2019-10-15, 18:51
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ombud betyder här mellanhand.
Informellt, inte enligt lagens råmärken direkt utan juridisk rådgivning som ett svartjobb. Karin träffar mer folk än genomsnittet då hon har mycket fritid, stark initiativförmåga liksom hon gärna uppträder hjälpsamt. Långt ifrån alla vet hennes bakgrund men många har ju förstått att hon är kunnig på juridik varpå rådgivning blivit ett uppenbart inslag i hennes vardag.

Lite generellt kan man säga att polisen brukar gå ut med signalement/beskrivningar kring en brottsutredning som man fastnat i. Enda gångerna man inte gör det, är när det misstänks röra sig om mer organiserad brottslighet.
Antingen har man inte fastnat alls här, eller också har man hittat spår av en mer organiserad brottslighet.

Man måste ju nog ändå fundera lite på varför det skulle vara så här tidskrävande att plocka in amatörerna Karin & Fredrik, och då kan förklaringen finnas i att dom kanske inte är så relevanta i utredningen.

Rådgivning, sömntabletter eller pengalån. Det kan finnas fler orsaker - Oavsett tror jag att en mellanhand finns. Jag tror inte hon träffat dessa typer på naturlig väg. Jag tror att hon blivit introducerad. Men om det är på hennes eller deras önskemål vet jag inte.
Vi lär avvakta och se om mer går att klura ut.

Enig.
Ombud betyder mellanhand. Och jag vore inte helt främmande till det. Liksom att man från polisens håll kan vara annat på spåren. För, hur svårt ska det vara att plocka in FO/KL? Om dessa nu är att anse som skyldiga? Och finns det ej DNA-bevisning från NFC redan?

Många frågor, men få svar. Vi lär avvakta och se ifall det dyker upp lite andra ledtrådar.
Citera
2019-10-15, 18:55
Medlem
Kul med en till som fattar.

Där slutar dock likheterna oss emellan.
Jag säger det igen. KL har jag inte mycket till övers för. Behövs inte ens motiveras. Hennes liv och leverne säger allt.

Men i det här brottet verkar hon haft otur att bli felaktigt beskylld. Bara för att hon bråkat med sitt ex in absurdum. Det finns inte det minsta som tyder på hennes inblandning. Då hade hon skakat galler nu.
Att det ska va så svårt att fatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Nja, det ska åtalas först och sedan dömas, så innan dess tror jag inte på en häktning ens.
Det beror på slutresultatet om detta ska ses som mordförsök. Vem vet egentligen vad som hände eller vem som började bråka i trapphuset med HOL.

Intresset har svalnat och åklagaren kanske kom på att vad fan jag har ingenting så det kanske inte är K i alla fall. Det kanske är någon helt annan. Tiden går och inte ett ljud och här har man hängt en människa inifrån och ut och dragit henne i smutsen pga sitt alkoholmissbruk och lite motstånd och bråk. En ordinär skilsmässa med bråk och anklagelser och ingen av dom är överens och den ena får besvär av hjärnblödning samt alkoholmissbruk och den andre får sin offerkofta luftad i medierna.
Trist fall med noll framgång.
Citera
2019-10-15, 18:59
Medlem
Så du menar att polisen skulle ligga lågt med att man gripit den misstänkte ”advokatskjutaren”. Nä du. Den poängen skulle de allt ta i så fall.

Om de däremot skulle lyckas gripa han som smet från en enkel rättegång så går de givetvis inte ut med det. Så FO kan vara gripen. Ja. Men inte som misstänkt advokatskjutare.

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vet vi om det är så egentligen? Om jag var polis så skulle jag absolut inte gå ut i media och berätta att han är gripen. Det skulle vara otroligt dumt att göra.
Citera
2019-10-15, 19:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ombud betyder här mellanhand.
Informellt, inte enligt lagens råmärken direkt utan juridisk rådgivning som ett svartjobb. Karin träffar mer folk än genomsnittet då hon har mycket fritid, stark initiativförmåga liksom hon gärna uppträder hjälpsamt. Långt ifrån alla vet hennes bakgrund men många har ju förstått att hon är kunnig på juridik varpå rådgivning blivit ett uppenbart inslag i hennes vardag.

