2019-10-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva har kidnappere som overhode ikke var interesserte i løsepenger å tjene på å drepe AE ?

Hva er motivet når det ikke var løsepenger ?
Hvem sier at de ikke var interessert i å tjene penger? De har pr. nå tjent 10 mill. uten å måtte vise livssbevis, noe de sannsynligvis ikke kan, siden "forhandlingskortet" ved en uberegnet handling avgikk ved døden.
Citera
2019-10-17, 21:55
Medlem
En tanke og teoretisk (kanskje også realistisk) mulighet er at en hjelper GM 1 var på plass i huset allerede kl 09 og ventet i skjul inne i huset på at AEH skulle ringe slik at hun ga livstegn til noen, og så slå til rett etter at hun la på.

Og at GM nr 2 kom raskt inn med bil etterpå og hentet (var med inn og bar ut) i en rask operasjon. Inn og ut, sånn at det ser ut som kidnapping.

Den teorien passer ihvertfall med alle brikker i saken sånn sett.

Da måtte isåfall begge disse ha hatt DNA i huset fra før, hvis den teorien skal stemme. Dette var jo tydeligvis en planlagt greie og da måtte jo de ha hatt en plan med DNA spor.
Så kunne man kanskje tro at det var nok til å frikjennes. Da er isåfall spørsmålet om DNA likevel havnet på feil plass ifht hva gjerningspersonene kunne forutse.

Leser nå at politiet sjekker DNA på de som var i huset før forsvinningen. Det brenner i snøret nå.
Senast redigerad av Hunterrr 2019-10-17 kl. 22:07.
Citera
2019-10-17, 21:59
Medlem
Det skulle vært arti og vite hvor lenge politiet gikk og ruger på teorien om at dette ikke var kidnapping. Jeg vil tro at allerede de første undersøkelsene politiet gjorde ville vekke en slik mistanke.
Det som skjedde i huset er ikke av ny dato, politiet visste nok mye allerede da. Jeg nekter å tro at politiet er så dum at ikke tanken slo de allerede etter de første undersøkelsene. Hva ha de funnet ut i ettertid som har gjort at de er kommet til denne konklusjonen tro? Åstedet har jo ikke endret seg i ettertid. Det som har endret seg er alt de har funnet ut ang.brev, skoler og denne teipen.
Når de nå går ut med teorien om at hun ble drept i huset er det klin umulig og tro at de ikke har visst dette lenge.
Disse telefonsamtalene har jo vært kjent lenge. Når politiet tror hun er drept i huset må de ha visst det hele tiden.En bitteliten dråpe blod er nok. Spørsmålet er vel heller hvorfor de ventet så lenge med å offentliggjøre sine mistanker.
Citera
2019-10-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hvorfor peker da alle spor mot Norge, det er åpenbart at enten GM forstår norsk eller iallefall samarbeider med en som forstår norsk. Klart det kan være en svenske eller en danske. Nå er det sånn at disse Sprox skoene kun er solgt i Spar Kjøp butikker i Norge. Det trenger ikke bety så mye kort vei til grensen, så kanskje jeg skal moderere meg til å innlemme at han kan være svensk, eller iallefall boende i Sverige. Jeg skal ikke påstå noe men mye tyder på at vedkommende er enten norsk eller svensk? Hvorfor tror du ikke at GM er det tro?
Nei, disse skomodellene selges også i andre land. Og sko med samme såler er solgt i mange forskjellige modeller i mange land.
"Skoene selges i en rekke land over hele verden, men det er bare salgene i Norge som nå er i politiets søkelys."
https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-300-skokjopere/71536988
Citera
2019-10-17, 22:08
Medlem
Minnimuss avatar
Rene nyhets-bonanzaen i dag jo.
Nå bekrefter de at de har sikret DNA spor og de kaller inn perifere personer for sjekk opp mot profilen.

De har altså DNA som ikke er identifisert ennå. Det må bety at de har funnet DNA fra noen som ikke tilhører nærmeste kretsen rundt AEH, da disse selvsagt har avgitt DNA prøver på et tidlig stadium i etterforskningen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nan7v5/politiet-paa-ny-dna-jakt-vitne-avga-proeve-denne-uken?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-10-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nå bekrefter de at de har sikret DNA spor og de kaller inn perifere personer for sjekk opp mot profilen.

De har altså DNA som ikke er identifisert ennå. Det må bety at de har funnet DNA fra noen som ikke tilhører nærmeste kretsen rundt AEH, da disse selvsagt har avgitt DNA prøver på et tidlig stadium i etterforskningen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nan7v5/politiet-paa-ny-dna-jakt-vitne-avga-proeve-denne-uken?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Spennende men har du lagt merke til at de ikke lengre har pressekonferanser, blir bare litt nyskjerrig på hvorfor? Nå kan det virke som de lar sive ut i mediene teorier etc. men Brøske må ikke lengre fortelle, hva skyldes det tro?
Citera
2019-10-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Isåfall blir det viktig å sjekke de personene som evt var invitert dit rett før forsvinningen. For kan jo hende de ble invitert dit den gangen for å legge igjen DNA der og at det var hovedhensikten med at de skulle komme dit. En tanke og noe som må sjekkes ut.
Citera
2019-10-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Hvem sier at de ikke var interessert i å tjene penger? De har pr. nå tjent 10 mill. uten å måtte vise livssbevis, noe de sannsynligvis ikke kan, siden "forhandlingskortet" ved en uberegnet handling avgikk ved døden.
Du kan ikke være noe særlig oppdatert da både krimeksperter og politiet har kommentert at kidnapperne hadde påfallende liten interesse i å innkassere løsepengekravet.

