2019-10-15, 18:51
Medlem
gloriouslifes avatar
"Och då spelas julmusik dygnet runt utomhus här. Mer jul! //Stefan"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/har-ar-era-inskickade-bidrag

Grannarna är nog glada att slippa honom.
Citera
2019-10-15, 18:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det får du naturligtvis tycka.

Skulle vara intressant att höra din åsikt hur man skall stoppa rovdjur som SD, om han nu är skyldig, innan det hela eskalerat till ett mord. I detta fallet har vi ju tunga och grova hot och trakasserier ifrån SD mot LW och där det rimligen borde ha kunnat stoppas genom att få SD i fängelse tidigare. Om man nu vill vara en del utav någon slags lösning förstås.
1. Hur kan du tro att lagen har med mitt tyckande att göra?
2. Också du borde vara övertygad om att man inte "stoppar rovdjur som SD" genom att ta bort nödvärnsrätten.
3. Ärendet är ännu inte så långt kommet att det ens är klarlagt att SD är förövaren.
4. Det är omöjligt med knoggnuggning som mall förutspå en presumtiv mördare.
5. Även om SD lagstridigt dömts för misshandel hade det inte blivit fängelse.
6. Om du inte förstår vad grova hot är kan jag upplysa dig om att grova hot med råge räckt till sannolika skäl då Tr tidigare avvisade yrkandet.

Du har mycket fel i dina underliga slutsatser.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-15 kl. 18:59.
Citera
2019-10-15, 18:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad tror du är sekretessat för att det rör förundersökningsmaterialet?
Jag har svårt att tänka mig vad det skulle kunna vara.
Det kallas selektiv förundersökningssekretess, och det man undanhåller oss där är alltså SD:s version. Samma med det aktuella ärendet (LW:s försvinnande och död 2018). Här går man bara ut med åklagarens berättelse om vad SD skall ha gjort under mordkvällen. Hans egen redogörelse för sina förehavanden den kvällen får vi naturligtvis inte ta del av.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-10-15 kl. 19:31.
Citera
2019-10-15, 19:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Någon som känner det forna paret Davidss*ns och vet hur lång tid det tog innan SD fattade att det är brukligt att ta av sig ringen när man bestämmer sig för skilsmässa och separerar?
Jag har sett bild där ringen sitter på 5 månader efter att HD flyttat ut.

Skilsmässan var kanske något väldigt svårt att acceptera för SD?

Har SD:s årsinkomst kommit fram i tråden? Skilsmässa blir ekonomiskt kännbart. Vet någon hur han/de haft råd med alla georesor till USA, Nederländerna, Tyskland och Island. Plus alla event de åkt på och kanske skapat obehag hos andra. Har han trott att allt är frid och fröjd för att inga, utom en vi känner i tråden, vågar säga något eller ställa på med frågor om hur han tänker i vissa sammanhang?
Jag har sett en kommentar från en person i ett annat forum som retat sig på att SD legat och flinat i sitt nya spa-bad. Hur har han haft råd med badet på toppen av alla resor och inte minst att överta lånen på huset dessutom?

Deklarationsår 2019

Davidsson Stefan, Betesvägen 14 B Lön 470 190 Inkomst av kapital -11 136

Davidsson Hanna, Färdemansgatan 45 Lön 346 456 Inkomst av kapital -21 829
Citera
2019-10-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad tror du är sekretessat för att det rör förundersökningsmaterialet?
Jag har svårt att tänka mig vad det skulle kunna vara.

Det är samma sak som med FUP:et vi väntar på nu, blir inte offentligt före åtal. Blir det inget åtal ska det inte offentliggöras.
Citera
2019-10-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
1. Hur kan du tro att lagen har med mitt tyckande att göra?
2. Också du borde vara övertygad om att man inte "stoppar rovdjur som SD" genom att ta bort nödvärnsrätten.
3. Ärendet är ännu inte så långt kommet att det ens är klarlagt att SD är förövaren.
4. Det är omöjligt med knoggnuggning som mall förutspå en presumtiv mördare.
5. Även om SD lagstridigt dömts för misshandel hade det inte blivit fängelse.
6. Om du inte förstår vad grova hot är kan jag upplysa dig om att grova hot med råge räckt till sannolika skäl då Tr tidigare avvisade yrkandet.

Du har mycket fel i dina underliga slutsatser.

