2019-10-17, 00:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
OK, tack! - Har hittat ytterligare ett dokument vilket sparats 23 augusti 2019 kl. 18.27 (bl.a. för en belysning Nordsjö-delen). Vid denna tidpunkt fanns 3943 bilder. De sidor jag kan se är s. 58 resp. 57 (av då totalt 198 sidor). De 40 bilderna har inte ändrat inbördes ordning (ej heller har bildtexterna ändrats) men i dag återfinns 3 bilder (3 x 3/24/2018) på s. 61, 12 bilder (12 x 3/24/2018) + 2 bilder (2 x 3/25/2018) + 6 bilder (6 x 3/30/2018) på s. 60 , och 10 bilder (10 x 3/30/2018) + 7 bilder (7 x 4/1/2018) på s. 59.
24/3 2018 är tummetott försedd med gipsskena och bandage.
Citat:
Din skärmdump från mån 26 aug utvisar 3986 bilder.

Det kan alltså konstateras att från fre 23 aug efter kl. 18.27 - mån 26 (tidpunkt?) har bilder tagits bort och lagts till som motsvarar ett bildnetto av 43 bilder (3986 ./. 3943).

I det skapade dokumentet lör 24 aug 2019 kl. 14.28 fanns 3985 bilder i galleriet. Ännu hade inte sista handen lagts vid bildhanteringen - som dock bör ha varit klar (el. tvingats avbrytas) senast tisdag 27 aug c:a kl. 06.00.Det är inte omöjligt, men hur som helst bör man ha säkrat galleriet och annat datorrelaterat på ett tidigt stadium.
Anhållen i sin frånvaro måndag em den 26 augusti. Under helgen kan han ha fått signaler om att en häktning var på gång, fått panik och rensat i galleriet.

Glömde deleta den här bilden, daterad 7 april 2018? https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/0718824d-6b26-4a99-9be1-05d122a15daf.jpg

"Kvar från FTF-jakten? Tur jag avstod eftersom jag är så jäkla fredlig."
Citera
2019-10-17, 00:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
24/3 2018 är tummetott försedd med gipsskena och bandage.

Anhållen i sin frånvaro måndag em den 26 augusti. Under helgen kan han ha fått signaler om att en häktning var på gång, fått panik och rensat i galleriet.

Glömde deleta den här bilden, daterad 7 april 2018? https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/0718824d-6b26-4a99-9be1-05d122a15daf.jpg

"Kvar från FTF-jakten? Tur jag avstod eftersom jag är så jäkla fredlig."
Tur att tummetott alias obersturmbannführer Yoda har ett sådant välutvecklat sinne för humor att han kan bortförklara allt: från boxningshandskar till dödskyssar: https://coord.info/GLNQ2VQ3

Yoda är en sabbare in i själen, och han vet allt - innan det händer...
Citera
2019-10-17, 00:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tur att tummetott alias obersturmbannführer Yoda har ett sådant välutvecklat sinne för humor att han kan bortförklara allt: från boxningshandskar till dödskyssar: https://coord.info/GLNQ2VQ3

Yoda är en sabbare in i själen, och han vet allt - innan det händer...
Och Yoda vet att grodor hoppar...
Citera
2019-10-17, 02:01
Medlem
Browndawgs avatar
Shit jag har försökt läsa ikapp men jag mäktar inte riktigt med.

När häktades han på den starkare misstankegraden? Vet vi nånting om den nya bevisningen dom måste ha då? Såg att folk skrev att det verkar slagit slint för gubben helt, nånting om Jedi. Kan någon förtydliga?

Något datum för när åtal ska väckas?

Sorry om det blir repetering, men ärligt så kan denna tråd må bra av det.
Citera
2019-10-17, 03:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Shit jag har försökt läsa ikapp men jag mäktar inte riktigt med.

När häktades han på den starkare misstankegraden? Vet vi nånting om den nya bevisningen dom måste ha då? Såg att folk skrev att det verkar slagit slint för gubben helt, nånting om Jedi. Kan någon förtydliga?

Något datum för när åtal ska väckas?

Sorry om det blir repetering, men ärligt så kan denna tråd må bra av det.

SAMMANFATTNING 13/10 -19 av Honan6

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-10-17, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu vet jag inte hur du själv kan vara så säker på att SD är gärningsmannen, men jag håller med dig om att hans exfru HD inte verkar lika säker. Hon verkar inte misstänka honom överhuvudtaget.

