2019-10-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag har sett att några undrar hur Karin skulle kunna planera och genomföra det här med en lejd person? Hur svårt kan det vara? Det räcker med ett samtal öga mot öga (utan mobil eller mail) så är det klart.

Jag hoppas att hon har en skuld idag, OM hon ligger bakom detta. En torped lär inte arbeta gratis.

Denna ”torped” var nog inte så dyr att någon blir skuldsatt, är min gissning. Dessutom misslyckades denna med sitt uppdrag. Eller?
Citera
2019-10-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Ven är "busiga Emil i Lönneberga"? Tråden har vuxit alltför mycket för att gå tillbaka och leta i.

KL:s kompis FO beskrevs så av Efternamn.
Citera
2019-10-14, 20:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Ven är "busiga Emil i Lönneberga"? Tråden har vuxit alltför mycket för att gå tillbaka och leta i.
Ny samlade igen då dom från år 2000 har tillkommit och FUP från Förgripelse mot tjänsteman.

Samlar länkarna med Dan FREDRIK Olafsen domar. MGM som skytten vid mordförsöket.

Dan FREDRIK Olafsen DOM 2000-10-04 BORÅS Misshandel B 1612-00
https://minfil.com/Nfh6Rc79n7/20191007_FO_pdf

Dan FREDRIK Olafsen Dom 2005-09-14 BORÅS Misshandel. Olaga hot. Skadegörelse B 2470-03
https://minfil.com/1bucw37fn1/20191001_FO_pdf

Dan FREDRIK Olafsen DOM 2015-07-28 SOLNA Misshandel. Olaga hot. Övergrepp i rättssak. B797-15
https://minfil.com/L201l269n5/Dan_FREDRIK_Olafsen_DOM_2015-07-28_Misshandel._Olaga_hot._vergrepp_i_r_ttssak._B79 7-15_pdf

Dan FREDRIK Olafsen DOM 2018-09-27 STOCKHOLM Rån. Bedrägeri. Förgripelse mot tjänsteman. B 7489-18
https://minfil.com/y719le63ne/Dan_FREDRIK_Olafsen_DOM_2018-09-27_R_n._Bedr_geri._F_rgripelse_mot_tj_nsteman._B_7 489-18_pdf

Dan FREDRIK Olafsen FUP Förgripelse mot tjänsteman Stockholms TR B7489-18 Aktbil 19
https://minfil.com/Q9K9Z3rcb5/Stockholms_TR_B7489-18_Aktbil_19_pdf

Dan FREDRIK Olafsen HR DOM 2018-12-03 STOCKHOLM Rån. Bedrägeri. Förgripelse mot tjänsteman. B 9682-18
https://minfil.com/RcVdC377n7/Svea_HR_B_9682-18_Dom_2018-12-03_pdf

Dan FREDRIK Olafsen DOM 2019-09-13 STOCKHOLM Häktas PROTOKOLL B 7489-18 Utebliven från rättegång. Fredrik Olafsen häktas därför i sin utevaro. Olafsen är på sannolika skäl misstänkt för rån och bedrägeri den 6 februari 2017 på Fridhemsplan, Stockholm.
https://minfil.com/4aS4c966ne/H_ktning_Dan_Fredrik_Olafsen_pdf

Edit: En sammanställning av vad domarna handlar om gjord av develi
Senast redigerad av Timeout 2019-10-14 kl. 20:25.
Citera
2019-10-14, 20:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Om polisen finner skytten, FO eller någon annan, befarar jag att KL varit extremt försiktig så ord står mot ord om det är så att hon anlitat en torped som i förhör säger att KL anstiftat mordförsöket. Sannolikheten att hon med sin erfarenhet ens haft en mobil påslagen vid deras möten är låg. Hon kan vara så förslagen att hon gett sig själv digitalt alibi genom att ha mobilen igång på en annan plats.

Jag undrar hon tänkt betala för kalaset. Har KL några lösa tillgångar eller andra medel? Hon blir vräkt för att hon inte betalar hyran, vägrar återbetala en felaktig utbetalning på 100 000 så pengar verkar vara ett problem. Är löftet betala när bostaden HOL lever i blir såld, efter hans bortgång?

Eftersom polisen snörat ihop allt runt henne och fortfarande inte hittat något, lär en genomlysning av FO inte heller ge något.
Karin är ingen kriminell personlighet. Hon har förvisso stor erfarenhet men det är på ena sidan lagen och under kontrollerade former, mer som schablonmässigt.
På den andra sidan torskar hon ju på dom enklaste mest banala brott och beter sig fullständigt genomskinligt vid följande rättsprocesser, så jag tvivlar starkt på att hon kunnat regissera detta utan att efterlämna inledande spår och inte att ens bli häktad i en första omgång.

