Citat:
Ursprungligen postat av
Jahvet
Det kan anses vara små marginaler men Turkiet kan inte lastas för att ha beskjutit USAs trupper, om de däremot träffat trupperna så hade det varit ett annat läge.
Det spelar ingen roll hur många gånger du upprepar samma sak, faktum är fortfarande att inga av USAs trupper träffades.
Man behöver inte träffa med artilleri, det är det som är grejen med artilleri att man inte behöver träffa. Turkarna visste var amerikanerna var och de besköt deras bas inte bara på ena sidan utan bägge. Uppenbarligen med flit. Att bli träffad är inte samma sak som att bli beskjuten nej, jag skrev aldrig att granaterna träffade heller utan just att de blev beskjutna.
Citat:
Eftersom du började med att citera "Borde USA förklarat krig mot NATO kollegan Turkiet?" med detta påstående, är det meningen att jag genom detta led av citerade inlägg ska dra slutsatsen att du anser att USA borde göra det?
Nej men jag anser att Turkiet ska ut ur Nato. De har visat upprepade gånger att de inte är intresserade av samarbete mot Ryssland oavsett.