2019-10-15, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
,

Jag har svårt att tro att man klarar av det men dessa föräldrar var så helt koncentrerade på allt det praktiska till eftervärlden, deras känslor helt avtrubbade så det skulle inte förvåna mig om de klarade av den biten också. Kanske man måste stänga ner den känslomässiga delen av hjärnan för att öht mörda barnen.

Den som verkar ha fått panik och bara ville få slut på eländet var O. (mina spekulationer) med tanke på vad poliserna berättade att O:s självmord var slarvigt och hafsigt.
Alla var nedbäddade, barnen hade små lampor tända, dörrar på glänt. Omtänksamhet mitt i det ohyggliga. Sig själv brydde han sig inte om. Nu skulle det gå undan. Så ja, slut på eländet.
Citera
2019-10-15, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Pappan i Sala var ju det. Kapabel till att spela in ett klipp efter ha dödat sina barn. Ett hysteriskt klipp, men ändå ett klipp.
Jo. Visst. Sant. Jag har lite svårt med att sätta mig in det antagligen.
Citera
2019-10-15, 08:36
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla var nedbäddade, barnen hade små lampor tända, dörrar på glänt. Omtänksamhet mitt i det ohyggliga. Sig själv brydde han sig inte om. Nu skulle det gå undan. Så ja, slut på eländet.
?

Precis, tänker på den personen som sett honom i panik och förvirrad vid garaget, hämtade han kabeln då?
Citera
2019-10-15, 08:38
Medlem
Citat:
?

Precis, tänker på den personen som sett honom i panik och förvirrad vid garaget, hämtade han kabeln då?
Japp. Jag skrev det häromdagen. Det var kabelhämtning då. Det är jag säker på.
Citera
2019-10-15, 08:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Japp. Jag skrev det häromdagen. Det var kabelhämtning då. Det är jag säker på.

Stackars den grannen så här med facit i hand. Usch
Citera
2019-10-15, 09:03
Bannlyst
Citat:
Tror du man är kapabel till en inspelning efter man dödat sina barn? Jag såg inspelningen av pappan i Sala. Han var hysterisk. Å andra sidan hade detta par programmerat sina hjärnor under flera månader.
Känns som att just en ev. inspelning inte kan ha varit det svåraste föräldrarna utförde.
Senast redigerad av Krmkr 2019-10-15 kl. 09:39.
Citera
2019-10-15, 09:07
Bannlyst
Citat:
Stackars den grannen så här med facit i hand. Usch

Det finns många offer i den här historien. Väldigt många. Naturligtvis även i viss mån föräldrarna, men deras utväg drog med sig väldigt många andra människor.
Citera
2019-10-15, 10:03
Bannlyst
Ytterligare ett kvalitetsmedium som intervjuar Elisabet.
Citera
2019-10-15, 10:21
Medlem
@Avd.9:

https://www.allas.se/relationer/morden-i-bjarred-elisabet-hoglund-soker-svar-i-ny-bok/
19 januari: Polisen berättar om det avskedsbrev som hittats i villan. I brevet, som är undertecknat av båda föräldrarna, berättar de om att de tänker döda sina barn och sig själva. De berättar också att de planerat detta sedan hösten 2017.

Om man nu har rätt i artikeln så står det "tänker", dvs att de faktiskt inte gjort det än. Tror du då att man också spelat in en video EFTER man dödat barnen där man berättar ATT man dödat barnen? Vad tror du?
Citera
2019-10-15, 10:57
Bannlyst
Citat:
@Avd.9:

https://www.allas.se/relationer/morden-i-bjarred-elisabet-hoglund-soker-svar-i-ny-bok/
19 januari: Polisen berättar om det avskedsbrev som hittats i villan. I brevet, som är undertecknat av båda föräldrarna, berättar de om att de tänker döda sina barn och sig själva. De berättar också att de planerat detta sedan hösten 2017.

Om man nu har rätt i artikeln så står det "tänker", dvs att de faktiskt inte gjort det än. Tror du då att man också spelat in en video EFTER man dödat barnen där man berättar ATT man dödat barnen? Vad tror du?

Tror det mer är ett resultat av samma sak som uppträder vid viskleken. Stefan berättar för Elisabet som berättar för Allas som berättar för oss. På PKn och i boken finns ingen tidsangivelse eller tempus som avslöjar när avskedsbrevet skrevs.
Citera
2019-10-15, 10:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
@Avd.9:

Jag kommer inte åt den maskade förundersökningen just nu men jag tror inte det har stått så någonstans, det hade vi reagerat på
Citera
2019-10-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tror det mer är ett resultat av samma sak som uppträder vid viskleken. Stefan berättar för Elisabet som berättar för Allas som berättar för oss. På PKn och i boken finns ingen tidsangivelse eller tempus som avslöjar när avskedsbrevet skrevs.

Citat:
Jag kommer inte åt den maskade förundersökningen just nu men jag tror inte det har stått så någonstans, det hade vi reagerat på

Jag har inte heller papperen till hands. Och ja, det kan vara som visningsleken. Och det har väl hela tråden varit till och från. Trådsanningar. Vi lämnar det tills vi har de maskade papperen framför oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in