2019-10-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja, du uttalar dig utan att egentligen ha någon aning alltså. Kanske är det bättre att de själva får avgöra hur de uppfattar sin egen situation.

Varför skulle jag ha några problem med att gynna prostituerade kvinnor? Jag är tacksam för att de finns.

Jo jag kan föreställa mig de mentala följderna.

Ungefär så här kommer hon reagera på sitt jobb:

Hon kommer börja utveckla ett förakt för män , det kommer bli kompakt , det är inget man tränger igenom lätt ,hon kommer mycket sannolikt bli deprimerad eftersom hon inte ser så mycket hon kan gilla.

Hon kommer inte kunna få några vettiga relationer med män och om hon bor i USA kommer hon sluta som hemlös eller bo på ett härbärge alternativt bo med en man som hon hatar men står ut med.

Kanske 5-10 % av alla relationer män har består av pensionerade sexarbetare som på något sätt tär på männen eftersom de ser på män som något de ska utnyttja.

Istället för att gå till prostituerade kunde du arbeta på att börja gilla kvinnor.

Och försöka hitta en kvinna som gillar dig om inte i Sverige :någonstans.
Citera
2019-10-14, 19:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är väl uppenbart? Man vill slippa sexuell konkurrens för att kunna fortsätta att pungslå män.

Nej det är inte alls uppenbart. På vilket sätt skulle kvinnors icke-orgasmande med sina män hindra konkurrens genom prostitution?
Du tror väl inte att någon inbillar sig att mannen som har sex med en hora bryr sig ett dyft om ifall hon får orgasm el inte?
Bryr han sig handlar det enbart om hans eget ego.
Citera
2019-10-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej det är inte alls uppenbart. På vilket sätt skulle kvinnors icke-orgasmande med sina män hindra konkurrens genom prostitution?
Du tror väl inte att någon inbillar sig att mannen som har sex med en hora bryr sig ett dyft om ifall hon får orgasm el inte?
Bryr han sig handlar det enbart om hans eget ego.

Bryr sig verkligen så många kvinnor om orgasm. Jag tror att det är ganska få , de kvinnor som jag har varit med , inte många ,men ingen varit intresserad av någon orgasm.
Citera
2019-10-14, 19:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nannyn du har tar väl hand om barnen när du ägnar dig åt dina nätaktiviteter så hon kan väl ta hand om den när männen kommer dessutom sover de väl lika disciplinerat som de tågar på led

1) Hon kan inte ta alla fyra själv. Jag måste ha ytterligare en pålitlig person.

2) Det får bli kanske i min mammas lägenhet när hon åker bort nån gång. Förträff kommer vara obligatoriskt dock.

3) De tre äldsta går i princip och lägger sig själva. Men den yngsta är fortfarande bebis.

Citat:
För att göra ett seriöst inlägg i den här idiotiska lågvattenmärke-debatten så är det rätt viktigt att tänka på mäns och kvinnors skilda orgasmfrekvenser vid tillfälligt sex. En hel del kvinnor får inte orgasm. Nästan alla män får det även vid tillfälligt sex. Anatomin är helt enkelt olika och det kan vi inte göra någonting åt.

Men, självklart innebär detta att kvinnor kommer vara mindre angelägna om att ha tillfälliga sexpartners. Om man jämför vilka fantastiska orgasmer man kan få med sig själv hemma, eller att hooka up med en man och ha tillfälligt sex, så blir valet att tillfredsställa sig själv om det är en skön orgasm man är ute efter. Vill man däremot ha närhet och det intima mellan man och kvinna, samt känna en kuk fylla upp härligheten så blir mannen det enkla valet.
Dock så brukar man oftast vara sugen på att vara intim med någon man känner eller har en relation till. Således finns ingen riktig anledning för de kvinnor som inte har otroligt lätt för att få orgasm med vem som helst att ligga med en okänd man.

Denna skillnad får vi leva med. Det var aldrig tänkt att kvinnor och män skulle fungera exakt likadant sexuellt, för isåfall hade vi gjort det. Det är liksom inget att vara bitter över, eller ens reta sig på. Det är som det är och har antagligen sina evolutionära förklaringar.

1) Nope. Funny story: en gång när jag var ung så gjorde jag ett modelljobb för en äldre fulgubbe. Han var lärare btw. i naturvetenskapliga ämnen. Han bad om att få slicka mig efteråt och jag hade inga problem med att komma när han gjorde det.

2) "Jag kan inte komma om jag inte får blommor/får gå på 10 dejter först/får resa" är en ursäkt som kvinnor använder för att vägra sex.

Citat:
Du är en sån jävla sucker. Maken till lättlurad alltså. Du begriper väl själv att en prostituerad kan ljuga hur lätt som helst i såna här studier. Varför?
Jo för att de vill tjäna pengar givetvis.

Om du är såhär lättlurad i verkliga livet så förstår jag att du måste gått på många nitar som gjort dig till en surkuk. Och det har gått dig fullständigt förbi, och gör tydligen fortfarande

Det här var sorgligt. Om man har mycket sex lär man sig hur kroppen fungerar. Då lär man sig hur man får den att komma också.

