2019-10-15, 15:42
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ok, ska försöka detaljera det bättre. Men jag ska understryka att detta är ett stort frågetecken för mig likväl.
Jag har inte menat att hon haft span på sig. Jag menar att en polis-misshandlare alltid är omtalad och känd i kvarteren, oavsett var i landet. Många lokala radiobilar vet exakt vem hon är och var hon brukar florera, och råkar man se henne och har en stund över så kanske man iakttar lite & så gör man väl en tyst notering som mest.
Allmänt hålla koll bara.
Just nu tror jag dock hon har tung aktiv span på sig. Konstigt vore annars.

Hur:
Gående ett antal kvarter ihop med två mörklädda balkan-typer i 45-50års åldern. Gående mer på rad, än ihop. Emellanåt stannar upp och samtalar. I detta försöker hon allt hon kan att inte stå rakt för dom, utan snett eller helst med ryggen till. Som att samkväm inte ska synas.

Om jag minns rätt:
Var:
Kungsholmen, Fridhemsplan - Hantverkargatan/St Eriksgatan.

När:
2018, första kvartalet. Kvällstid, vardag.

Dessa män har mig veterligen inte synts till efter detta, och jag vet inget mer ingående vilka dom är. Första tanken var maffia/affärer. Den tanken hänger kvar än idag.
Jag skulle finna det angenämt om detta fallet kan redas ut, men jag passar samtidigt min tunga då jag vill fortsätta vara anonym. Inte alltid det går hand i hand med att delge något av värde.
Om man antingen kan rentvå Karin eller trygga Henrik (mest pga barnen), vore jag nöjd.

Jag gissar att soppan iaf är begränsad till tre alternativ,
Karin har anstiftat med torped.
Henrik har någon hittills okänd/otippad fiende.
Någon med insyn i Karin och Henriks story har agerat på eget initiativ.

Varför röntgensvaren inte omfattar äldre ärrbildningar eller levrat blod etc andra rester, vågar jag inte svara på. Kanske var överläkarens svar specificerat att beröra "nutid"? Jag vet inte hur sådant funkar, och om frågeställningen blev korrekt och om överläkarens svar därmed blev korrekt.
Därtill är det inte säkert Karin själv korrekt förmedlat vad hon ville ursäkta sig med.
Om man frågar henne idag tror jag inte hon ens minns vilka år hon haft hjärnblödningar. Du har ju säkert hört intervjuer med henne. Vimsig är hennes mellannamn.
Jag tror inte hon behövde bearbeta någon. Min uppfattning är att omgivningen bara kunde se på hur hon föll.

Angående den specifika situationen med Balkan-typerna på Kungsholmen under 2018 som du nämner, så har jag kännedom om att det rör sig om en man som kallas för ”Vildsvinet”. Den andre är okänd även för mig. Varför KL träffade dessa två är en gåta i sig.

Huruvida detta har någonting med skjutningen av HOL att göra, är jag dock tveksam kring. Lite intressant i sammanhanget är däremot att ”Vildsvinet” under de senaste 10 åren vid minst två tillfällen skjutit mot andra personer (mig veterligen) och då träffat med tre skott vardera person. Båda personerna överlevde. Hata slumpen?
Citera
2019-10-15, 16:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Angående den specifika situationen med Balkan-typerna på Kungsholmen under 2018 som du nämner, så har jag kännedom om att det rör sig om en man som kallas för ”Vildsvinet”. Den andre är okänd även för mig. Varför KL träffade dessa två är en gåta i sig.

Huruvida detta har någonting med skjutningen av HOL att göra, är jag dock tveksam kring. Lite intressant i sammanhanget är däremot att ”Vildsvinet” under de senaste 10 åren vid minst två tillfällen skjutit mot andra personer (mig veterligen) och då träffat med tre skott vardera person. Båda personerna överlevde. Hata slumpen?

