2019-10-16, 19:25
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tycker att spelare som Berg är väldigt användbara för att sålla agnarna från vetet när det gäller fotbollsintresserade. Menar man att Berg är värdelös och inte borde spela så har man ju outat sig själv som okunnig.

Wow det ska komma från hen som undra varför Lewicki var med i truppen.
Citera
2019-10-16, 20:03
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Wow det ska komma från hen som undra varför Lewicki var med i truppen.

Det var en legitim fråga då vi redan har Ekdal, Larsson och Svensson som kan fylla den rollen. Poängen var inte att Lewicki är för dålig, utan att det blir för mycket kaka på kaka. Peta Svensson om Lewicki ska vara med.

Men jag vet att läsförståelse inte är din starka sida. Eller ja, allt som kräver någon form av tankeverksamhet tycks vara din svaga sida.
Citera
2019-10-16, 21:20
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Tycker att spelare som Berg är väldigt användbara för att sålla agnarna från vetet när det gäller fotbollsintresserade. Menar man att Berg är värdelös och inte borde spela så har man ju outat sig själv som okunnig.
Exakt sådär har jag också tänkt. Lycktligtvis kan Janne Andersson fotboll. Det är väldigt sällan man som blir särskilt besviken eller förvånad över hans val. Okunniga som bara kollar hur många mål en anfallare gör blir det dock för jämnan. Att folk här inne har velat peta Forsberg, Berg och till och med Olsen är bara löjligt.
Citera
2019-10-16, 21:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Anders Svensson var tidigare ett paradexempel också, varje jävla landskamp gnälldes det på en del håll.

Sen stod Taco där med flest landskamper någonsin vid avslutad karriär. Ridå.
Citera
2019-10-16, 21:28
Medlem
Rätt uppenbart att Guidetti är femtevalet på anfallspositionen nu. Har svårt att tro att det finns en plats i en eventuell EM-trupp för honom när Claesson är tillbaka i vår. Om han nu är så viktig för gruppdynamiken kan ju Janne plocka med honom som en maskot eller nåt...

PS. Kul och otippat att Pierre Bengtsson gjort en sådan fin landslagscomeback! Finns honom som rätt medioker under Hamrén, men han har ju radat upp fina insatser nu i höst. Ludde är väl fortsatt given, men Martin Olsson måste nog göra en riktig kanonvår för att kliva förbi Pierre som andraval.
Senast redigerad av HaconBacon 2019-10-16 kl. 21:31.
Citera
2019-10-16, 21:43
Medlem
Citat:
Beror ju på match med. Om man taktiskt menar att Berg är bättre än Isak mot Malta t.e.x så tycker jag personligen men är ruggigt okunnig. Däremot i matchbilder som dessa mot spanien är han värd sin vikt i guld.
Citera
2019-10-16, 21:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Lite synd bara att dom aldrig kommer förstå det själva och fortsätter med det konstanta gnällandet. Dunning-Kruger-effekten i sitt esse.
Citera
2019-10-16, 22:12
Medlem
Citat:

Håller med! 95 % av tiden som fotbollsspelare är utan boll. Men de okunniga ser bara spelare med boll.

Citat:
Det var en legitim fråga då vi redan har Ekdal, Larsson och Svensson som kan fylla den rollen. Poängen var inte att Lewicki är för dålig, utan att det blir för mycket kaka på kaka. Peta Svensson om Lewicki ska vara med.

Men jag vet att läsförståelse inte är din starka sida. Eller ja, allt som kräver någon form av tankeverksamhet tycks vara din svaga sida.

Håller med dig här också. Det blir lite kaka på kaka, speciellt då vi redan har Larsson och Svensson. Behövs egentligen inte mer.

Håller även med om sista stycket.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Beror ju på match med. Om man taktiskt menar att Berg är bättre än Isak mot Malta t.e.x så tycker jag personligen men är ruggigt okunnig. Däremot i matchbilder som dessa mot spanien är han värd sin vikt i guld.

Tycker detta sammanfattar det rätt bra.
Citera
2019-10-17, 10:06
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Anders Svensson var tidigare ett paradexempel också, varje jävla landskamp gnälldes det på en del håll.

Sen stod Taco där med flest landskamper någonsin vid avslutad karriär. Ridå.
Fenomenet Svensson var ju ännu mer förbryllande än Berg. I fallet Berg kan jag ändå köpa en del av kritiken. Men att Svensson, som ju ganska ofta var bäst på plan, fick så mycket hat var helt sjukt.
Citera
2019-10-17, 13:30
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Det var dock inte enskilda insatser jag pratade om. Alla är dåliga i enstaka matcher.
Citera
2019-10-17, 13:33
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Fenomenet Svensson var ju ännu mer förbryllande än Berg. I fallet Berg kan jag ändå köpa en del av kritiken. Men att Svensson, som ju ganska ofta var bäst på plan, fick så mycket hat var helt sjukt.
Lustig ska man inte glömma bort här heller. Han har fått en hel del skit av folk genom åren trots att han nästan alltid har tillhört dom bättre i laget. Det har ju funnits tillfällen där det har varit väldigt tydligt att en del inte har blivit bättre på att förstå fotboll än vad dom gjorde när dom spelade i sitt gamla P10-lag..
Citera
2019-10-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

Media hetsade väl ganska friskt, att Källström skull spela. "In med Kim, ut med Svensson". Och folk är som vi alla vet, lättpåverkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in