2019-10-15, 07:23
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Vet inte om du förstår ordet försvara
det enda jag skrev var att det nog finns flera anledningar till att någon kan vara inloggad på kontot
många av cacherna som ägs av det kontot släpptes när det var ett Team Konto, dvs så ägs av både SD och HD

Förlåt, förstod inte .
Citera
2019-10-15, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det måste vara bittert för Lag Amie att
trots hans stora, fina båt och jättesöta
hundar så valde LW ändå att ha ett
förhållande med den gifta tönten i
jollen.

Ja han verkar verkligen vara en fantastisk människa med en jättefin båt, men om det stämmer att han är helt såld på att tillverka marsipantomtar och ägna sig åt hårdhänt BDSM kan man förstå LW, hon kanske inte gillade marsipan?

Skämt åsido, det var nog bittert för många av hennes vänner både manliga och kvinnliga att hon inte valde någon trevlig singelman att umgås med. Utan fortsatte en destruktiv relation med en gift man som både misshandlade och ofredade henne.
Citera
2019-10-15, 08:05
Medlem
Citat:
att det inte är SD själv som loggat in det kan nog alla räkna ut.
men som jag nyss skrev så släpptes dom flesta cacherna medan det var ett Team Konto
och ägs delvis av HD.

har jag umgåtts flitigt med SD? tur att du vet mer än vad jag vet själv.
bara för att du har känslor för SD och blev nobbad av honom så behöver inte alla andra ha det

med din iver att lägga all skuld och fokus på SD så funderar jag snarare på om inte du har ett finger med i spelet

Det fetade, inte du iaf.
Inom geocaching finns tillvägagångssätt att överföra eller adoptera geocacher från ett konto till ett annat, om nu HD så gärna ville ha kvar några av "sina" hade hon mer än ett år på sig att ta över dom.
Det borde räckt med att hon sjukskrev sig en extra dag så hade hon hunnit med det, tycker du inte?

Du... det här med känslor för SD skulle du nog ligga lågt med, det står fullkomligt klart för de flesta att du är helt galen i honom, så betuttad att du försvarar misshandel, ofredande och mord.

Visst SD är helt oskyldig till allt, han är såå missförstådd, självklart är det jag eller någon annan som ligger bakom alltihopa.
Citera
2019-10-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nu kommer jag säkert att kränka någon
men kan det vara så att många av dessa
män inte var vana att få uppmärksamhet
från kvinnor?
LW kanske var duktig på att se och
bekräfta människor?
Och dessa män kanske trodde att det
betydde något annat?

Bra där, det var ju knappast LWs fel att män föll pladask för henne. En kvinna i en manligt dominerad hobby blir ju vanligen omsvärmad.
Att hon nu var som hon var, ett glatt energiknippe som uppmärksammade alla runt henne kunde säkert få en del att tro att hon visade just dem särskild uppmärksamhet.
Som sagt inte LWs fel att män föll för henne.
Citera
2019-10-15, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast rättsväsendet kan ju inte spärra in någon på livstid för en knoggnuggning. LW har vad verkar berättat för vissa vänner tydligen om att han hotat och trakasserat henne. Dock verkar det inte som att hon anmält sådana incidenter (ofredandet skulle väl kunna vara "trakasserier").

Vem har pratat om livstid? Man kanske kunde göra en psykologisk profil och se hur pass mentalt sjuk en 30+ man är som knoggnuggar folk som om han vore 13 bast. Vid den tidpunkten kanske det hade gått att rehabilitera SD tex.
Citera
2019-10-15, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det mördas något hundratal kvinnor varje år och de flesta har en liknande bakgrund.
Det är faktiskt skandalöst att inte mera görs för att stoppa detta i tid.
Men finns det människor som har ett liknande synsett som snoris och glorious i ledande positioner är det inte konstigt egentligen.

