kan ikke være noe særlig oppdatert da både krimeksperter og politiet har kommentert at kidnapperne hadde påfallende liten interesse i å innkassere løsepengekravet.

Fikk du det med deg nå ?
Hva er 10 mill mot å tilbringe 10-15 år i fengsel. Ingen skal fortelle meg at dette er betaling til kanskje 3 gjerningspersoner for å risikere så mange år i fengsel. Kanskje var det noen som prøvde seg med dårlig napp, men neppe folk som skjønte hva dette dreide seg om. Jeg vet ikke hvem disse personene som fikk disse pengene er men jeg tror politiet ville klart og knekke denne koden. Enten var dette folk som prøvde seg, eller så var det et spill for galleriet.
Citera
2019-10-17, 23:18
Medlem
"(17. okt. 2019 22:48 – Oppdatert 17. okt. 2019 22:51) Nye DNA-spor kan bidra til å avsløre mulige kidnappere og mordere."
"De siste månedene skal flere personer ha blitt bedt om å avgi DNA-prøver som ledd i den krevende etterforskningen. Spyttprøver og fingeravtrykk"
"– Jeg kan bekrefte at vi har kontaktet personer for å avgi DNA-prøve. Vi jobber med å finne ut hvilken betydning de har for vår etterforskning, sier Brøske til avisen."
"Politiet har snevret inn tidsrommet for når de mener Anne-Elisabeth Hagen ble fraktet vekk fra hjemmet sitt på Lørenskog. Ifølge politiet er det mye som tyder på at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for noe kriminelt innenfor et kortere tidsrom enn tidligere opplyst"
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/10/17/195619623/anne-elisabeth-hagen-savnet-i-ett-ar-politiet-innkaller-vitner-til-dna-prover

"Fremdeles jobber politiet iherdig med å kartlegge hvilke kjøretøy som var i og rundt Sloraveien da Anne-Elisabeth Hagen (69) forsvant, den 31. oktober i fjor. Et avgrenset tidsvindu er satt. Antallet kjøretøy er kraftig snevret inn.
Politiet har mellom 10 og 20 biler som gjenstår å ettergå. Det dreier seg om å sjekke alt av bompasseringer, veikameraer og vitneobservasjoner. Det er også gjort krimtekniske undersøkelser av gjenstandene."
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiets-jakt-i-naeromradet/71721435

Er det bilene de mener med "gjenstandene"? (Jeg har kanskje bare misforstått, fordi journalisten valgte å skrive denne setningen i samme avsnitt som det om bilene?)
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-17 kl. 23:35.
Citera
2019-10-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"(17. okt. 2019 22:48 – Oppdatert 17. okt. 2019 22:51) Nye DNA-spor kan bidra til å avsløre mulige kidnappere og mordere."
"De siste månedene skal flere personer ha blitt bedt om å avgi DNA-prøver som ledd i den krevende etterforskningen. Spyttprøver og fingeravtrykk"
"– Jeg kan bekrefte at vi har kontaktet personer for å avgi DNA-prøve. Vi jobber med å finne ut hvilken betydning de har for vår etterforskning, sier Brøske til avisen."
"Politiet har snevret inn tidsrommet for når de mener Anne-Elisabeth Hagen ble fraktet vekk fra hjemmet sitt på Lørenskog. Ifølge politiet er det mye som tyder på at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for noe kriminelt innenfor et kortere tidsrom enn tidligere opplyst"

"Fremdeles jobber politiet iherdig med å kartlegge hvilke kjøretøy som var i og rundt Sloraveien da Anne-Elisabeth Hagen (69) forsvant, den 31. oktober i fjor. Et avgrenset tidsvindu er satt. Antallet kjøretøy er kraftig snevret inn.
Politiet har mellom 10 og 20 biler som gjenstår å ettergå. Det dreier seg om å sjekke alt av bompasseringer, veikameraer og vitneobservasjoner. Det er også gjort krimtekniske undersøkelser av gjenstandene."
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiets-jakt-i-naeromradet/71721435

Er det bilene de mener med "gjenstandene"? (Jeg har kanskje bare misforstått, fordi journalisten valgte å skrive denne setningen i samme avsnitt som det om bilene?)

Det er nok bare setningen som er plassert helt ute av kontekst.

Fra vg:

"I månedsvis har etterforskerne i Lørenskog-forsvinningen jobbet med sporene og gjenstandene som ble funnet på åstedet i Sloraveien 4 – huset som Anne-Elisabeth Hagen (68) forsvant fra 31. oktober i fjor."

Med andre ord; brev, konvolutt, strips og muligens eiendelene på badet som lå på gulvet tidligere nevnt.
Citera
2019-10-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Det er nok bare setningen som er plassert helt ute av kontekst.

Fra vg:

"I månedsvis har etterforskerne i Lørenskog-forsvinningen jobbet med sporene og gjenstandene som ble funnet på åstedet i Sloraveien 4 – huset som Anne-Elisabeth Hagen (68) forsvant fra 31. oktober i fjor."

Med andre ord; brev, konvolutt, strips og muligens eiendelene på badet som lå på gulvet tidligere nevnt.
Takk for oppklaring!
Citera
2019-10-17, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vet ikke det, men uansett kommer jo denne dusøren alt for seint. Jeg er rimelig sikker på at politiet er på vei til å løse gåten ( problemet blir å finne liket) Men når jeg sammenligner med Osen saken (i Bergen ) som nylig fikk et gjennombrudd etter 4 år. For de som ikke vet gallerieier og millionær Reidar Osen ble kidnappet for 4 år siden, han klarte og komme seg unna, men var kjapp med å utlove dusør til de som ønsket å medvirke til at kidnapperne ble tatt. Jeg vet ikke om dusøren var utløsende men det gikk i alle fall 4 år før politiet fikk et gjennom brudd. ( men heldigvis gikk jo ikke menneskeliv til spille i denne saken) Reidar Osen er ingen fattig mann, men han er ikke milliardær og kommer nok langt ned på listen over rike folk i Norge. Da blir det noe rart at en mann som besitter 1,7 milliarder kroner ikke for lengst har utlovd dusør til de som kan finne spor som løser saken. Det begynner å demre for meg hvem TH er, en ting er å ikke gi etter for løsepenger for kidnapping. Dusør er noe helt annet og gir incitament til at folk i kriminelle miljøer gir opplysninger som fører til løsning av problemet.

