Vet ikke det, men uansett kommer jo denne dusøren alt for seint. Jeg er rimelig sikker på at politiet er på vei til å løse gåten ( problemet blir å finne liket) Men når jeg sammenligner med Osen saken (i Bergen ) som nylig fikk et gjennombrudd etter 4 år. For de som ikke vet gallerieier og millionær Reidar Osen ble kidnappet for 4 år siden, han klarte og komme seg unna, men var kjapp med å utlove dusør til de som ønsket å medvirke til at kidnapperne ble tatt. Jeg vet ikke om dusøren var utløsende men det gikk i alle fall 4 år før politiet fikk et gjennom brudd. ( men heldigvis gikk jo ikke menneskeliv til spille i denne saken) Reidar Osen er ingen fattig mann, men han er ikke milliardær og kommer nok langt ned på listen over rike folk i Norge. Da blir det noe rart at en mann som besitter 1,7 milliarder kroner ikke for lengst har utlovd dusør til de som kan finne spor som løser saken. Det begynner å demre for meg hvem TH er, en ting er å ikke gi etter for løsepenger for kidnapping. Dusør er noe helt annet og gir incitament til at folk i kriminelle miljøer gir opplysninger som fører til løsning av problemet.
Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over dette, men her har altså TH hatt en mulighet til å få opplysninger uten å innfri et løsepengekrav, hvorfor kommer dette nå når det ser ut til at saken blir løst. Hvorfor ikke i sommer tro? Jeg har og hørt ryktene om at TH er sykelig gjerrig. Men TH har 3 voksne barn, de har kanskje ikke så mye de skulle sagt når det gjelder farsformuen, men de har likevel pressmidler som kan sette det i gang. Som å ta totalt avstand fra far. Jeg tror også det var barna som presset igjennom de 10 mill som ble gitt til en eller annen slask. Hva er en mamma verdt tro? Tar forbehold om at hun ikke var så fantastisk som media har fremstilt henne som?
Uansett er det trolig for seint nå, politiet kommer til å knekke denne koden ( ja jeg håper dere leser dette) jeg vet at det vil bli et problem med et forsvunnet lik, det man kan håpe på et som i Orderud saken så fellende indisier at man i det minste kan felle de på medvirkning til drap.
Det som tross alt gleder meg i denne saken er at politiet sakte men sikkert sirkler vedkommende inn.