Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Eftersom polisen snörat ihop allt runt henne och fortfarande inte hittat något, lär en genomlysning av FO inte heller ge något.
Karin är ingen kriminell personlighet. Hon har förvisso stor erfarenhet men det är på ena sidan lagen och under kontrollerade former, mer som schablonmässigt.
På den andra sidan torskar hon ju på dom enklaste mest banala brott och beter sig fullständigt genomskinligt vid följande rättsprocesser, så jag tvivlar starkt på att hon kunnat regissera detta utan att efterlämna inledande spår och inte att ens bli häktad i en första omgång.
Jag har faktiskt lite svårt att förstå hur man kan misstänka henne för det här ganska avancerade brottet samtidigt som all skit om henne i tråden visats upp.
Det framgår ju att hon är en ångvält och saknar finessen när hon ställs till svars.
Om det ändå är hon, så täcker nog tex hennes bil lönen för skytten. Hon lär ha en del undanstoppat också.
Finner brister i resonemanget. De gånger hon begått de "mest banala brott" har enligt uppgift varit under kraftig berusning, varvid det i princip säger sig själv att vederbörande vid brottets genomförande näppeligen är särskilt välregisserad i utförandet. Givet aktuella situationer och den påstådda/förmodade graden av berusning får även förutsättas att dessa brott är relativt spontana, i brist på bättre ord.
Att hon - om hon är skyldig till anstiftan - vid t.ex ett anstiftsmöte låter bli att bära en spårbar telefon (1) är ju rimligt, (2) kräver inte att man är ett criminal mastermind och (3) emotsägs inte av de spontana fyllebrotten i samband med LOBarna. Och särskilt mycket svårare än så är det inte att komma undan vid en anstiftan emedan skytten inte identifierats/golat.
Köper därför inte riktigt ovanstående argument, eller som vi tidigare såg från både dig och Efternamn08, att "hon inte skulle klara en vecka med span på sig". Jag menar, det är ju bara att avhålla sig från att ha kontakt med skytten så har man "klarat sig".
Vi ska komma ihåg att en anstiftan kan vara tämligen lågmäld (ett samtal på en icke överlyssnad parkbänk - som om motsatsen ens skulle finnas) och därmed ofta väldigt svårbevisad såvida man inte lämnat en massa spår, typiskt sett digitala sådana, efter sig och i det senare avseendet har det ju talats mycket om hennes digitala paranoia.
Uttalar mig alltså inte i troligheten för att hon är skyldig, då jag varken vet in eller ut.