Citat:
Det gnälls här om att kvinnor inte vill ha arbetslösa män e.t.c. Nä varför skulle man vilja det?
Varför skulle någon nånsin vilja ha en arbetslös partner?
Jag vet inte vad det är för krav män tycker att de har på sig idag som de inte hade förr, vet du det?
Vad det i grunden verkar handla om är att en del av dagens unga män är lata. De orkar inte med att anstränga sig nog ens utbilda sig eller skaffa ett arbete. Det är antagligen också dessa som har problem med kvinnor.
Jag känner nämligen många unga män som utbildat sig till yrken med helt normal "status" och dessa har både fru och barn många av dem. De är runt 30 år.

1) För att mannen,

a) har en bra personlighet.

b) är bra i sängen.

c) är en bra partner.

d) 100 andra anledningar.

2) Varför ska män behöva utbildning och arbete för att få en partner? Relationer ska bygga på kärlek.

a) Om mannen ska behöva betala för kvinnan med utbildning och jobb kan han lika gärna köpa sex. Då får han nya tjejer hela tiden.

Citat:
Det handlar alltså inte om att det förväntas massor av män idag, det handlar om att det förväntas ett minimum, d.v.s en man som orkar ta arslet ur sängen för att gå till jobbet, och inte enbart förflytta sig mellan sängen, soffan, porrfilmen och tvspelet.
Män förr hade betydligt högre krav på sig än män idag och ändå är det ett fruktansvärt gnäll.

1) Kan inte en stark och självständig kvinna hantera att ha en hemma-man?

2) Jag har läst att på 1960 talet fanns det 1 miljon hemmafruar i Sverige. Nu är det dags att vi får 1 miljon hemma-män.

3) Nu är det kvinnors tur att sköta samhället och ta hand om män och barn. I am woman hear me roar.
Senast redigerad av Babianen 2019-10-14 kl. 20:29.
Citera
2019-10-14, 19:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Hon kommer börja utveckla ett förakt för män , det kommer bli kompakt , det är inget man tränger igenom lätt ,hon kommer mycket sannolikt bli deprimerad eftersom hon inte ser så mycket hon kan gilla.

Hon kommer inte kunna få några vettiga relationer med män och om hon bor i USA kommer hon sluta som hemlös eller bo på ett härbärge alternativt bo med en man som hon hatar men står ut med.

Kanske 5-10 % av alla relationer män har består av pensionerade sexarbetare som på något sätt tär på männen eftersom de ser på män som något de ska utnyttja.

Istället för att gå till prostituerade kunde du arbeta på att börja gilla kvinnor.

Ja, vi får väl omyndigförklara kvinnor då så de inte börjar arbeta som horor. De är vuxna människor men ni verkar anse att de är för korkade/ignoranta för att kunna bestämma över sina egna liv.

Jag gillade kvinnor tills jag var runt 20-21. Även fast jag aldrig hade haft någon tjej fram tills dess (trots mina model looks) så trodde jag att det räckte att vara en snäll och trevlig kille, och att enda anledningen till att jag inte hade någon tjej var för att jag inte hängde på fester eller krogen. När jag sedan började med det så insåg jag att jag hade haft 180 grader fel.

"Försöka hitta en kvinna som gillar mig" - Kommer aldrig kunna veta om hon gillar mig eller mina pengar. Med största sannolikhet är det det sistnämnda. Dags för män att inse att det inte finns några kvinnor som gillar dem, de kan endast gilla vad män har att erbjuda.
Citera
2019-10-14, 20:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag vet inte hur svårt det kan bli?
Jag har aldrig haft problem med att tillfredsställa mina män.
Däremot verkar många män ha problem med att tillfredsställa kvinnor.

1) Din average sexköpare är en gift man i en sexlös relation.

2) Om kvinnor ansträngde sig för att vara attraktiva och ställde upp på sex då och då skulle mycket färre män köpa sex.

3) Om du inte har problem med att tillfredsställa män borde du inte har några problem med att de kan köpa sex.
Citera
2019-10-14, 20:08
Avslutad
Citat:
Bryr sig verkligen så många kvinnor om orgasm. Jag tror att det är ganska få , de kvinnor som jag har varit med , inte många ,men ingen varit intresserad av någon orgasm.

Jag bryr mig mycket, jag vill komma, helst flera gånger.

Är du bra på att slicka? Jag har haft sex med många män, många män har jag fått guida med slickandet.
Citera
2019-10-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja, vi får väl omyndigförklara kvinnor då så de inte börjar arbeta som horor. De är vuxna människor men ni verkar anse att de är för korkade/ignoranta för att kunna bestämma över sina egna liv.

Jag gillade kvinnor tills jag var runt 20-21. Även fast jag aldrig hade haft någon tjej fram tills dess (trots mina model looks) så trodde jag att det räckte att vara en snäll och trevlig kille, och att enda anledningen till att jag inte hade någon tjej var för att jag inte hängde på fester eller krogen. När jag sedan började med det så insåg jag att jag hade haft 180 grader fel.

