2019-10-14, 13:53
Medlem
Måste säga att jag är lite förvånad över att Åkesson tar ett steg tillbaka i varje debatt och låter Ebba briljera på hans bekostnad. Försöker Sd att bli ett nytt mittenparti där Ebba tar över högern och där Kristersson får en alltmer försvinnande roll ?
Citera
2019-10-14, 13:58
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Måste säga att jag är lite förvånad över att Åkesson tar ett steg tillbaka i varje debatt och låter Ebba briljera på hans bekostnad. Försöker Sd att bli ett nytt mittenparti där Ebba tar över högern och där Kristersson får en alltmer försvinnande roll ?
Han behöver varken säga eller göra särskilt mycket när verkligheten dikterar att de andra partierna måste anpassa sig efter vad han alltid sagt. Allt rinner hans väg, typ.
Citera
2019-10-14, 14:01
Medlem
Varför förespråkar vänstern mångkultur när mångkulturpolitik i sig är mer höger/kapitalistiskt än något annat?

Med gated communities, klasskillnader, arbetare som får stångas med religiös extremism och våld i orwellska: utsatta områden etc? med globalister/banker som skor sig på mångkultur?

mer övervakning, mindre yttrandefrihet, mer totalitära religioner etc.

Hur är det vänster?

Vad vill man ha - en allsmäktig ledare som styr, samtidigt som folket håller tyst under detta?
Citera
2019-10-14, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Helt enig, jag lyfte på ögonbrynen då C/L hade bakats ihop med "regeringen". Det satt nog en och annan Liberal och Centerpartist och funderade lite på vad fan det är som har hänt?

Kändes dock väldigt konstigt med Sjöstedt där. Varför lade man inte Ebba bredvid Jimmie? Kändes väldigt konstigt bara.
Citera
2019-10-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Han behöver varken säga eller göra särskilt mycket när verkligheten dikterar att de andra partierna måste anpassa sig efter vad han alltid sagt. Allt rinner hans väg, typ.

Tycker fortfarande att Åkesson släppt sin högra kant till Ebba, och han låter det ske. Åkesson och sd befinner sig just nu långt ifrån den blåslampa man en gång varit.

Är Sd ett nytt mittenparti som dessutom låter Ebba ta över högerkanten ?
Senast redigerad av zebop 2019-10-14 kl. 14:10.
Citera
2019-10-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Kändes dock väldigt konstigt med Sjöstedt där. Varför lade man inte Ebba bredvid Jimmie? Kändes väldigt konstigt bara.

Menar du att dom två Ebba och Jimmie vill ligga, eftersom du skrev lade.
Eller menade du att dom två borde stå bredvid varandra ?
Citera
2019-10-14, 14:08
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Tycker fortfarande att Åkesson släppt sin högra kant till Ebba, och han låter det ske.
Ditt inlägg bekräftar just detta. Åkesson och sd befinner sig just nu långt ifrån den blåslampa man en gång varit
But still - en opinionsraket.
Citera
2019-10-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
But still - en opinionsraket.

Jovisst. Men är opinionssiffror viktigare än politiken ?
Jag anser att Sd gjorde sig bättre som blåslampa på etablissemanget än att försöka bli ett mittenparti
Citera
2019-10-14, 14:22
Medlem
Stones avatar
Var det någon som läre sig något nytt? Det var upprepanden efter upprepanden. De flesta av dem så antingen uppgivna ut som Åkesson och Löfvèn, eller rädda ut som Sabuni och Bohlund. Det var som luften gått ur alla utom Kristersson som iallefall gjorde en ansats att vilja politik. Det var en sorgerlig historia.
Citera
2019-10-14, 14:22
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jag anser att Sd gjorde sig bättre som blåslampa på etablissemanget än att försöka bli ett mittenparti
Du missförstår mig: Verkligheten har kommit ikapp och alla behöver anpassa sig förutom SD som kan stå stabilt kvar i samma politik de hela tiden fört. Det är det som gör dem till den första egentliga utmaningen mot S någonsin. SD röner nu framgångar som saknar motstycke.

Sen att vissa hellre skulle se dem gå i en mer radikal riktning är väl naturligt, men.
Citera
2019-10-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
På vilket sätt är man rasist för att man sätter sig själv främst? Vi är väl ett av de länder som tagit emot mest flyktingar inom EU. Bara det talar väl sitt tydliga språk.

Att vi sen når till en gräns där vi helt enkelt inte klarar av att ta emot fler kan ju inte göra oss till rasister. Hur fan resonerar du?
Var det också en retorisk fråga? För att rasister bara tänker på sig själva.

Har Sverige nått en gräns? Turkiet tog emot miljontals flyktingar. Gör det Erdogan till en rasist eller kristen? Dessutom har flyktingmottagandet minskat kraftigt samtidigt som många utvisas. Vilken gräns har Sverige nått?
Citera
2019-10-14, 14:30
Medlem
ariberts avatar
Citat:

SD kommer aldrig att få egen majoritet dvs. 51% och då måste SD kunna liera sig med något/några andra partier som har åsikter som SD kan förlika sig med.

SD är fortfarande en blåslampa på alla andra partier som är av tvungna att förhålla sig till SD-s politik. Ett exempel är hur det mullrar bland kommunalråden inom S. Även L börjar mjukna upp och kallar inte SD för nazister längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in