Jag har faktiskt lite svårt att förstå hur man kan misstänka henne för det här ganska avancerade brottet samtidigt som all skit om henne i tråden visats upp.
Det framgår ju att hon är en ångvält och saknar finessen när hon ställs till svars.

Om det ändå är hon, så täcker nog tex hennes bil lönen för skytten. Hon lär ha en del undanstoppat också.
Citera
2019-10-14, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Om polisen finner skytten, FO eller någon annan, befarar jag att KL varit extremt försiktig så ord står mot ord om det är så att hon anlitat en torped som i förhör säger att KL anstiftat mordförsöket. Sannolikheten att hon med sin erfarenhet ens haft en mobil påslagen vid deras möten är låg. Hon kan vara så förslagen att hon gett sig själv digitalt alibi genom att ha mobilen igång på en annan plats.

Jag undrar hon tänkt betala för kalaset. Har KL några lösa tillgångar eller andra medel? Hon blir vräkt för att hon inte betalar hyran, vägrar återbetala en felaktig utbetalning på 100 000 så pengar verkar vara ett problem. Är löftet betala när bostaden HOL lever i blir såld, efter hans bortgång?
Jag är också nyfiken på tillgångar, beroende på hur hon tänkt betala en.torped.
Hur tålmodig vore en torped gällande att vänta på bouppteckningar och försäljning?
Skulle väl tippa att nån missbrukare vill ha snabba cash, en hitman betalt i förväg.
Sen återstår väl en mer lojal relation gällande konstellationer, som kan vänta in miljonerna med KL vid sin sida.
Citera
2019-10-14, 20:36
Medlem
Direktlogiks avatar
Vad hände med alla Karins fans som jobbade stenhårt med att smutskasta Henrik?

Det går trögt för polisen , inga framsteg?
Prioriteringen torde vara ganska stor vid dylikt mordförsök?
Citera
2019-10-14, 20:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är också nyfiken på tillgångar, beroende på hur hon tänkt betala en.torped.
Hur tålmodig vore en torped gällande att vänta på bouppteckningar och försäljning?
Skulle väl tippa att nån missbrukare vill ha snabba cash, en hitman betalt i förväg.
Sen återstår väl en mer lojal relation gällande konstellationer, som kan vänta in miljonerna med KL vid sin sida.
En torped kan kosta olika mycket, finns flera FUP där GM skjutit någon för under 50000kr. Sett FUP där unga GM gör det för 15K.

En oerfaren GM med ev drogberoende t.ex.
Citera
2019-10-14, 20:45
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Eftersom polisen snörat ihop allt runt henne och fortfarande inte hittat något, lär en genomlysning av FO inte heller ge något.
Karin är ingen kriminell personlighet. Hon har förvisso stor erfarenhet men det är på ena sidan lagen och under kontrollerade former, mer som schablonmässigt.
På den andra sidan torskar hon ju på dom enklaste mest banala brott och beter sig fullständigt genomskinligt vid följande rättsprocesser, så jag tvivlar starkt på att hon kunnat regissera detta utan att efterlämna inledande spår och inte att ens bli häktad i en första omgång.

Jag har faktiskt lite svårt att förstå hur man kan misstänka henne för det här ganska avancerade brottet samtidigt som all skit om henne i tråden visats upp.
Det framgår ju att hon är en ångvält och saknar finessen när hon ställs till svars.

Om det ändå är hon, så täcker nog tex hennes bil lönen för skytten. Hon lär ha en del undanstoppat också.

Finner brister i resonemanget. De gånger hon begått de "mest banala brott" har enligt uppgift varit under kraftig berusning, varvid det i princip säger sig själv att vederbörande vid brottets genomförande näppeligen är särskilt välregisserad i utförandet. Givet aktuella situationer och den påstådda/förmodade graden av berusning får även förutsättas att dessa brott är relativt spontana, i brist på bättre ord.

Att hon - om hon är skyldig till anstiftan - vid t.ex ett anstiftsmöte låter bli att bära en spårbar telefon (1) är ju rimligt, (2) kräver inte att man är ett criminal mastermind och (3) emotsägs inte av de spontana fyllebrotten i samband med LOBarna. Och särskilt mycket svårare än så är det inte att komma undan vid en anstiftan emedan skytten inte identifierats/golat.