En möjlig förklaring till att du och HD tycks ha olika uppfattning här kan ju vara att ni inte har tillgång till samma information. HD är ju som bekant själv misstänkt för att ha mördat LW, och hon satt en tid också häktad. HD har alltså fått genomgå förhör, och har antagligen kunnat bilda sig en rätt god uppfattning om hur åklagaren resonerar. Kanske har hon därigenom också goda möjligheter att bedöma vilken vikt man bör lägga vid åklagarens misstankar mot SD.
Hur kan du få till det att jag "kan vara så säker"?

Det står litet ord i meningen som du helt missat nämligen "tror"!
Citera
2019-10-17, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Den ska ligga vid Hjärsta gård fastigheten så det är inom Örebro.
Ja det är en fastighetsbeteckning.
Hon är misstänkt för mord alt skyddande av brottsling.

Skäligen misstänkt för mord vet jag.
Men skyddande av brottsling har jag missat.
När gick åklagaren ut med det?
Citera
2019-10-17, 07:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Lite ny information efter att jag varit i kontakt med tingsrätten idag.
SD ska göra en Paragraf 7 undersökning vid den rättspsykiatriska enheten i Göteborg, då får han träffa en psykiatriker och det ska vara klart den 6 november.
I paragraf 7 intyget tar de ställning till om det vid brottstillfället eller undersökningstillfället fanns en allvarlig psykisk störning eller det finns en misstanke om sådan.

Ska man tolka det som att ett åtal är på gång?
Eller gör man en sådan vid så här allvarliga brott om någon är häktad på sannolika skäl misstänkt för brottet oavsett?

Funderar även över det utsatta datumet, 6 november.
Vilken betydelse har det?

Är det brukligt att ha en utsatt tidpunkt eller har det en betydelse för utredningen och för åtal/häktningsförhandling?
Citera
2019-10-17, 07:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Lite ny information efter att jag varit i kontakt med tingsrätten idag.
SD ska göra en Paragraf 7 undersökning vid den rättspsykiatriska enheten i Göteborg, då får han träffa en psykiatriker och det ska vara klart den 6 november.
I paragraf 7 intyget tar de ställning till om det vid brottstillfället eller undersökningstillfället fanns en allvarlig psykisk störning eller det finns en misstanke om sådan.
Det låter bra.
Betyder inte det att det verkligen blir åtal och att det ligger rätt nära i tid?
Har det hänt att en paragraf 7-undersökning har gjorts och sedan har den misstänkte inte åtalats?
Jag kan inte påminna mig något sådant fall.
Citera
2019-10-17, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det låter bra.
Betyder inte det att det verkligen blir åtal och att det ligger rätt nära i tid?
Har det hänt att en paragraf 7-undersökning har gjorts och sedan har den misstänkte inte åtalats?
Jag kan inte påminna mig något sådant fall.
Kan det vara så att SD har erkänt?

HD:s inlägg om något positivt hänt... är det vad hon fått reda på?
Citera
2019-10-17, 08:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
De vänner jag pratar om var varken via geogänget eller kyrkan.

Om du liksom flera av oss i tråden läst spaltmeter efter spaltmeter och tittat på flera hundra om inte tusen foton som LW publicerade på sociala media så hade du nog förstått att hon inte hade några vad man i dagligt tal menar kvinnliga vänner.

Honan6 hittade väl en kvinna som skrivit något bland dödsrunorna.
Både ditt och Honan6,s tafatta sökande efter någon väninna bekräftar bara att LW inte hade någon förtrolig vän av samma kön.

Intresset om att kvinnliga vänner lyser med sitt frånvarande kan tyckas ovidkommande för mordet men är det inte.

Det visar på en social trubbighet till det egna könet som blir särskilt relevant om HD är GK. Det någon skrev att det var ärligt och rakryggat av LW att berätta för HD om vätskeutbytet med hennes man tror inte jag ett skit på. LW,s skvaller till HD om att hon under flera år låtit SD tränga in i henne bör inte tolkas som välvilja.

Antingen var det av hämd då SD blivit bestämd i avvisandet av henne (bla, bilincidenten) eller så var det av en misstolkad idé om att HD skulle trösta LW genom att dom gemensamt förskjuter hela skulden till SD.

Kanske HD har rätt i att hon är säker på att SD inte är GM för att det är hon som är GK.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-17 kl. 09:08.
Citera
2019-10-17, 08:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan det vara så att SD har erkänt?

HD:s inlägg om något positivt hänt... är det vad hon fått reda på?

Fast skulle hon tycka det är positivt att hennes barns far är mördare? 🤔 I och för sig är det kanske skönt att slippa ovisshet och misstankarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in