Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Yada yada.... om hon ville bort från SD hade hon ju kunnat åka med någon annan, och kunde hon inte åka med någon annan så hade hon snabbt kunnat kliva ur bilen och gå in till sig. Det hon själv uppger går precis tvärsemot vad ni försöker påskina, hon bjuder in honom på fika, när han avböjer så vägrar hon gå ur bilen för att hon behöver prata. Bortförklaringa och förminskningar, sa Bull.
Det kan också finnas inslag där den som anser sig utsatt för oförrätter förstorar och överdriver händelser. När jag var LVUad i toneran fick jag dela rum med en kvinna som hade haft en destruktiv relation med en misshandlande make. Tack och lov fick jag byta rum efter ett tag det gick knappt att andas, hon påstod sig vara LIVRÄDD för tamejfan allt. Om man bara sa att hon gärna fick torka bort sina hårstrån ur handfatet och från tvålkoppen så spärrade hon upp ögonen, darrade på underläppen och sade sig vara LIVRÄDD. Till slut hade man faktiskt lust att spöa henne (nej jag gjorde inte det), personalen förstod att det inte gick att bo med den där människan.
Men det är att generalisera, att alla kvinnor som har blivit misshandlade är konstiga när du drar upp det fallet.
Om hon var LVU:ad precis som du, då fanns det väl något som var anledning till det?
L*ena hade ett jobb, vänner, hobby, barn... Hon var inte intagen för något.
Det finns inget som säger att hon skulle vara rättshaverist, psykisk sjuk i schizofreni, vara i riskzonen för självmord, vara knepig på ett sätt som liknar da Costa, vara provocerande och falsk- anmäla eller något annat som du insinuerar.
Det sitter faktiskt en man, den man som är tidigare anmäld för misshandel, på sannolika skäl misstänkt för mord. Vi har fått höra att misstankarna har stärkts.
Det är ju konstigt att det är L*enas fel alltihop...
För sin död och för att han sitter i häktet.
Är det är väl så du menar?