"Försöka hitta en kvinna som gillar mig" - Kommer aldrig kunna veta om hon gillar mig eller mina pengar. Med största sannolikhet är det det sistnämnda. Dags för män att inse att det inte finns några kvinnor som gillar dem, de kan endast gilla vad män har att erbjuda.

Det stämmer inte , kvinnor kan gilla dig men du måste arbeta på att vara trevlig mot dem och ju mer du gillar dem desto mer gillar de dig.

Sen ju längre du har ett förhållande desto mer kommer kvinnan gilla dig. Om du är trogen lojal ,omtänksam ,uppmärksam mot henne ,kommer hon bli likadan mot dig.

Fast de gäller ha förnuft så man inte går in i vad man skulle kunna beskriva som ,en process där man gillar ömsesidigt varandra mindre och mindre

Jag gillar inte dig och du gillar inte mig , mer och mer av det ,istället ogiltigförklara skälen att ogilla henne och sätta stop för detta.

För man behöver inte ogilla någon ,av något skäl.

Det funkar bra ,jag har prövat
Citera
2019-10-14, 20:18
Avslutad
Citat:
Har du så få argument att du hemfaller åt simpel ad hominem? Njutbart att se dig vrida dig som en mask på en krok av sexuellt avund. Lilla fröken torrfitta kan inte ens drömma om de upplevelser jag har haft med sexarbetare. Jag ångrar ingenting. Jag kommer att sitta på hemmet med ett stort leende på läpparna innan det är dags att kasta in handduken. Jag är en bra bit över 50 år och kuken står fortfarande som ett spett, och jag måste komma minst varannan dag för att vara nöjd.

Vilket århundrade lever du i fnöskfitta?

Jaha är det nu vi ska "mäta kuk" i form av att jämföra sexuella upplevelser och antal sexpartners? Och hur jävla kåta vi är?

Tänk det var sånt jag gjorde från tonåren och kanske upp till några år över 20.

Hur gammal var du nu igen?

Men ändå, jag har haft sex med män från nästan alla världens kontinenter hahaha vinner jag nu?!
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-14 kl. 20:43.
Citera
2019-10-14, 20:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Har du så få argument att du hemfaller åt simpel ad hominem? Njutbart att se dig vrida dig som en mask på en krok av sexuellt avund. Lilla fröken torrfitta kan inte ens drömma om de upplevelser jag har haft med sexarbetare. Jag ångrar ingenting. Jag kommer att sitta på hemmet med ett stort leende på läpparna innan det är dags att kasta in handduken. Jag är en bra bit över 50 år och kuken står fortfarande som ett spett, och jag måste komma minst varannan dag för att vara nöjd.

Vilket århundrade lever du i fnöskfitta?
Nämen bubben då. Du kör ju själv med ad hominem. Men jag är lika glad för det!

Ja om vi återgår till din spettkuk, så pratade jag inte om huruvida den står eller inte. Jag sa att din kuk är äcklig eftersom du legat med så många personer varav 50% prostituerade som i sin tur legat med allsköns män.
Men du kanske tycker det är trevligt? Det får du gärna tycka, du behöver inte min tillåtelse.
Citera
2019-10-14, 20:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Männen förr byggde ju allt som de arbetslösa tv-spelande mannen använder sig av varje dsg. de slet i gruvorna och drog fram järnvägsräls utan tunga fordon gifta blev de också. Forna tiders män roterar när de hör män idag komma med uttryck som att kvinnor borde vara tacksamma mot den tv-spelande mannen för att tidigare genererationers män brutit mark

1) Det beror på att kvinnor idag är så starka och självständiga att de klarar att sköta allt utan män. "We've got this!"

Citat:
Jill Soloway has a solution so obvious it’s, well, transparent. “Every time I see an untenable situation politically, I say, it’s simple: Let women lead, let women lead, let women lead everywhere,” suggests the writer-director.

“I feel like if men just abdicated their seats to their favorite woman, we should just see what happens.”

The revolutionary proposition was part of an illuminating conversation about gender and culture with Jill’s sibling Faith Soloway, and moderated by WNYC’s Alison Stewart, at the 10th annual Women in the World Summit.

2) Dessutom är det dåligt för wage gap om män jobbar.

3) Som stark feministisk kvinna borde du vara glad för möjligheten att jobba och försörja en familj. På samma sätt som män alltid har gjort.

Citat:

1) Inser du att tjejer har helt olika erfarenheter av sexarbete beroende på vad de jobbar med? Det är skillnad på att strippa, gå på gatan, jobba på bordell, göra outcalls, och så vidare.

2) Det är olika sorters män som betalar för olika sorters sorters tjänster. Bordeller är för de normala männen. Outcalls är för weirdos. Kanske inte alla men jag gissar de flesta.

3) Så hur en kvinna relaterar till män beror helt på vad hon jobbar med och vad hon har för erfarenheter.
Citera
2019-10-14, 20:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Vadå inte varit intresserade av orgasm? Hur vet du att de inte varit det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in