2019-10-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är rasistiskt att jämställa somalier med wt-svenskar.

-----

Här är en länk till Social Rapport 2010 från Socialstyrelsen:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=2ahUK EwiYoZTzsPjkAhVGr6QKHRruA4oQFjACegQIAxAC&url=http% 3A%2F%2Fmuep.mau.se%2Fbitstream%2F2043%2F11003%2F1 %2FSocial%2520rapport%25202010.pdf&usg=AOvVaw1CXpA l9sOwbwDX2oZv2iea

Begrunda Figur 2:7 på sidan 67 i rapporten: Arbetsmarknadsstatus efter födelseland eller -region.

Statistiken avser 1992-2006. Arbetsmarknadsstatus (20-64 år) redovisas efter födelsegrupp för sex kategorier: Sverige, Västeuropa och övriga Norden, Nordöstra Europa, Sydöstra Europa, Mellanöstern och Nordafrika och Övriga länder. En faktaruta för hur underlaget ser ut finns på sidan 64 0ch 65.

Det finns en gigantisk skillnad i Arbetsmarknadsstatus mellan personer födda i Sverige och personer, som inte är födda i Sverige. Den undermåliga Arbetsmarknadsstatusen för personer födda i Mellanöstern och Nordafrika är särskilt slående.

Är det rasistiskt mot somalierna?
Jag har inte jämställt någon med någon annan.
Jag förklarade hur många som var arbetslösa ur en viss grupp jämfört med en annan viss grupp.
Arbete är inte det enda som definierar en grupp.
Fast det är gulligt av dig att du håller uppsikt över ev. rasism på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Afold
Uppenbarligen var det nån som ville klumpa ihop arbetskraftsinvandring av japaner, australiensare och kanadensare med afrikaner och araber som invandrat för att parasitera på välfärden. Mitt inlägg belyste detta i mitt tycke jämförande mellan äpplen och päron och det gillade inte du? För att?

Det är väl mer ärligt att inkludera alla typer av invandring under just gruppen invandrare, än att välja ut en viss grupp för att belysa sin agenda.
Invandring består som du själv belyst inte bara av somalier, inte ens främst av somalier.
Citera
2019-10-14, 18:43
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Kan du förklara för mig varför man måste förvärra upplevelsen ytterligare då genom att överdriva beskrivningen av verkligheten?

Folk överdriver inte. Alla länder som har den nuvarande mångkultur utvecklas på samma sätt.
Citera
2019-10-14, 18:44
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Lite trist att svaret på deras behov är att starta samma tråd om och om igen på Flashback istället för att göra något positivt av situationen.

Som vad? Sjunga we shall overcome med Birgit Friggebo?
Citera
2019-10-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det är väl mer ärligt att inkludera alla typer av invandring under just gruppen invandrare, än att välja ut en viss grupp för att belysa sin agenda.
Invandring består som du själv belyst inte bara av somalier, inte ens främst av somalier.
Nej, det är som sagt att jämföra äpplen och päron. Illegal invandring är per definition dåligt, och hade varit dåligt även om det inte var främst socialfall som invandrade illegalt. De flesta människor har inte nåt problem med människor från andra länder oavsett hudfärg så länge de kommit hit legalt, tar seden dit de kommer och försörjer sig själva hederligt.
Citera
2019-10-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afold
Nej, det är som sagt att jämföra äpplen och päron. Illegal invandring är per definition dåligt, och hade varit dåligt även om det inte var främst socialfall som invandrade illegalt. De flesta människor har inte nåt problem med människor från andra länder oavsett hudfärg så länge de kommit hit legalt, tar seden dit de kommer och försörjer sig själva hederligt.

Nej det är det inte, uttrycket invandring inkluderar alla sorts invandring.
Vem har påstått att illegal invandring är bra eller att folk har problem med skötsamma invadrare(även om det i.o.f.s. inte är direkt ovanligt att folkbhar det ex. här på flashback)?
Citera
2019-10-14, 22:22
Medlem
undercover-racists avatar
Hellre massa livfulla och laidback invandrare än massa tråkiga och stela svennar.
Citera
2019-10-14, 22:44
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Hellre massa livfulla och laidback invandrare än massa tråkiga och stela svennar.

...i mellanöstern som försörjer sig själva.
Citera
2019-10-15, 00:38
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Som vad? Sjunga we shall overcome med Birgit Friggebo?
Det här hamnar utanför ämnet, men det är väl bättre att arbeta, utbilda sig, leka med barnen, krama sin partner eller njuta av sin ledighet än att klaga timme ut och timme in på invandrare i ett forum som Flashback? Använd istället tiden konstruktivt, dra nytta av din white privilege och sluta åk kollektivt ifall det besvärar dig att dela luft med den nya underklassen.
Citera
2019-10-15, 00:40
Medlem
Jamtlandssangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Blev så jävla frustrerad idag. Är ett invandrargäng som brukar driva runt i min närbutik som fick för sig ett leka rånare med plastpistol i kassan precis när jag skulle betala för mina varor. Blev så jävla förbannad så att jag tog slyngeln i örat och kastade ut slöddret från butiken uppbackad av personal. Slutade med att de hotade med att de skulle knulla min mamma och skära sönder halsen på mig nästa gång de såg mig.

Har alltid varit en lugnt och fredlig område det här men nu jävlar har det förfallit i takt med flyktingvågen. Det är förjävla trist alltså att få bevittna vad våra politiker har ställt till med.
Nu är det lite off-topic men är så jävla arg så var tvungen att få skriva mig någonstans.

Vad är det för fel i huvudet på asen?

Varför är inte alla germaner i huvudet? Den frågan får vi aldrig svaret på.
Senast redigerad av Jamtlandssangen 2019-10-15 kl. 00:53.
Citera
2019-10-15, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nej det är det inte, uttrycket invandring inkluderar alla sorts invandring.
Vem har påstått att illegal invandring är bra eller att folk har problem med skötsamma invadrare(även om det i.o.f.s. inte är direkt ovanligt att folkbhar det ex. här på flashback)?
Du kan inte på allvar tro att TS upplevelse handlar om kanadensare eller japaner?
Citera
2019-10-15, 10:03
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men om ni inte gillar invandrare är det väl bättre att det är dom och inte etniska svenskar som är arbetslösa?

För du vet att ett visst antal ska vara arbetslösa va?

Jag är invandrare själv. Arbetslöshet är inget måste.
Importera inte arbetslöshet.
Citera
2019-10-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Arbetslöshet är inget måste.

Nähä, är riksbankens inflationsmål på 2% och jämviktsarbetslösheten på 6-7% avskaffat? Sedan när då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in