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over dette, men her har altså TH hatt en mulighet til å få opplysninger uten å innfri et løsepengekrav, hvorfor kommer dette nå når det ser ut til at saken blir løst. Hvorfor ikke i sommer tro? Jeg har og hørt ryktene om at TH er sykelig gjerrig. Men TH har 3 voksne barn, de har kanskje ikke så mye de skulle sagt når det gjelder farsformuen, men de har likevel pressmidler som kan sette det i gang. Som å ta totalt avstand fra far. Jeg tror også det var barna som presset igjennom de 10 mill som ble gitt til en eller annen slask. Hva er en mamma verdt tro? Tar forbehold om at hun ikke var så fantastisk som media har fremstilt henne som?

Uansett er det trolig for seint nå, politiet kommer til å knekke denne koden ( ja jeg håper dere leser dette) jeg vet at det vil bli et problem med et forsvunnet lik, det man kan håpe på et som i Orderud saken så fellende indisier at man i det minste kan felle de på medvirkning til drap.

Det som tross alt gleder meg i denne saken er at politiet sakte men sikkert sirkler vedkommende inn.
Polisen har haft ett extremt stort utredningsmaterial att arbeta med. Förutom alla rykten, som de också har undersökt, utan att hitta någon relevans.

En dusör hade bara överbelasta polisen, särskilt i början, på grund av alla undersökningar som det skulle medföra.

Jag är ganska säker på att det här är vad polisen har rekommenderat TH att INTE göra - för det skulle leda till kaos och förstöra utredningen.

Nu passar det förmodligen bättre - detta har diskuterats med polisen under lång tid, men Brøske säger att folk har en skyldighet att ge polisen information oavsett dusör.
Citera
2019-10-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja alle slike personer er jo naturligvis høy-interessante å sjekke ut av saken for politiet. Det er vel det politiet driver med nå. For det er jo helt åpenbart at det finnes en mulighet for at personer kan ha blitt invitert for å legge igjen DNA i huset slik at det har en plausibel forklaring at blir funnet DNA der. Eventuelt.

ja hvis man har fantasien i orden kan man tenke sånn. Men hvem er TH , spesielt sosial, noe av det første jeg leste om familien var at de pleide og legge seg sånn 20.30 om hverdagene. Altså ingen selskapsløver. Hvem tror TH har invitert folk til å legge igjen DNA, beklager folkens men dette er trolig ikke TH sin stil. Her er også eksemplene på at TH ikke er direkte ansvarlig. TH er mediesky, han er trolig heller ikke et festmenneske (mulig bilde lyver men det absolutt ut til at TH ikke koser seg i festlige lag. Noe som er ganske vanlig blant milliarderer (med unntak av Stordalen) Vi kan slå fast at TH sannsynligvis er verdens kjedligste fyr.( kun opptatt av penger som lar seg formere) sikkert stygt sagt men likevel til hans eget forsvar. Ingenting tyder på at TH har en elskerinne. Først og fremst er han altfor gjerrig til det og trenger en kone som er solidarisk.
Jeg vil likevel ikke utelukke at TH kan være gjerningsmannen, og grunnen er at det kan tenkes at AEH ønsket seg ut av dette dødskjedelige ekteskapet, kanskje hadde hun allerede funnet en og hun visste at TH aldri ville dele formuen hun hadde krav på halvparten av etter et langt samliv med henne.

Det er vanskelig og avgjøre om en såkalt normal mann ville akseptert dette eller ville sett på det som et gedigent tap, ikke bare økonomisk men såret stolthet. Skal jeg være ærlig ville jeg ønsket AEH all lykke i et evnt, nytt forhold, for noe sier meg at selv om TH sørget for sin kone, var det lite generøsitet. Nesten det eneste bilde vi ser av TH er en sur mann, i tillegg til dette undomsbilde hvor TH ser dritsur ut på.
Kanskje er jeg sensitiv når jeg skriver dette men jeg hadde unnet AEH noe bedre, ikke pga. sur ektemann men for helheten vi presenteres. Spørsmålet sikkert mange stiller seg er om AEH hadde fortjent noe bedre. Og ble dette ønsket for stort for AEH er det helt greit. Hvis dere barn som leser dette her inne tenk på deres mors lykke, hva er det som gjør at dere ikke gjør det.
Citera
2019-10-18, 00:26
Avslutad
Postad 2019-09-14, 15:03
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
När det gäller skoavtrycket, sa polisen att det som var speciellt med detta, var sättet det avlagts. Nu hoppas jag att "cirkeln" mitt i skoavtrycket är något skarpt (t.ex. glasbitar) GM har trampat på, och förhoppningsvis lämnat DNA efter sig. Nära "cirkeln" kan man se att det finns skador på kakelet.
Jag hoppas fortfarande att cirkeln i skoavtrycket, var någon vass pryl GM gick på t.ex. glasskår - inte så dumt DNA-spår i så fall.
Brøske såg glad ut idag :-)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPbpA4/loerenskog-forsvinningen-politiet-har-sikret-skoavtrykk-paa-aastedet
Senast redigerad av Havhest 2019-10-18 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in