Fikk du det med deg nå ?
Citera
2019-10-17, 22:14
Medlem
Citat:
Her er jeg faktisk ikke enig med deg, TH er sikkert ikke GM, men jeg følger deg ikke når det gjelder at dette iallefall er folk som bor i Norge. Forstår ikke hvorfor du benekter det når så mange indisier peker mot at gjerningsmann/menn er norsk.Nesten så jeg mistenker deg for å ha motiver med dette svaret.fpr det henger ikke på greip og late som man er norsk hvis man ikke er det. Vi kan godt diskutere teorier og hvem som kan være mulige GM, men når du påstår at de ikke er norske ( iallefall bør i Norge) lurer jeg på hvilke motiver du har for å hevde dette, når alle etterforskningsskritt som er offentliggjort av politiet tyder på at de holder til i Norge. Så nå blir jeg litt mistenksom på hvem du er? For det er et faktum at GM hadde hatt mest å tjene på og ha utenlands identitet.
Men sånn er det åpenbart ikke. Kynisme finnes overalt, men de færreste dreper eller bortfører ikke mennesker.
De fleste tenker konsekvenser og konsekvensene er her utrolig høye.
Hvis det skulle være bortføring som har gått galt kan det være vanlige samfunnsborgere. Er det derimot kidnappede som fortsatt har AEH i sin varetekt er det åpenbart at det ikke er mennesker som lever et vanlig liv. Man kan ikke skjule et menneske over tid om man er i jobb. Dette er Norge( ikke et folketomt land) saken er så kjent at hadde noen mistanker hadde det kommet politiet for øre for lenge siden.

Men nå skal jeg spare deg for mine teorier men jeg ble litt satt ut av kommentaren din og lurer på hva og hvem du er?
Sitat fra deg: "...flere teorier peker mot at GM er norske. Sko kjøpt hos Spar Kjøp, de forstår norsk, nå ser det ut til at både brevpapir og konvolutt peker mot Norge." Det kan godt være at GM er norske, men disse grunnene du ramser opp her, må ikke nødvendigvis bety at de er det. De trenger ikke være norske SELV OM de har kjøpt sko, strips og brevpapir i Norge og forstår norsk. Bare det jeg ville poengtere. Hvem og hva jeg er skal man visst være litt forsiktig med å spekulere for mye i her inne, da kan man risikere å bli utestengt. Men litt morsomt at det å være " kjerringa mot strømmen" får noen til å lure på det
Citera
2019-10-17, 22:16
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Spennende men har du lagt merke til at de ikke lengre har pressekonferanser, blir bare litt nyskjerrig på hvorfor? Nå kan det virke som de lar sive ut i mediene teorier etc. men Brøske må ikke lengre fortelle, hva skyldes det tro?

Det kan virke som om det er VG som følger saken tettest, de har også egen krimekspert. Når saken trekker ut i straks et år, så er det vel naturlig at man ikke holder på med pressekonferanser støtt og stadig. Det generelle mediatrykket er nok lavere, virker som de fleste nettavisene gjenforteller VGs saker og ikke er så interessert i å ha egne journalister på saken hele tiden. Pressekonferanser på dette tidspunktet får vi nok bare hvis det er store gjennombrudd eller vendinger i saken.
Citera
2019-10-17, 22:23
Medlem
En annen ting som virker merkelig er at en så rik familie først nå går ut med planer om dusør til den som kan gi opplysninger i saken, et år etter. Ja de kunne jo ikke det før i februar det er jeg klar over, men det er noe som ikke stemmer her. En mann med så mye penger burde gått ut med lovnad om dusør på et langt tidligere tidspunkt, ikke når det nå nærmer seg løsning. Det er vanskelig og tro at TH er helt uskyldig. Først betaler han utpressere 3 uker etter at politiet lanserer den ny teorien, nå kommer vurdering av dusør når det nærmer seg løsning. Jeg vet snart ikke hva jeg skal tro? Synes jo det er utrolig rart om han er GM (særlig med tanke på at han har hatt medhjelpere) men mye av dette henger jo ikke på greip lenger. I tillegg ser det ut til at politiet ikke lengre har samme kommunikasjon med familien. Men igjen det er vanskelig og tro at han har gjort dette ved hjelp av gjerningsmenn (noe som taler veldig mot han)
Citera
2019-10-17, 22:24
Medlem
Blir det noe av dusøren tro ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här