Bra, då öppnar det sig lite iaf.
Min första och enda gissning är att Karin hjälpt dessa med juridisk rådgivning. Något hon emellanåt pysslar med men som bara fåtalet vet om.
Jag är ganska säker på att det finns ett ombud här också. Personen du nämner är inte någon som står i rak förbindelse med Karin.
Vet du vem ombudet kan tänkas vara?

Jag ämnar lämna andra skribenter svarslösa för tillfället, då det är pga ovanstående som jag ville få en initierad träff, inte att utveckla mer.
Citera
2019-10-15, 16:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Gick dom i sydlig riktning nedför mot N.Mälarstrand eller norrut mot S:t Göransgatan ?
Frivården har just lokal brevid Åhlens, c:a 80m från din beskrivna punkt. Finns en omtalad skottlossning precis på samma ställe, som dock togs bort i denna tråd som OT, där det var en uppborrad startpistol som slängdes under en bil på S:t Göransgatan. Karin kan ju ha raggat upp person x genom att stå utanför Åhlens och tilltala en besökande till frivården.

tråd: (FB) Beskjutning på trottoar och ett kastat vapen, Fridhemsplan Stockholm 16/11 -18
I den tråden fanns det ett flashbackvittne "darrar", som är död nu efter en brandbomb detonerade i hans hall några månader senare....
(FB) Mordbrand: Explosion/brand i lägenhet, Kallhäll/Järfälla, 2019-06-02

Kan ni nu dels ge fan i att kasta skit på varandra och rp:a inlägg som ot, för det här tog jag upp för länge sedan. KL bör ju haft insyn i vilka som "måste" besöka frivården.

Mot Norr Mälarstrand, med stor säkerhet. Minnet är sisådär.
Jag hade ögon på i tre-fyra kvarter och runt åtminstone ett hörn, sen släppte jag.

Läs ovanstående inlägg angående ombud. Du är välkommen att grunna vidare.

EDIT
Man knep ju tydligen någon. Tråden saknar vidare info. Ingen fup, ingen dom.
10/1 2019:
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/atal-nara-for-skottlossning-pa-fridhemsplan/repsaj!QUfYf0cAIgMlL2g6o4VkvA/
Citat:
En person väntas inom kort att åtalas för mordförsök i samband med skottlossningen på Fridhemsplan i november. Polisen fortsätter samtidigt att leta efter ytterligare en misstänkt gärningsman.
Senast redigerad av rotesau 2019-10-15 kl. 16:16.
Citera
2019-10-15, 16:26
Medlem
flammers avatar
Citat:
Min första och enda gissning är att Karin hjälpt dessa med juridisk rådgivning. Något hon emellanåt pysslar med men som bara fåtalet vet om.
Jag är ganska säker på att det finns ett ombud här också. Personen du nämner är inte någon som står i rak förbindelse med Karin.

Jag ämnar lämna andra skribenter svarslösa för tillfället, då det är pga ovanstående som jag ville få en initierad träff, inte att utveckla mer.

Om jag uppfattade referensen till "vildsvinet" rätt så är det ganska tung, livsstilsbrottslighet det rör sig om.

Förstår inte riktigt på vad du syftar på med ombud. Mot bakgrund av din inledande mening angående juridisk rådgivning fick jag först uppfattningen att det skulle handla om att KL hjälpt Vildsvinet och hans juridiska ombud (försvarare?) som någon slags juridisk konsult. Det är naturligtvis möjligt men möjligen lite långsökt och i så fall kan man väl nästan förutsätta - särskilt eftersom verkade obekväm över att synas i hans sällskap - att de skulle avhandlat sina ärenden på ombudets kontor.

Med ombud kan man ju även resonera i termer om ombud såsom i förmedlare av kriminell kontakt, vilket synes rimligare under antagandet att KL ligger bakom skotten.