Lite generellt kan man säga att polisen brukar gå ut med signalement/beskrivningar kring en brottsutredning som man fastnat i. Enda gångerna man inte gör det, är när det misstänks röra sig om mer organiserad brottslighet.
Antingen har man inte fastnat alls här, eller också har man hittat spår av en mer organiserad brottslighet.

Man måste ju nog ändå fundera lite på varför det skulle vara så här tidskrävande att plocka in amatörerna Karin & Fredrik, och då kan förklaringen finnas i att dom kanske inte är så relevanta i utredningen.

Rådgivning, sömntabletter eller pengalån. Det kan finnas fler orsaker - Oavsett tror jag att en mellanhand finns. Jag tror inte hon träffat dessa typer på naturlig väg. Jag tror att hon blivit introducerad. Men om det är på hennes eller deras önskemål vet jag inte.
Vi lär avvakta och se om mer går att klura ut.
Nu fattar jag inte. Ena stunden är hon för klantig att anstifta, borde åka fast direkt och kallas amatör - i nästa stund är hon bevakad i flera kvarter av dig och rör sig i kretsar av organiserad brottslighet?
Du skrev ju nyss:
"(...) Jag har faktiskt lite svårt att förstå hur man kan misstänka henne för det här ganska avancerade brottet samtidigt som all skit om henne i tråden visats upp."
Citera
2019-10-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu fattar jag inte. Ena stunden är hon för klantig att anstifta, borde åka fast direkt och kallas amatör - i nästa stund är hon bevakad i flera kvarter av dig och rör sig i kretsar av organiserad brottslighet?
Du skrev ju nyss:
"(...) Jag har faktiskt lite svårt att förstå hur man kan misstänka henne för det här ganska avancerade brottet samtidigt som all skit om henne i tråden visats upp."

På tal om ”skit om henne” så är väl att lyfta fram kontakt med juggemaffian skit om något...
Vissa förstår inte när de motsäger sig själva.
Citera
2019-10-15, 19:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Du skrev ju nyss:

Japp, och det är fullt möjligt också. Hon är ju en toka. Det anser nog alla läger i denna tråd.
Men hon kan väl ändå ha genomfört en träff av någon anledning med personer från en helt annan ände på skalan? Jag menar inte att hon är Don Karinleone för det

Som jag skrivit tidigare - hon kanske inte regisserat ett smack här, men det kanske finns personer som genom hennes berättelser bildat sig en egen uppfattning och själv/själva valt att gå till angrepp.
Citera
2019-10-15, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Japp, och det är fullt möjligt också. Hon är ju en toka. Det anser nog alla läger i denna tråd.
Men hon kan väl ändå ha genomfört en träff av någon anledning med personer från en helt annan ände på skalan? Jag menar inte att hon är Don Karinleone för det

Som jag skrivit tidigare - hon kanske inte regisserat ett smack här, men det kanske finns personer som genom hennes berättelser bildat sig en egen uppfattning och själv/själva valt att gå till angrepp.
Aha. Du menar så. Men vem skulle bry sig så mycket om hennes person och tyckande om HOL att de går iväg och skjuter honom?
Utan att ens få en krona alltså.
Citera
2019-10-15, 19:29
Medlem
Citat:
Vilka "hyenorna" är vet jag inte? Jag kan inte vara i pluralisform ensam. Generaliseringar är väl inte värst effektiv argumentationsteknik f.ö.

Så jag riktar mig direkt till dig.

Självklart är det synd om barnen, KL har ju inte betett sig som den ultimata modern på fyllan och i utdragna skilsmässokonflikter mår givetvis inte barn bra. Att sen vara rädda att mista sin pappa är ju fruktansvärt.

1. Vad anser du om KLs karaktär?
2. Kan hon som fortsatt misstänkt (aka icke avskriven enligt hennes egen advokat), ha potential och motiv att angripa HOL som anstiftare?

