Citat:
Ursprungligen postat av
Dopamina
Du har en bra psykiatriker! Sådana är extremt sällsynta. Extremt. Åtminstone där jag håller hus. Var jävligt glad för det i alla fall.
Jag har träffat en rätt dålig för länge sen. Som fick mig att må sämre och jag skar mig i handleden efter ett besök där (jag blev skrämd av henne också) och fick åka till akuten. På sjukhuset blev de sura på henne och tyckte inte hon gjort nåt bra jobb med mig och min antidepressiva medicin som sattes in just då och som lett till större självskada. Jag bytte till en annan. Man kan ju byta, men de kanske blir sura om man byter hela tiden.
Jag har kanske haft tur men jag har heller aldrig varit aggressiv i mitt uppträdande med sjukvården. Det har inte funnits så mycket skäl till konflikter mellan mig och dem. Jag förväntar mig inte så mycket av dem heller. Jag är mest depressiv, ibland på gränsen till förvirrad, har ångest med sömnproblem och lite annat tjafs i grunden som gör att det blir så.
Stora munnen som jag skrev om är en person som var aggressiv på psyket och började bråka med sina läkare och påstod att de var onda. När jag besökte henne där var personalen trevlig men hon påstod att de var extremt onda. Hon slogs med dem också och samarbetade inte. Har man såna problem så kan man nog inte komma överens med någon. Jag tror att en del missnöje med psykiatrin beror på patientens attityd och tillstånd. Självklart kan folk inte rå för tillståndet men de behöver hjälp och tvångsvård kan vara motiverat. Jag var också rädd för stora munnen när hon ringde mig från psyket varje dag i några veckors tid liksom. Var tvungen att fråga min egen psyk. hur jag skulle hantera det. Det finns ju farliga psykpatienter och det här var en person som fick nån fixering vid mig när den var sjuk, att jag skulle hjälpa till och ringde varje dag, och jag blev rädd men ville samtidigt vara en snäll medmänniska och tyckte synd om henne för det var ju det då. Nästa gång ska jag vara mer försiktig om någon som är aggressiv eller arg ber om hjälp. Om jag själv lever så länge. Man måste skydda sig själv och de som drar in elände i ens liv en gång kommer nog göra det igen. Jag visste ju sen tidigare att hon, stora munnen, gillat att hänga med kriminella killar typ. Det hade hon ju sagt och snackat om hur mycket hon knullat runt och varit liksom en utåtagerande person. Och alla gånger jag haft med henne att göra har jag mått dåligt till slut. Men det hade gått så lång tid och jag är inte en sån som varit så jävla långsint. Jag borde bli mer långsint och mindre dum kanske. Fast orkar jag bry mig nu. Allt känns så uppgivet i mitt liv. 😢😢😢
Men byt läkare om ni inte gillar den ni har. Det är ju en rättighet man har.🙂