Skulle denna nya information stämma så kan det ju ge svar på hur hon möjligen skulle kunna fått tag i en torped (om hon nu är skyldig). Det ger även eventuella uppslag till vilka miljö skytten kan tänkas komma från.
Citera
2019-10-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Men det är bara så. Jag hade aldrig vågat flyga om KL varit pilot. Jag hade heller inte låtit henne operera mig om hon var kirurg. Osv osv, Vissa yrkesgrupper måste man kunna ha förtroende för. Hon har så dåligt omdöme, det bör man inte ha som domare.

De flesta kan agera proffesionellt på arbetstid. Det är det som räknas. Men har man missbruk, så kommer även det att balla ur, som jag gissar är fallet här.
Citera
2019-10-15, 17:38
Medlem
Citat:

Hur vet du att det är muskelhjärnan Vildsvinet hon träffade den kvällen? Har både du och Rotesau smugit efter dem samma dag?

Det är ett rätt tungt namn du slänger ur dig. Har du belägg för att de är bekanta och sågs just den dagen som Rotesau påstår?

Du brukar själv vilja ha bevis:

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Ps. Rotesau borde svara på frågor istället för att spinna vidare på juggespåret hej vilt(no pun intended).
Citera
2019-10-15, 17:44
Medlem
Citat:

Så nu är KL de grovt kriminella och organiserade brottslingarnas juridiske expert helt plötsligt och du eftersöker redan en mellanhand? Kopplingen mellan Vildsvinet och KL. ”Som bara fåtalet vet om...”🤦🏽‍♂️

Du svalde verkligen det här Vildsvinet med hull och hår.

Tack för att du lämnar oss svarslösa. Förstår att det finns fler villospår du måste koncentrera dig på nu. Rotesau är något på spåret. Då ska vi inte störa.
Senast redigerad av Avel 2019-10-15 kl. 17:47.
Citera
2019-10-15, 18:16
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:

Jag är tveksam till juridisk rådgivning, men utesluter ej det. Mer något i knarkväg dock, men jag har ej bevis för det.

Ombud finns det gott om. Ingen specifik som jag har någon kännedom om, tyvärr. Kanske någon annan i tråden...
Citera
2019-10-15, 18:22
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hur vet du att det är muskelhjärnan Vildsvinet hon träffade den kvällen? Har både du och Rotesau smugit efter dem samma dag?

Det är ett rätt tungt namn du slänger ur dig. Har du belägg för att de är bekanta och sågs just den dagen som Rotesau påstår?

Du brukar själv vilja ha bevis:

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Ps. Rotesau borde svara på frågor istället för att spinna vidare på juggespåret hej vilt(no pun intended).

När du väljer att hänvisa till mina inlägg så bör du återge exakt det jag skriver. Och i rätt sammanhang. Jag har inte skrivit att jag vill ha bevis, utan att jag brukar vara restriktiv mot det som postas på Flashback. Men att människor har rätt att spekulera.

Huruvida du väljer att tro eller inte tro på det som jag skriver är för mig irrelevant. Till att börja med så vände jag mig ej till dig utan till rotesau. Med det sagt, lämnar jag din kommentar därhän.
Citera
2019-10-15, 18:36
Medlem
Citat:
När du väljer att hänvisa till mina inlägg så bör du återge exakt det jag skriver. Och i rätt sammanhang. Jag har inte skrivit att jag vill ha bevis, utan att jag brukar vara restriktiv mot det som postas på Flashback. Men att människor har rätt att spekulera.

Huruvida du väljer att tro eller inte tro på det som jag skriver är för mig irrelevant. Till att börja med så vände jag mig ej till dig utan till rotesau. Med det sagt, lämnar jag din kommentar därhän.

