Citat:
Ursprungligen postat av
Energizer666
Finns nog flera anledningar då han är co till många cacher
men som vanligt så verkar du bara tänka på en sak
Hur tänkte du där?
Han sitter med fulla restriktioner.
Förklara gärna.
Hur skulle han komma in på sitt konto? Har hans vänner inloggningsuppgifterna?
Skulle HD, eller JG, vara så dum att logga in när man vet att utredarna troligen har koll på kontoaktiviteten?
Tror du inte att det är mer troligt att det beror på som det stod i häktningsbeslutet ”alltjämt återstår analys av digital information”? Eller att förhörsledaren kanske dubbelkollar uppgifter under eller efter förhören?
Din kommentar till Holmes var rätt barnslig. Förstår inte varför du alltid går i försvar. Han har tillfört mycket mer till tråden än du har, trots att även du tydligen känner alla inblandade. Du har mest passiv-aggressivt försvarat din vän (och et vänskap) den sannolikt misstänkte mördaren. Som jag ser det försvarar du egentligen ditt eget val och beteende.
Jag kan till viss del förstå lojalitet med en vän men någonstans måste man emellanåt ta en titt på sin egen moraliska kompass. Det handlar trots allt inte om ett smärre brott. Det handlar om ett mord som involverar ett synnerligen grovt våld.
När det väl blir åtal, för det blir det, tro mej, då får du och dina vänner som behållit er tillit och tro på SDs oskuld kanske ta och omvärdera er inställning och ställningstagande. Men ibland är det svåraste att inför sig själv se och erkänna sina egna dåliga beslut.
Hur det sen slutar vet ingen, vi har ju ingen vetskap om hur mycket teknisk bevisning det finns. Men jag har tillit till den moderna tekniken...