2019-10-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ett svårt ämne med två flickor som blev offer när föräldrarna inte ansåg sig ha någon livskvalitet med två sjuka barn. De kunde inte vänta några år för att se om de faktiskt nån gång skulle bli friska - prognosen är ju ganska god när det gäller barn som insjuknar. Hur i hela helvete tänkte dom? "Det är ingen vits att leva om det skall vara tungt"? ALLA genomgår tunga tider i sitt liv. Många lever ett riktigt tungt liv. Men de uppskattar de ljuspunkter som faktiskt finns. Varför kunde inte dessa föräldrar göra det? Och varför måste de ta barnen med sig om de nu faktiskt inte pallade tyngden? Det är orättvist.

Vill minnas att de uttryckte sig mer, som att de inte kunde se en tillfredställande framtid för någon av de fyra, inte att de själva skulle sakna "livskvalitet".
Minns jag fel där eller... ?
Citera
2019-10-14, 22:23
Medlem
Citat:
Kära Avd.9, med all respekt. Nej!

Avd.9, har ju erfarit att rättsväsendets utredning och slutsats inte duger, då kan ju vilken alternativ teori duga?
Citera
2019-10-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Vill minnas att de uttryckte sig mer, som att de inte kunde se en tillfredställande framtid för någon av de fyra, inte att de själva skulle sakna "livskvalitet".
Minns jag fel där eller... ?
Tror du minns rätt. Men jag tror inte barnen var tillfrågade om den framtida livskvaliteten.
Citera
2019-10-14, 22:40
Medlem
Citat:
Jag inser ju det. Att EN kan komma på tanken. Men TVÅ? Ja ja, vi har tragglat nog om det. Finns säkert svar i de skrivelser de lämnat efter sig.

Tror inte att EN kom på tanken; den växte nog fram. De deppade ner varandra och sjönk allt djupare. I alla förhållanden lär den ene parten vara mer eller mindre dominant än den andre. Tänk om X bidrog med halmstrået som knäckte kamelens rygg och Y ströp barnen? vem bär då den största skulden?.
Citera
2019-10-14, 23:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Tror inte att EN kom på tanken; den växte nog fram. De deppade ner varandra och sjönk allt djupare. I alla förhållanden lär den ene parten vara mer eller mindre dominant än den andre. Tänk om X bidrog med halmstrået som knäckte kamelens rygg och Y ströp barnen? vem bär då den största skulden?.

Ja det här var nog inte en ide som någon plötsligt kom på en dag. Det har nog växt fram som du skriver. Jag tror en av dem var lite före den andre i utförsbacken men båda drogs till slut ner i djupet.
Citera
2019-10-15, 07:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det tror inte jag.
Jag tror att den riktiga anledningen är så personlig att utomstående inte har med det att göra.
Sekretessen slår in för att skydda dom anhöriga.
Vilka föräldrar vill redovisa ett barns mentala tillstånd som ledde till en familjs död.
Vi har helt enkelt inte med det att göra.
Finns kanske anledning att anhöriga far illa och mår dåligt om en sån uppgift kommer ut till allmänheten.
Sekretess.

Förklaringsbrevet som polisen kallar det var nog det brev som tydligt beskrev vad de hade gjort och en förklaring till polisen.
Jag tror pekdatorn och USB-minnet innehåller avskedsbrevet till de anhöriga.
Citera
2019-10-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Förklaringsbrevet som polisen kallar det var nog det brev som tydligt beskrev vad de hade gjort och en förklaring till polisen.
Håller med dig. Det öppna brevet var till polis och blåljuspersonal så att inga missförstånd skulle ske.
Citera
2019-10-15, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Det tror jag också.
Avskedsbrevet på bordet var inte personligt.
Det var tillägnat "Till den det berör"
Föräldrarna visste att flera personer som inte tillhör familjen kommer att se det och läsa det.
Därför är det nog ett ganska kort och koncist brev med en tydlig förklaring, egentligen tillägnat polisen och annan personal som kunde se brevet.
Alltså "Till den det berör"
Ett solklart erkännande.

Det personliga och privata vill man nog dölja lite grann från allmän beskådning.
Därför så tror jag också att den personliga förklaringen som riktar sig till anhöriga ligger mer gömt i digitala medier..
Kanske, och jag säger kanske tillsammans med nån form av inspelning.

Jag tror även att breven skrevs, och eventtuell inspelning gjordes efter att barnen var döda men innan Hanna dog.
Jag tror att dom förmedlar 'Vi har gjort"......
Inte "Vi kommer att".......

Så på ett ungefär tror jag på den punkten.
Citera
2019-10-15, 08:15
Medlem
Citat:
Det tror jag också.
Föräldrarna visste att flera personer som inte tillhör familjen kommer att se det och läsa det.
Därför är det nog ett ganska kort och koncist brev med en tydlig förklaring, egentligen tillägnat polisen och annan personal som kunde se brevet.
Ett solklart erkännande.

Det personliga och privata vill man nog dölja lite grann från allmän beskådning.
Därför så tror jag också att den personliga förklaringen som riktar sig till anhöriga ligger mer gömt i digitala medier..

Jag tror även att breven skrevs, och eventtuell inspelning gjordes efter att barnen var döda men innan Hanna dog.

Tror du man är kapabel till en inspelning efter man dödat sina barn? Jag såg inspelningen av pappan i Sala. Han var hysterisk. Å andra sidan hade detta par programmerat sina hjärnor under flera månader.
Citera
2019-10-15, 08:23
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Det tror jag också.
Ett solklart erkännande.

Håller med dig, det finns en inspelning som egentligen enbart riktar sig till anhöriga.
Citera
2019-10-15, 08:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Tror du man är kapabel till en inspelning efter man dödat sina barn? Jag såg inspelningen av pappan i Sala. Han var hysterisk. Å andra sidan hade detta par programmerat sina hjärnor under flera månader.
,

Jag har svårt att tro att man klarar av det men dessa föräldrar var så helt koncentrerade på allt det praktiska till eftervärlden, deras känslor helt avtrubbade så det skulle inte förvåna mig om de klarade av den biten också. Kanske man måste stänga ner den känslomässiga delen av hjärnan för att öht mörda barnen.

Den som verkar ha fått panik och bara ville få slut på eländet var O. (mina spekulationer) med tanke på vad poliserna berättade att O:s självmord var slarvigt och hafsigt.
Citera
2019-10-15, 08:32
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Pappan i Sala var ju det. Kapabel till att spela in ett klipp efter ha dödat sina barn. Ett hysteriskt klipp, men ändå ett klipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in