Jo om man inte har sett det tidigare så har det framgått ganska tydligt i den här tråden vilken problematik det är med synsättet i dessa fall.
Citera
2019-10-15, 09:30
Medlem
Någon som känner det forna paret Davidss*ns och vet hur lång tid det tog innan SD fattade att det är brukligt att ta av sig ringen när man bestämmer sig för skilsmässa och separerar?
Jag har sett bild där ringen sitter på 5 månader efter att HD flyttat ut.

Skilsmässan var kanske något väldigt svårt att acceptera för SD?

Har SD:s årsinkomst kommit fram i tråden? Skilsmässa blir ekonomiskt kännbart. Vet någon hur han/de haft råd med alla georesor till USA, Nederländerna, Tyskland och Island. Plus alla event de åkt på och kanske skapat obehag hos andra. Har han trott att allt är frid och fröjd för att inga, utom en vi känner i tråden, vågar säga något eller ställa på med frågor om hur han tänker i vissa sammanhang?
Jag har sett en kommentar från en person i ett annat forum som retat sig på att SD legat och flinat i sitt nya spa-bad. Hur har han haft råd med badet på toppen av alla resor och inte minst att överta lånen på huset dessutom?
Citera
2019-10-15, 09:30
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det fetade, inte du iaf.
Inom geocaching finns tillvägagångssätt att överföra eller adoptera geocacher från ett konto till ett annat, om nu HD så gärna ville ha kvar några av "sina" hade hon mer än ett år på sig att ta över dom.
Det borde räckt med att hon sjukskrev sig en extra dag så hade hon hunnit med det, tycker du inte?

Du... det här med känslor för SD skulle du nog ligga lågt med, det står fullkomligt klart för de flesta att du är helt galen i honom, så betuttad att du försvarar misshandel, ofredande och mord.

Visst SD är helt oskyldig till allt, han är såå missförstådd, självklart är det jag eller någon annan som ligger bakom alltihopa.

Hur var det med att ta fram inlägg där jag har försvarat honom?

Var skrev jag förresten att SD själv skulle ha loggat in?
Många konton som gått isär där cacher får vara kvar på teamkontot även om båda tar hand om cacherna men jag blir inte förvånad över att SD och HD inte får göra det, Dom verkar inte få göra samma saker som alla andra när det gäller saker

Bra att du erkänner
Senast redigerad av Energizer666 2019-10-15 kl. 09:33.
Citera
2019-10-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Någon som känner det forna paret Davidss*ns och vet hur lång tid det tog innan SD fattade att det är brukligt att ta av sig ringen när man bestämmer sig för skilsmässa och separerar?
Jag har sett bild där ringen sitter på 5 månader efter att HD flyttat ut.

Skilsmässan var kanske något väldigt svårt att acceptera för SD?

Har SD:s årsinkomst kommit fram i tråden? Skilsmässa blir ekonomiskt kännbart. Vet någon hur han/de haft råd med alla georesor till USA, Nederländerna, Tyskland och Island. Plus alla event de åkt på och kanske skapat obehag hos andra. Har han trott att allt är frid och fröjd för att inga, utom en vi känner i tråden, vågar säga något eller ställa på med frågor om hur han tänker i vissa sammanhang?
Jag har sett en kommentar från en person i ett annat forum som retat sig på att SD legat och flinat i sitt nya spa-bad. Hur har han haft råd med badet på toppen av alla resor och inte minst att överta lånen på huset dessutom?

Jo det var många som reagerade över detta. HD plockade omgående av sig ringen vad det verkar medan SD behöll den på ett bra tag. Är väl därför de flesta från början var ense om att det var SD som blivit dumpad och att han hade svårt att acceptera det.
Citera
2019-10-15, 09:45
Medlem
Citat:
Hur var det med att ta fram inlägg där jag har försvarat honom?