Barnen måste ha haft ett helvete i detta som föräldrarna har utsatt dom för. KL som beroende/psykiskt sjuk och HOL som medberoende/överseende. Är det t o m så att KL betett sig illa redan innan barnen föddes spiller det ju verkligen över på HOL. Hur i hela friden kan han välja att skaffa barn med detta "monster" (som bl a du har tillskrivit KL i form av ett gäng diagnoser o s v)

Svar på dina frågor:
1. Jag är inte lika skicklig som du på att via nätet kategorisera och klassificera en människa jag inte mött och utrett, trots att jag är beteendevetare. Det enda jag kan säkert kan säga är att KL verkar ha rätt stora problem med sitt alkoholbruk.
2. Ja, KL är en tänkbar anstiftare. OM det nu finns en anstiftare. Det kan vara så att det är någon helt annan som gett sig på HOL. Det enda vi vet är att det inte är KL som bråkat/skjutit HOL
Citera
2019-10-15, 19:42
Medlem
Av ett inslag i Rapport nu uppträde Slobodan Jovicic som försvarare i Allrafallet. Det var väl HOL tidigare?
Citera
2019-10-15, 19:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Barnen måste ha haft ett helvete i detta som föräldrarna har utsatt dom för. KL som beroende/psykiskt sjuk och HOL som medberoende/överseende. Är det t o m så att KL betett sig illa redan innan barnen föddes spiller det ju verkligen över på HOL. Hur i hela friden kan han välja att skaffa barn med detta "monster" (som bl a du har tillskrivit KL i form av ett gäng diagnoser o s v)
väldigt fel återgivet. Ett gäng diagnoser har jag inte delgett öht.
Jag har däremot en uppfattning om att hon resonerar och beter sig som.om hon har nån personlighetsstörning bortom fylla.

Utöver detta har jag då uppgett att en sådan person mycket väl kan upprätthålla fasader och mask - tills det inkommer överkonsumtion av alkohol i bilden och påföljande motsättningar. Den skit hon hamnar i vill säga.
Den personen som HOL lärde känna en gång i tiden likaväl som kollegor och andra höll ställningarna:
Nu raglar hon runt i Sthlm. Det har liksom skett en hel del sen 1997.
Citat:
Svar på dina frågor:
1. Jag är inte lika skicklig som du på att via nätet kategorisera och klassificera en människa jag inte mött och utrett, trots att jag är beteendevetare. Det enda jag kan säkert kan säga är att KL verkar ha rätt stora problem med sitt alkoholbruk.
2. Ja, KL är en tänkbar anstiftare. OM det nu finns en anstiftare. Det kan vara så att det är någon helt annan som gett sig på HOL. Det enda vi vet är att det inte är KL som bråkat/skjutit HOL.
1. Hur vet du att hon har ett alkoholmissbruk, beteendevetaren?

2. Nej, det är tydligen en man och det är fortsatt öppet ärende varav hon inte är avskriven misstanke.
Därav fortsatta diskussioner kring KL och det står andra fritt att diskutera andra alternativ.
Varför är KL "tänkbar anstiftare"?
Senast redigerad av develi 2019-10-15 kl. 19:57.
Citera
2019-10-15, 20:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Av ett inslag i Rapport nu uppträde Slobodan Jovicic som försvarare i Allrafallet. Det var väl HOL tidigare?

Den HOL skulle försvara har schappat, stuckit, försvunnit. Men fick kvarstad på lgh östermalm samt en massa miljoner, typ 90 st. Osäker på hur många mille. Oak Capital.

"Två personer är ännu inte åtalade, men är fortfarande misstänkta i Allra-härvan. Detta beror på att de befinner sig utomlands.

Ewran Mersin var chef för Allras verksamhet i Dubai. Ewran Mersin har en längre finansbakgrund än de övriga misstänkta, bland annat har han haft en hög post inom Credit Agricole. Han har av flera medier beskrivits som hjärnan bakom upplägget i Oak Capital. Han och Mattias Bengtsson, som var storägare i Oak Capital, befinner sig i dag på flykt i Turkiet respektive Dubai, nationer som inte har ett utlämningsavtal med Sverige."

https://www.realtid.se/alla-turer-kring-allra

Ewran ska vara/var HOLs klient.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-10-15 kl. 20:14.
Citera
2019-10-15, 23:17
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Svar på dina frågor:
2. Ja, KL är en tänkbar anstiftare. OM det nu finns en anstiftare. Det kan vara så att det är någon helt annan som gett sig på HOL. Det enda vi vet är att det inte är KL som bråkat/skjutit HOL

Så du som beteendevetare utesluter helt spekulationer om psykisk ohälsa utifrån det som kommit fram angående KL? Men utesluter däremot inte alkoholmissbruk (det hon själv tycks förneka)? Kan du utveckla hur du resonerar?
Senast redigerad av farbror Sven 2019-10-15 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in