Det här är personen Rotesau och Fortress diskuterar.

https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=Milutin&Search%5Bsurnam e%5D=Bosanac&

Den som är intresserad kan googla runt på killen flera timmar.
Lite lurigt att slänga ur sig det tunga namnet här utan belägg och endast svara på frågor från Rotesau.
Vildsvinet är inte vilken kriminell som helst menar jag.
Senast redigerad av Avel 2019-10-15 kl. 18:41.
Citera
2019-10-15, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det inte många av hyenorna i tråden förstår är ju att man också drar ner BO/HOL i denna gegga av beroende och medberoende. Vill inte utveckla det mer än så. Stackars barn med denna situation under lång tid, där båda föräldrarna bär sitt ansvar.

Det jag vänder mig mot är att detta fall i abok kommit att handla så mkt om en familj i förfall, och mindre om ett brott.
Vilka "hyenorna" är vet jag inte? Jag kan inte vara i pluralisform ensam. Generaliseringar är väl inte värst effektiv argumentationsteknik f.ö.

Så jag riktar mig direkt till dig.

Självklart är det synd om barnen, KL har ju inte betett sig som den ultimata modern på fyllan och i utdragna skilsmässokonflikter mår givetvis inte barn bra. Att sen vara rädda att mista sin pappa är ju fruktansvärt.

1. Vad anser du om KLs karaktär?
2. Kan hon som fortsatt misstänkt (aka icke avskriven enligt hennes egen advokat), ha potential och motiv att angripa HOL som anstiftare?
Citera
2019-10-15, 18:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Om jag uppfattade referensen till "vildsvinet" rätt så är det ganska tung, livsstilsbrottslighet det rör sig om.

Förstår inte riktigt på vad du syftar på med ombud. Mot bakgrund av din inledande mening angående juridisk rådgivning fick jag först uppfattningen att det skulle handla om att KL hjälpt Vildsvinet och hans juridiska ombud (försvarare?) som någon slags juridisk konsult. Det är naturligtvis möjligt men möjligen lite långsökt och i så fall kan man väl nästan förutsätta - särskilt eftersom verkade obekväm över att synas i hans sällskap - att de skulle avhandlat sina ärenden på ombudets kontor.

Med ombud kan man ju även resonera i termer om ombud såsom i förmedlare av kriminell kontakt, vilket synes rimligare under antagandet att KL ligger bakom skotten.

Skulle denna nya information stämma så kan det ju ge svar på hur hon möjligen skulle kunna fått tag i en torped (om hon nu är skyldig). Det ger även eventuella uppslag till vilka miljö skytten kan tänkas komma från.

Ombud betyder här mellanhand.
Informellt, inte enligt lagens råmärken direkt utan juridisk rådgivning som ett svartjobb. Karin träffar mer folk än genomsnittet då hon har mycket fritid, stark initiativförmåga liksom hon gärna uppträder hjälpsamt. Långt ifrån alla vet hennes bakgrund men många har ju förstått att hon är kunnig på juridik varpå rådgivning blivit ett uppenbart inslag i hennes vardag.

Lite generellt kan man säga att polisen brukar gå ut med signalement/beskrivningar kring en brottsutredning som man fastnat i. Enda gångerna man inte gör det, är när det misstänks röra sig om mer organiserad brottslighet.
Antingen har man inte fastnat alls här, eller också har man hittat spår av en mer organiserad brottslighet.

Man måste ju nog ändå fundera lite på varför det skulle vara så här tidskrävande att plocka in amatörerna Karin & Fredrik, och då kan förklaringen finnas i att dom kanske inte är så relevanta i utredningen.

Citat:
Jag är tveksam till juridisk rådgivning, men utesluter ej det. Mer något i knarkväg dock, men jag har ej bevis för det.

Ombud finns det gott om. Ingen specifik som jag har någon kännedom om, tyvärr. Kanske någon annan i tråden...

Rådgivning, sömntabletter eller pengalån. Det kan finnas fler orsaker - Oavsett tror jag att en mellanhand finns. Jag tror inte hon träffat dessa typer på naturlig väg. Jag tror att hon blivit introducerad. Men om det är på hennes eller deras önskemål vet jag inte.
Vi lär avvakta och se om mer går att klura ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in