2019-10-14, 16:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Bra urval där.
100% av arbetslösa wt-svenksar är också arbetslösa.
Är det på den nivån vi ska diskutera?

Det är rasistiskt att jämställa somalier med wt-svenskar.

-----

Här är en länk till Social Rapport 2010 från Socialstyrelsen:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=2ahUK EwiYoZTzsPjkAhVGr6QKHRruA4oQFjACegQIAxAC&url=http% 3A%2F%2Fmuep.mau.se%2Fbitstream%2F2043%2F11003%2F1 %2FSocial%2520rapport%25202010.pdf&usg=AOvVaw1CXpA l9sOwbwDX2oZv2iea

Begrunda Figur 2:7 på sidan 67 i rapporten: Arbetsmarknadsstatus efter födelseland eller -region.

Statistiken avser 1992-2006. Arbetsmarknadsstatus (20-64 år) redovisas efter födelsegrupp för sex kategorier: Sverige, Västeuropa och övriga Norden, Nordöstra Europa, Sydöstra Europa, Mellanöstern och Nordafrika och Övriga länder. En faktaruta för hur underlaget ser ut finns på sidan 64 0ch 65.

Det finns en gigantisk skillnad i Arbetsmarknadsstatus mellan personer födda i Sverige och personer, som inte är födda i Sverige. Den undermåliga Arbetsmarknadsstatusen för personer födda i Mellanöstern och Nordafrika är särskilt slående.
Citera
2019-10-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight.Schrute
Varför försöker du vinkla det som att jag är en narcissist som inte drabbats av det svenska samhället?

Varför är ni vänstermuppar aldrig genuina? Varför försöker ni alltid misstolka, förvrida och ljuga? Är det inte tröttsamt att alltid vara ohederlig?.

Du skrev detta:

Citat:
Man har berövat svensken på det mest fundamentala - självbevarelsedriften och förnuftet. Man har systematiskt förstört oss fysiskt, psykiskt och själsligt.

Jag frågade detta:

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men du är vid dina sinnes fulla bruk och har klarat dig psykiskt och själsligt, antar jag!?

Hur lyckades du med det?

På vilket vis är vi övriga förstörda också rent fysiskt?

Hur kan du få det till att jag är ohederlig, förvrider och ljuger av att jag ställer frågor om dina påståenden?

Du skriver ju att "vi" är förstörda men samtidigt höjer du i samma inlägg upp dig själv som lite mer medveten.

Då blir det en helt naturlig fråga om du anser dig vara lika förstörd som oss andra eller om du klarat dig undan och hur du då gjorde.

Framförallt undrar jag hur "man" medvetet förstört oss fysiskt.

Och det undrar jag fortfarande, vilka är "man" är det sossarna? Och hur har dom förstört oss fysiskt??

Hur du kan inbilla dig att jag vill framställa dig som en narcissist genom dessa frågor är än märkligare.

Citat:
Möjligen kan ovanstående inte appliceras på dig. Men generellt sett tror jag att det får en negativ effekt på män. Om vi tar Rotebro-conny här ovan som exempel, jag är ganska övertygad om att han växt upp med bara sin mor.

Är det ditt eget svar på att vara en rakryggad man av heder, att sitta och spekulera på ett negativt sätt bakom ryggen (utan att citera) om en annan forumskribent och hans föräldrar och påstå saker som du inte har en jävla aning om?

För övrigt känns det som att du behöver komma ut lite grann, det är nog inte bara av godo att vara hemma med kärnfamiljen.

Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Haha maken till paranoia och tunnelseende har jag inte hört sen...tja era tidigare sinnessjuka trådar i ämnet. Åh vad jag är glad över att slippa vara så rädd för allt så jag kan fokusera på roliga saker istället. Lyft blicken för fan. Det är inte friskt.

Du har helt rätt, det är avsevärt mer tragiskt att sitta här inne och se hur framförallt en del unga människor radikaliseras och tappar fotfästet mitt framför ögonen än vad det är att stå och vänta på en buss tillsammans med sex personer som är födda i ett annat land.
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-10-14 kl. 16:52.
Citera
2019-10-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Bra urval där.
100% av arbetslösa wt-svenksar är också arbetslösa.
Är det på den nivån vi ska diskutera?
Uppenbarligen var det nån som ville klumpa ihop arbetskraftsinvandring av japaner, australiensare och kanadensare med afrikaner och araber som invandrat för att parasitera på välfärden. Mitt inlägg belyste detta i mitt tycke jämförande mellan äpplen och päron och det gillade inte du? För att?
Citera
2019-10-14, 16:54
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:
Du skrev detta:

Jag frågade detta:

Hur kan du få det till att jag är ohederlig, förvrider och ljuger av att jag ställer frågor om dina påståenden?

Du skriver ju att "vi" är förstörda men samtidigt höjer du i samma inlägg upp dig själv som lite mer medveten.

Då blir det en helt naturlig fråga om du anser dig vara lika förstörd som oss andra eller om du klarat dig undan och hur du då gjorde.

Framförallt undrar jag hur "man" medvetet förstört oss fysiskt.

Och det undrar jag fortfarande, vilka är "man" är det sossarna? Och hur har dom förstört oss fysiskt??