Var skrev jag förresten att SD själv skulle ha loggat in?
Många konton som gått isär där cacher får vara kvar på teamkontot även om båda tar hand om cacherna men jag blir inte förvånad över att SD och HD inte får göra det, Dom verkar inte få göra samma saker som alla andra när det gäller saker

Bra att du erkänner

Det gjorde jag för någon vecka sedan, att din slöa hjärna inte är som den ska vet vi om men det ger dig ingen ursäkt att kräva svar på de påståenden du redan fått.

Nej SD och HD får inte göra saker, som att mörda tex. Fast nu kommer du hävda att många andra mördar och att det är kotym att göra det, trots att det bryter mot lagarna.

Jag förväntar mig inte att du förstår ovanstående, du förstår ju knappt något överhuvudtaget. Måste vara skönt på sätt och vis att slippa obehaget att tänka.
Citera
2019-10-15, 10:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det kanske finns all anledning att kika närmare på den här typen utav attacker som SD utförde om han nu visar sig vara skyldig. Det bästa vore ju såklart om man kan stoppa dessa gärningsmän innan någon dör. Förhoppningsvis kan man granska detta i efterhand och se om svenska rättsväsendet hade kunnat hantera detta på ett bättre sätt.
Lagar stiftas inte utan anledning, strof.
LWs vägran att lämna bilen är inte på något sätt prejudicerande.

Det HAR funnits många anledningar för våra lagstiftande organ att kika närmare den typer av "attacker" mot envars egendom vilket ligger till grund vad dom stipuleras i brottsbalken NJA 1978 s. 356.

Lagen är tillkommen för att sätta stopp för beteendet som LW visade prov på.

"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.:

Bruka våld-Person lämnar inte din egendom
https://www.lawline.se/answers/bruka-vald-person-lamnar-inte-din-egendom

Det finns kanske annat som ligger SD i fatet men inte är det hans otvetydigt lagliga rätt att avhysa LW,s lagstridiga vägran att stiga ur bilen. Man får göra som SD gjorde man får inte göra som LW gjorde. Klart som korvspad utom för grumliga sinnen.

Det finns betydligt större anledning att kika på prästers/pastorers sexuella preferenser.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-15 kl. 10:27.
Citera
2019-10-15, 10:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Finns nog flera anledningar då han är co till många cacher
men som vanligt så verkar du bara tänka på en sak

Hur tänkte du där?
Han sitter med fulla restriktioner.
Förklara gärna.

Hur skulle han komma in på sitt konto? Har hans vänner inloggningsuppgifterna?
Skulle HD, eller JG, vara så dum att logga in när man vet att utredarna troligen har koll på kontoaktiviteten?

Tror du inte att det är mer troligt att det beror på som det stod i häktningsbeslutet ”alltjämt återstår analys av digital information”? Eller att förhörsledaren kanske dubbelkollar uppgifter under eller efter förhören?

Din kommentar till Holmes var rätt barnslig. Förstår inte varför du alltid går i försvar. Han har tillfört mycket mer till tråden än du har, trots att även du tydligen känner alla inblandade. Du har mest passiv-aggressivt försvarat din vän (och et vänskap) den sannolikt misstänkte mördaren. Som jag ser det försvarar du egentligen ditt eget val och beteende.

Jag kan till viss del förstå lojalitet med en vän men någonstans måste man emellanåt ta en titt på sin egen moraliska kompass. Det handlar trots allt inte om ett smärre brott. Det handlar om ett mord som involverar ett synnerligen grovt våld.

När det väl blir åtal, för det blir det, tro mej, då får du och dina vänner som behållit er tillit och tro på SDs oskuld kanske ta och omvärdera er inställning och ställningstagande. Men ibland är det svåraste att inför sig själv se och erkänna sina egna dåliga beslut.

Hur det sen slutar vet ingen, vi har ju ingen vetskap om hur mycket teknisk bevisning det finns. Men jag har tillit till den moderna tekniken...
Senast redigerad av T34Panzer 2019-10-15 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in