2019-10-16, 23:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Mer vattenyta mellan dig och tornet.

Det är ingen förklaring till att vattnet ligger högre än den räta linjen mellan tornet och betraktaren.

Citat:
Den obefintliga vinkeln.

Inte heller det är en förklaring till att vattnet ligger högre än den räta linjen mellan tornet och betraktaren.
Citera
2019-10-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Varför svarar du inte ens på min fråga?

Ändrades även vinkeln för den nedre delen av tornet gentemot den vågräta linjen rakt ifrån ögat? Och i så fall minskar den eller ökar den om du ökar avståndet?
Jag förstår inte vad din fråga är.
Citera
2019-10-16, 23:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Konsensus är inget bevis.
Näe, det är något som alla (förutom du) kommit fram till efter mängder av evidens.
Citera
2019-10-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du är helt obegriplig och du skyr nyckelfrågan som pesten:
Vad hindrar ljuset att nå dina ögon? Du kan fortfarande dra en rät linje från punkten till dina ögon.
Den obefintliga vinkel till objektet. Om solen går ner är vinkel till den noll och du kan följaktligen inte se den längre.
Är det nån form retorik att spela dum?

Citat:
Perspektiv handlar om räta linjer, perspektiv kan aldrig hindra ljus.
Bevisa det då.

Citat:
Nej det har du verkligen inte. Du har inte lyckats förklara varför vi inte längre kan dra en rät och obruten linje mellan objektet och vår ögon.
Jo, tom och med bättre än så. Vi kan det dra rät linje mellan objektet och våra ögon.
Citera
2019-10-16, 23:10
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag förstår inte vad din fråga är.

Du säger att vinkeln minskar med avståndet. Vinkeln mellan toppen av tornet och den vågräta linje som går rakt mot tornet från ögat.

Då är min fråga om vinkeln mellan botten av tornet och den vågräta linje som går rakt mot tornet från ögat ändras. Minskar den eller ökat den?
Citera
2019-10-16, 23:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du säger att vinkeln minskar med avståndet. Vinkeln mellan toppen av tornet och den vågräta linje som går rakt mot tornet från ögat.

Då är min fråga om vinkeln mellan botten av tornet och den vågräta linje som går rakt mot tornet från ögat ändras. Minskar den eller ökat den?
Om du rör dig bort från något så minskar vinkeln.
Citera
2019-10-16, 23:14
Medlem
Citat:
Det är ingen förklaring till att vattnet ligger högre än den räta linjen mellan tornet och betraktaren.

Inte heller det är en förklaring till att vattnet ligger högre än den räta linjen mellan tornet och betraktaren.
Perspektivet slut/mötespunkt har flyttats men byggnaden står kvar. Om du menar att detta är felaktigt så kan ju du som omfamnar den sfäriska modellen producera bevis för denna kurva som enligt dig döljer tornet. Jag har visat på stöd för min tes, du har inte visat något.
Citera
2019-10-16, 23:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Den obefintliga vinkel till objektet. Om solen går ner är vinkel till den noll och du kan följaktligen inte se den längre.
Är det nån form retorik att spela dum?

Jag spelar inte dum, jag förstår inte vad som hindrar ljuset att nå dina ögon.

Citat:
Jo, tom och med bättre än så. Vi kan det dra rät linje mellan objektet och våra ögon.

Jaha? Och varför kan ljuset inte färdas utefter denna siktlinje?
Citera
2019-10-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Näe, det är något som alla (förutom du) kommit fram till efter mängder av evidens.
Men då tar ju du fram evidens för att kurva döljer nedre delen av Turning Torso och tillför diskussionen något av substans.
Citera
2019-10-16, 23:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Men då tar ju du fram evidens för att kurva döljer nedre delen av Turning Torso och tillför diskussionen något av substans.
Tack, men nej tack. Det du kan göra är att vetenskapligt falsifiera något av de evidens som finns som förklarar jordens form.

Aha, du klarar inte det. Men då så, då gäller fortfarande att jorden är en sfär.
Citera
2019-10-16, 23:24
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om du rör dig bort från något så minskar vinkeln.

Jag vet exakt hur det fungerar. Jag vill att Boldogg ska svara...
Citera
2019-10-16, 23:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Perspektivet slut/mötespunkt har flyttats men byggnaden står kvar. Om du menar att detta är felaktigt så kan ju du som omfamnar den sfäriska modellen producera bevis för denna kurva som enligt dig döljer tornet. Jag har visat på stöd för min tes, du har inte visat något.

Beviset för kurvan är att vattnet i Öresund är högre än den räta siktlinjen mellan nedre delen av tornet och betraktaren.

Citat:
... Jag har visat på stöd för min tes...

Alla utom du är uppenbarligen idioter för jag lovar dig att ingen jävel förstår ett skit av dina "stöd".

Att dra till med "Perspektivet slut/mötespunkt har flyttats men byggnaden står kvar." är ingen som helst förklaring till att huset döljs av vatten.

Rita en skiss, förklara och slå världen med häpnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in