Köper därför inte riktigt ovanstående argument, eller som vi tidigare såg från både dig och Efternamn08, att "hon inte skulle klara en vecka med span på sig". Jag menar, det är ju bara att avhålla sig från att ha kontakt med skytten så har man "klarat sig".

Vi ska komma ihåg att en anstiftan kan vara tämligen lågmäld (ett samtal på en icke överlyssnad parkbänk - som om motsatsen ens skulle finnas) och därmed ofta väldigt svårbevisad såvida man inte lämnat en massa spår, typiskt sett digitala sådana, efter sig och i det senare avseendet har det ju talats mycket om hennes digitala paranoia.

Uttalar mig alltså inte i troligheten för att hon är skyldig, då jag varken vet in eller ut.
Citera
2019-10-14, 21:44
Medlem
Instämmer.

Väldigt mycket av de slutsatser som finns i tråden bygger på utlåtanden från E08, som nästan alla är överens om ljuger som en häst travar. Ta bort det E08 sagt, och vi har inget.

Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Många verkar tycka att tråden står och trampar och snurrar runt i cirklar. Vi har även rätt delade åsikter kring KLs inblandning.

Jag är själv väldigt fascinerad över fenomenet KL och alla ’äventyr’ hon råkar ut för. Men jag kan motvilligt erkänna att det kanske är OT. Försöker därför sammanfatta läget och vad som jag tycker behöver klarna upp.

1) Det känns som att nästan alla är överens om att ’busiga Emil i Lönneberga’ FO är den som söks av polisen för potentiell skytt.

2) Många är även överens om att KL har tillräckligt starka motiv (enligt henne) för att kunna anstifta ett mord av HOL.

3) Vi är nog nästan alla överens om att KL inte misstänks som skytten. Även om domar visar på en rätt gränslös individ.

Det leder till frågor som behöver svar.
* Vad är kopplingen mellan KL och FO? Finns det ens en koppling? Utan tidigare koppling så skulle jag nog vilja helt utesluta KL som anstiftare.

* Finns det en direkt koppling mellan HOL och FO?

* Vad är FOs motiv? Beroende på svaren till frågorna ovan kan det vara alltifrån pengar till hämnd.
Citera
2019-10-14, 22:04
Medlem
Dagarna går. Inte ett smack händer.

Ingen FO gripen, vilket måste betyda att han är helt ointressant i utredningen. Så dålig är väl ändå inte polisen att dom inte kan sy in en smågangster, även om han skulle flytt till Norge.

KL har man inte hittat ett smack på, trots en dryg månads förmodad span och avlyssning.

HOL blir skjuten, enligt tidiga uppgifter mycket allvarligt sårad. Men ganska snart återställd.
Efter att ha blivit träffad rusar han ut på gatan och utropar. ” Det är min fru som skickat en torped, ELLER SÅ VAR DET NÅGON ANNAN”

Detta uttalande från den nypåskjutne har blivit en trådsanning av stora mått, om ANSTIFTAN och KL.
Förutom detta uttalande, och det faktum att KL verkar vara totalt nedsupen och tokig finns inte mycket som pekar åt det hållet.

Jo, en sak till, Dagens Juridik har blandat ihop begreppen en aning och får det till att FO är eftersökt för skotten.
Men det har de sedan insett är fel, och inte följt upp för fem öre. Inte heller övrig media har följt upp det.

Vi kan med mycket stor sannolikhet glömma anstiftan.
Vi kan med stor sannolikhet glömma KL
Troligen kan vi också glömma FO, eftersom han varit insydd om det funnits utpekande eller andra bevis.
Citera
2019-10-14, 22:29
Medlem
Spritnotas avatar
Det mest graverande mot KL är att ingen annan skulle tjäna personligt (och ekonomiskt, beroende på juridiska statusen på fd detta gemensamma bostaden som är hans nuvarande) på att HOL går bort i förtid.

Hon verkar ha is i magen, förmodligen är hon punktmarkerad av span.
Citera
2019-10-14, 22:38
Medlem
Fast bostaden har hon förlorat genom dom, och vid HOL s död går den till de snart myndiga barnen, som hon väl inte ens har vårdnaden om. Så nån större ekonomisk vinning på hans död skulle hon inte få. Hon har ingen arvsrätt. Glöm det som motiv.

Dessutom är hon självklart den första som polisen skulle intressera sig för. Så dum e inte ens KL

Citat:
Det mest graverande mot KL är att ingen annan skulle tjäna personligt (och ekonomiskt, beroende på juridiska statusen på fd detta gemensamma bostaden som är hans nuvarande) på att HOL går bort i förtid.

Hon verkar ha is i magen, förmodligen är hon punktmarkerad av span.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in