Trots så mycket text och bokstäver lyckas du inte svara på själva inlägget. Heller inte komma med något konstruktivt förslag. Om du besitter läsförståelse så hade du sett att diskussionen bygger på OM SD är rätt gärningsman. Det mesta pekar ju faktiskt mot detta så det är inget långsökt scenario.

Lagboken är minst lika tydlig angående mord och ingen sitter i fängelse ännu för mordet på LW.

Om du inte har tänkt svara på inlägget så föreslår jag att du inte skriver något alls.
Citera
2019-10-15, 19:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Trots så mycket text och bokstäver lyckas du inte svara på själva inlägget. Heller inte komma med något konstruktivt förslag. Om du besitter läsförståelse så hade du sett att diskussionen bygger på OM SD är rätt gärningsman. Det mesta pekar ju faktiskt mot detta så det är inget långsökt scenario.

Lagboken är minst lika tydlig angående mord och ingen sitter i fängelse ännu för mordet på LW.

Om du inte har tänkt svara på inlägget så föreslår jag att du inte skriver något alls.
Det är lite väl magstarkt att kräva redovisning av mig om hur jag vill förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor för att du inte förstår nödvärnsrätten.

Kansk en förkovran i denna, för juridiskt intresserade, mycket intressanta länk kan få dig att förstå att avskaffande av nödvärnsrätten inte ingår i strategin.

https://www.socialstyrelsen.se/stod-i-arbetet/vald-och-brott/vald-i-nara-relationer/

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-15 kl. 19:43.
Citera
2019-10-15, 19:42
Medlem
Citat:
Du misstar dig om du tror det är min uppgift att undervisa dig om den nationella strategin avsedd att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor. Kansk en förkovran i denna, för juridiskt intresserade, mycket intressanta länk kan få dig att förstå att avskaffande av nödvärnsrätten inte ingår i strategin.

https://www.socialstyrelsen.se/stod-i-arbetet/vald-och-brott/vald-i-nara-relationer/

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html

Okej läsförståelse är inte din starka sida och du verkar mest vara i tråden för att driva och pusha din linje (som ändrat sig under tidens gång dessutom) snarare än att diskutera och komma fram till någon slags fakta.

Men om detta var för avancerat för dig så ska vi hålla det mera rakt. Så jag har en fråga till dig.

Tror du att SD är en man som står för sina ord?
Citera
2019-10-15, 19:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varför hänger du hela tiden upp dig på misshandlingarna? Tråden handlar främst om mordet på Lena. Lätt att få en känsla av att du tycker att Lena bar skulden till sin egen död. Som att det var en bisak och bilincidenten är det primära.
Den tidigare anmälan mot SD anses vara en viktig del av bevisningen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-10-15 kl. 20:01.
Citera
2019-10-15, 19:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Vem har pratat om livstid? Man kanske kunde göra en psykologisk profil och se hur pass mentalt sjuk en 30+ man är som knoggnuggar folk som om han vore 13 bast. Vid den tidpunkten kanske det hade gått att rehabilitera SD tex.

VDet ska vara ganska allvarligt innan man kan vårda någon mot dennes vilja, man gör det typiskt enbart i vissa specificerade undantagsfall specificerad i lagstiftning annars kan det klassas som tortyr.

Varför inte då tvångsvårda kvinnor som inte tar sig för att verkligen dumpa någon som kränker dem? Då följer man ju systematiken i lagstiftningen i övrigt, missbrukare och allvarligt psykiskt sjuka kan ju tvångsvårdas om de skadar sig själva, eller överhängande risk finns att de kan komma göra så.
En 30+ som med vett och vilje uppför sig som en tonåring ibland är väl mer patetisk än mentalsjuk i egentlig mening. En kvinna som säger sig vara rädd för någon hon fortsätter "nojsa" med är kanske objektivt sett mer "störd" på något sätt?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-15 kl. 19:47.
Citera
2019-10-15, 19:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Okej läsförståelse är inte din starka sida och du verkar mest vara i tråden för att driva och pusha din linje (som ändrat sig under tidens gång dessutom) snarare än att diskutera och komma fram till någon slags fakta.

Men om detta var för avancerat för dig så ska vi hålla det mera rakt. Så jag har en fråga till dig.

Tror du att SD är en man som står för sina ord?
Ingen aning. Känner honom inte alls så jag kan inte uttala mig om det. Varför frågar du det?
Citera
2019-10-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ingen aning. Känner honom inte alls så jag kan inte uttala mig om det. Varför frågar du det?

Du har ju gjort analyser tidigare utav folk så varför fungerar det inte på SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in