2019-10-16, 10:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Nu ska vi tänka på att Norge har 6 "gratis" poäng i sina kommande matcher medans Sverige har 3 "Färöarna" så en förlust mot Rumänien så tar nog Norrmännen platsen... Norge har Färöarna och Malta kvar!
Nej!!! Norge kan inte komma i kapp. Lär dig räkna
Citera
2019-10-16, 10:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Antar att alla grinollar som hatar Berg är ännu mer förbannade nu... gött så. Sug något hårt och ådrigt.

Tycker nästan hela laget gör en väldigt bra match, men skall man välja en spelare så tycker jag nog att det står mellan Bengtsson och Seb.

Robin Olsen var bäste man på plan inkl. Spaniens spelare. Med en "normal" målvakt hade Sverige legat under med 2 mål efter första halvlek.
Citera
2019-10-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Robin Olsen var bäste man på plan inkl. Spaniens spelare. Med en "normal" målvakt hade Sverige legat under med 2 mål efter första halvlek.

Ja, nämnde honom... tänkte mer på utespelare i det inlägget. Olsen var grym, kunde ju varit över redan i inledningen av matchen.
Citera
2019-10-16, 13:09
Medlem
Korders avatar
Varför var Lewicki uttagen i truppen (innan skadan)? Är det inte bara Gustav Svensson 0,5? Känns inte helt motiverat med TVÅ städgummor på bänken.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Nu ska vi tänka på att Norge har 6 "gratis" poäng i sina kommande matcher medans Sverige har 3 "Färöarna" så en förlust mot Rumänien så tar nog Norrmännen platsen... Norge har Färöarna och Malta kvar!

Norge ligger fyra poäng efter. Vi behöver således både torska/kryssa mot Rumänien och kryssa mot Färöarna för att Norge ska kunna gå förbi. Notera då även att Rumänien ligger 3p före Norge inför sista omgången om Rumänien slår oss, samtidigt som de är bättre i inbördes möten. Kom igen, det är inte avancerad matte detta.

Norges enda chans att nå andraplatsen är att vi spelar oavgjort mot Rumänien och kryssar eller torskar mot Färöarna - på hemmaplan - samtidigt som Rumänien får stryk i Spanien. Norge är fucked.
Senast redigerad av Korder 2019-10-16 kl. 13:15.
Citera
2019-10-16, 13:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Varför var Lewicki uttagen i truppen (innan skadan)? Är det inte bara Gustav Svensson 0,5? Känns inte helt motiverat med TVÅ städgummor på bänken.

Norge ligger fyra poäng efter. Vi behöver således både torska/kryssa mot Rumänien och kryssa mot Färöarna för att Norge ska kunna gå förbi. Notera då även att Rumänien ligger 3p före Norge inför sista omgången om Rumänien slår oss, samtidigt som de är bättre i inbördes möten. Kom igen, det är inte avancerad matte detta.

Norges enda chans att nå andraplatsen är att vi spelar oavgjort mot Rumänien och kryssar eller torskar mot Färöarna - på hemmaplan - samtidigt som Rumänien får stryk i Spanien. Norge är fucked.

Jag är nog färgad men i den form som Lewicki varit höst är han den bäste på den positionen.
Citera
2019-10-16, 14:34
Medlem
snillet_1s avatar
Det är intressant hur lite man saknar Augustinsson varje gång han är frånvarande. Han har ett oförtjänt rykte i media har jag tyckt länge.
Citera
2019-10-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är nog färgad men i den form som Lewicki varit höst är han den bäste på den positionen.

I AS kanske ja. Han gör väl inte samma typ av juniormisstag som när han senast var med och spelade.

Citat:

Var väl ersättare till JJ som tragiskt nog drog korsbandet, sedan är ju inte JJ en lika renodlad städgubbe som Gurra men det var väl så dom tänkte vid uttagningen.
Citera
2019-10-16, 15:24
Medlem
Citat:

hmm men då får Sverige 17 poäng och Norge 17 (om vi kryssar båda) och då går Sverige vidare på inbördes. Norges enda chans är att vi kryssar mor Rumänien och får stryk mot Färöarna och Rumänien torskar mot Spanien.

Då får Sverige 16 poäng, Rumänien 15 och Norge 17
Citera
2019-10-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Enda varför vi är oense om Berg är att jag tycker det är bra att spela honom mot sämre lag för att han ska spela mot bättre och då är det bra att hålla honom varm även i landslaget och spela ihop ett anfallspar än att det ska bli ett nytt för att vi möter ett sämre/bättre.
Jag köper ju dock ditt resonemang men jag tänker hur jag själv resonerar som tränare.
Ja jag kan helt förstå din poäng i att hålla honom varm, speciellt om man inte spelat mkt i klubben. Men på sistone så har han det i Krasnodar så jag tänker att det ej var behov denna samlingen. Speciellt inte med Isak redo.

Men ja som du säger, inte så att jag är super lack över det heller. Resonabelt endå.
Citera
2019-10-16, 18:51
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Antar att alla grinollar som hatar Berg är ännu mer förbannade nu... gött så. Sug något hårt och ådrigt.

Hans första nick ska vara mål, sen att trädet gör mål 1 cm från mållinjen förändrar inget han är fortfarande en värdelös sopa. Mats Magnusson i nuvarande fysiska form hade också gjort mål.

Du som IFK G fan är väl den sista som ska sitta och hylla honom? Badar i pengar trots de väljer han och golddiggern fortsatt spel i obskyra ligor istället för komma hem. Fyfan vilken girig fitta han är. Hade Rosenberg King hållit på så hade man häpnat. Men så är det attraktivare att spela i MFF än hos er förvisso, fråga bara övriga töntar från er klubb som vägrar vända hem.

Hasta la vista.
Citera
2019-10-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hans första nick ska vara mål, sen att trädet gör mål 1 cm från mållinjen förändrar inget han är fortfarande en värdelös sopa. Mats Magnusson i nuvarande fysiska form hade också gjort mål.

Du som IFK G fan är väl den sista som ska sitta och hylla honom? Badar i pengar trots de väljer han och golddiggern fortsatt spel i obskyra ligor istället för komma hem. Fyfan vilken girig fitta han är. Hade Rosenberg King hållit på så hade man häpnat. Men så är det attraktivare att spela i MFF än hos er förvisso, fråga bara övriga töntar från er klubb som vägrar vända hem.

Hasta la vista.

Vart läste du mina hyllningar? Har för mig att jag skrev något om Bengtsson och Seb... fattig jävla läsförmåga gubben.

Men om vi nu skall diskutera Berg så är han såklart en nyttig spelare, och han saknas när han inte är på banan, eller du kanske tycker matchen mot Norge var fantastisk?

Angående våra f d spelare så är inte jag en av dom som tjatar eller ens "drömmer" om att få hem dom. Sedan är jag säker på att en spelare som Berg hade varit en otrolig tillgång för i princip alla AS lag, men det är en annan femma, jag tycker det är betydligt mer spännande när vi får upp våra nya unga spelare från akademin... det är även så vi måste jobba för att skapa förutsättningar för framtiden. Historiskt sett så är vi också som bäst när vi ger våra unga spelare chansen.
Citera
2019-10-16, 19:07
Medlem
Korders avatar
Tycker att spelare som Berg är väldigt användbara för att sålla agnarna från vetet när det gäller fotbollsintresserade. Menar man att Berg är värdelös och inte borde spela så har man ju outat sig själv som okunnig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in