Hur du kan inbilla dig att jag vill framställa dig som en narcissist genom dessa frågor är än märkligare.

Är det ditt eget svar på att vara en rakryggad man av heder, att sitta och spekulera på ett negativt sätt bakom ryggen (utan att citera) om en annan forumskribent och hans föräldrar och påstå saker som du inte har en jävla aning om?

För övrigt känns det som att du behöver komma ut lite grann, det är nog inte bara av godo att vara hemma med kärnfamiljen.

Du har helt rätt, det är avsevärt mer tragiskt att sitta här inne och se hur framförallt en del unga människor radikaliseras och tappar fotfästet mitt framför ögonen än vad det är att stå och vänta på en buss tillsammans med sex personer som är födda i ett annat land.
I mitt inlägg skriver jag "vi" och "oss", när jag beskriver Sveriges problem. Till och med i inlägget du citerade.

Trots det vill du försöka få det att låta som att jag distanserar mig och inte är som alla andra svenskar.

Ja, du verkar sannerligen vara en hederlig person.

Erkänn bara att du inte växte upp med en helt närvarande farsa. Därför har du beteendet av en kvinna.
Citera
2019-10-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Arbetslösheten hos invandrare är enormt högre än bland etniskt svenska. Hade du nåt att komma med? Är du dum?

Men om ni inte gillar invandrare är det väl bättre att det är dom och inte etniska svenskar som är arbetslösa?

För du vet att ett visst antal ska vara arbetslösa va?
Citera
2019-10-14, 17:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Men om ni inte gillar invandrare är det väl bättre att det är dom och inte etniska svenskar som är arbetslösa?

Varför skulle svenska skattebetalare välkomna en import av ej anställningsbara socialfall?

Citat:

Då socialdemokraterna numera bygger sitt maktinnehav på bidragstagare, så ska det säkert vara så ur en sosses perspektiv
Citera
2019-10-14, 17:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:

De kan vara arbetslösa i sina egna länder. Det är ingen mänsklig rättighet att sitta i Sverige och vara arbetslös på svenskarnas bekostnad.
Citera
2019-10-14, 17:05
Medlem
Citat:
I mitt inlägg skriver jag "vi" och "oss", när jag beskriver Sveriges problem. Till och med i inlägget du citerade.

Trots det vill du försöka få det att låta som att jag distanserar mig och inte är som alla andra svenskar.

Ja, du verkar sannerligen vara en hederlig person.

Erkänn bara att du inte växte upp med en helt närvarande farsa. Därför har du beteendet av en kvinna.

Ja och jag skrev att du skrev "vi".

Citat:
Du skriver ju att "vi" är förstörda men samtidigt

Men precis på samma sätt som du gör nu, uttalar dig ganska säkert om min uppväxt har du även i inlägget jag citerade en hållning av att själv vara väldigt mycket mer medveten och insiktsfull.

Jag vill ingenting mer än få svar på frågorna jag ställde.

Anser du dig själv vara psykiskt och själsligt förstörd?

Svaret är alltså "ja" eftersom du skrev vi?

Gäller det även den fysiska förmågan, har du fått den förstörd också?

Vilka är "man" och exakt på vilket vis har dom förstört din/vår fysik?
Citera
2019-10-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De kan vara arbetslösa i sina egna länder. Det är ingen mänsklig rättighet att sitta i Sverige och vara arbetslös på svenskarnas bekostnad.

Nej det håller jag med dig om men det jag syftar på är att arbetslösheten bland etniska svenskar är 2% och samtidigt har vi ett mål om 6-7% öppen arbetslöshet.

Alltså hade vi inte haft 14% öppet arbetslösa invandrare hade vi behövt fler arbetslösa etniska svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Då socialdemokraterna numera bygger sitt maktinnehav på bidragstagare, så ska det säkert vara så ur en sosses perspektiv

Nej det här är alla partier mer eller mindre överens om. Försök att hålla dig till sanningen i alla fall om du ska skriva agendasättande inlägg.

Ja utom möjligtvis SD som sin vana trogen sitter i opposition och påstår sig kunna svinga sitt trollspö över allt och alla och ha lösningar på allt.
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-10-14 kl. 17:13.
Citera
2019-10-14, 17:09
Medlem
Katten-Gustavs avatar
Därför man kör bil.
Citera
2019-10-14, 17:11
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:

Haha, så bara för att man är svensk tror du alltså att man är psykiskt och själsligt förstörd? Är det något som tillkommer per automatik i och med medborgarskap?

Citat:
Ja och jag skrev att du skrev "vi".

Men precis på samma sätt som du gör nu, uttalar dig ganska säkert om min uppväxt har du även i inlägget jag citerade en hållning av att själv vara väldigt mycket mer medveten och insiktsfull.

Jag vill ingenting mer än få svar på frågorna jag ställde.

Gäller det även den fysiska förmågan, har du fått den förstörd också?

Vilka är "man" och exakt på vilket vis har dom förstört din/vår fysik?
Svara på frågan istället: visst är det så att du har vuxit upp med en frånvarande biologisk fader?
Citera
2019-10-14, 17:32
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Varför gör vi ingenting mot problemet?

Och vad tycker du att man borde göra? Gå ut och rensa med en UZI? Det enda man kan göra är att gå och rösta vart fjärde år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in