2019-10-15, 19:15
Avstängd
Hur många mil går det att klämma - försöker köpa mina bilar med max 8,000 mil
o lättar av dom vid typ 22,000 - rätt problemfritt faktiskt.

Dock en hoppad kamdrivning o svårt oljeläckage på annan - men det är 2 av typ 10 bilar.

Så hur många mil klämmar man på Tesla o vad måste man byta under tiden?

O om någon gått 50,000 hur många dörrhandtag o hur mycket har baaraa dessa kostat?
Citera
2019-10-15, 19:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Dock en hoppad kamdrivning o svårt oljeläckage på annan - men det är 2 av typ 10 bilar.

O om någon gått 50,000 hur många dörrhandtag o hur mycket har baaraa dessa kostat?

En elmotor har ytterst får rörliga delar. Den är inte alls lika komplex som en bensinmotor. Det dyra man får räkna med till slut är väl att batterierna blir dåliga till slut.
Citera
2019-10-15, 19:27
Medlem
BAB7s avatar
Citat:

Dålig trådstart, fortsätt i den här tråden istället: (FB) Livslängd/hållbarhet av komponenter och tillbehör till elbilar

Behövs inte två, tre likadana trådar.
Citera
2019-10-15, 20:58
Avstängd
Nu var min fråga mer explicit just Tesla som är den riktiga elbilen idag av rimlig kaliber.

Den används i Taxi o äter där många många mil så hur är hållbarheten o vad går sönder.

Batterierna är lite kvasifråga eftersom dom går ju inte direkt sönder (sällan i alla fall)
utan tar slut o borde vara lätta att byta sett till timtid.

När det gäller Zoe så finns de inte som taxi o har därför inte samma utfall i hi milage som Tesla
Citera
2019-10-15, 21:11
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Nu var min fråga mer explicit just Tesla som är den riktiga elbilen idag av rimlig kaliber.

Den används i Taxi o äter där många många mil så hur är hållbarheten o vad går sönder.

Batterierna är lite kvasifråga eftersom dom går ju inte direkt sönder (sällan i alla fall)
utan tar slut o borde vara lätta att byta sett till timtid.

När det gäller Zoe så finns de inte som taxi o har därför inte samma utfall i hi milage som Tesla

Tesla är en förbannad skitbil som har usel kvalitet och ett mycket högt pris, fullständigt ointressant bil för 99,5% av befolkningen.

ZOE finns visst som taxi: http://greencharge.se/wp-content/uploads/2017/10/IMG_9341.jpg

Och även som polisbil i tyskland:https://ecomento.de/wp-content/uploads/2016/06/Renault-Elektroauto-Polizei-ZOE-Kangoo-2-1024x588.jpg
Citera
2019-10-15, 21:32
Avstängd
Bra hur många mil kan man zuuuugaaaa uuut av en Zoe o vad går sönder?

(har själv kört Tesla S - går som faan o har enorm motorbroms)
Citera
2019-10-15, 21:45
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Bra hur många mil kan man zuuuugaaaa uuut av en Zoe o vad går sönder?

(har själv kört Tesla S - går som faan o har enorm motorbroms)

Läs trådstarten och mina andra inlägg i tråden: (FB) Livslängd/hållbarhet av komponenter och tillbehör till elbilar
Citera
2019-10-15, 21:52
Avstängd
BAB7 du talar om kostnader - jag talar om milage o särskilt Tesla S som går juste som fan
Citera
2019-10-15, 22:54
Medlem
Vad gäller just Tesla verkar ju kvaliteten rätt ojämn, lite som man hört om Lada Niva. Antingen brinner den upp första månaden eller så går den problemfritt i 30 år, typ.

Tesla är ju lite av en prestigebil också och ägare av sådana tenderar ju mörka sina verkstadsbesök. Skulle vara intressant att veta hur mycket de pajar, på riktigt, faktiskt.
Skulle själv gärna köpa en Tesla som nästa bil men jag har 30 mil till närmaste verkstad och pajar den varannan vecka blir det ju jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in