2019-10-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
WOOW! Den här tråden drog iväg snabbt. Tyvärr helt omöjlig att läsa in och kanske finns redan svaret på min fråga i tråden?
Hur avgörs vem som skall "duellera" med vem? Någon som vet?

Nej, men det är uppenbart att de betraktar JÖKarna som regeringsunderlaget; och att dessa debatterar mot oppositionen åtminstone. Placeringen vid borden återspeglade detta också.

Tycker att det är en fantastisk utveckling att SVT uppenbart kommer att fösa ihop S/MP/C/L på samma sida så länge JÖKen består. Även om Jonas Sjöstedt ser lite malplacerad ut mellan Ebba och Jimmie så tillhör ju även han i någon mening oppositionen...
Citera
2019-10-14, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Hur brukar du ta dig ut på fyllan då? 3-4 gin-å-tonnikk före sändning vet du. Kan behövas med tanke på att han deltar i en hönsgård med dårfinkar. Finnas bara en enda vettig människa i studion: Jimmie Åkesson.

...jag tror faktiskt också att det börjar gå upp för en och annan av Socialdemokraternas inre krets att det håller på att skita sig, inte bara för dem som parti utan även för det land de sagt sig styra mot en bättre framtid - tack vare just S sätt att styra landet. Margot, som var/är tung inom S avgick innan dyngan nådde fläkten, några tunga S-namn har istället sökt sig till lönsamma EU- eller FN-befattningar* och andra har ordnat "jobb" i näringslivet (ofta då skattefinansierade sådana i vänkretsen runt S) men Löfven är lämnad kvar som någon slags grindvakt... han har inte fattat det förrän nu, att statsministeruppdraget innebar Svarte Petter för honom personligen.

Runt honom, i konferensrummet på Sveavägen, har de mer slipade S-mössen börjat lämna i allt snabbare takt.

(*Löfven har i o f s intensivt även han krattat sin FN-manege genom att skänka än mer av svenska skattepengar till dem, i sannolik förhoppning om en fin titel i FN-skrapan när han avgått)
Citera
2019-10-14, 11:58
Medlem
JustZlatans avatar
Jonas Sjöstedt gjorde högerextrema handtecknet också. "White Power"

https://twitter.com/Menethas/status/1183668839579602944/photo/2
Citera
2019-10-14, 11:58
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hepatit-XY
Det mest menlösa jag sett på länge! Inget nytt under solen.

Men heja Ebba Busch Thor! Hon gjorde sig bra.
Du tänker på hon som släppte igenom gymnasielagen. Här förklarar hon partiets bevekelsegrund:
Kristdemokratin bildades som en motkraft mot nazismen.
https://www.expressen.se/nyheter/akesson-lamnar-podiet-behovde-paus/
Citera
2019-10-14, 12:02
Avslutad
Citat:
WOOW! Den här tråden drog iväg snabbt. Tyvärr helt omöjlig att läsa in och kanske finns redan svaret på min fråga i tråden?
Hur avgörs vem som skall "duellera" med vem? Någon som vet?

Sannolikt genom att Svt närmast desperat gör allt för att inte gynna SD eller "högern". Då ser de ex till att Åkesson inte får tala om invandringen, kriminaliteten och/eller annat som kan gynna dem i en debatt... Lottning är inte modellen utan snarare omsorgsfullt Svt-vägande av för och emot varje partiledarkombination.
Citera
2019-10-14, 12:17
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Nej, men det är uppenbart att de betraktar JÖKarna som regeringsunderlaget; och att dessa debatterar mot oppositionen åtminstone. Placeringen vid borden återspeglade detta också.

Tycker att det är en fantastisk utveckling att SVT uppenbart kommer att fösa ihop S/MP/C/L på samma sida så länge JÖKen består. Även om Jonas Sjöstedt ser lite malplacerad ut mellan Ebba och Jimmie så tillhör ju även han i någon mening oppositionen...
Min fetning.

Helt enig, jag lyfte på ögonbrynen då C/L hade bakats ihop med "regeringen". Det satt nog en och annan Liberal och Centerpartist och funderade lite på vad fan det är som har hänt?
Citera
2019-10-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Partiledardebatten blir säkert som vanligt.

Att någon ens kan komma på tanken att det skulle bli "spännande" eller att något särskilt skulle kunna hända är häpnadsväckande.
Citera
2019-10-14, 12:25
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Sannolikt genom att Svt närmast desperat gör allt för att inte gynna SD eller "högern". Då ser de ex till att Åkesson inte får tala om invandringen, kriminaliteten och/eller annat som kan gynna dem i en debatt... Lottning är inte modellen utan snarare omsorgsfullt Svt-vägande av för och emot varje partiledarkombination.
Jag fick känslan av att "regeringen" (S/MP/C/L) gynnades i debatten då de oftare fick tala till punkt och fick tala längre.
Åkesson behandlades synnerligen illa då han fick sista frågan, avbröts av MP, programledaren gav MP en "snabb replik" och sedan så avslutades debatten.

Kristersson gjorde bra ifrån sig i den här debatten. EBT imponerade.

Åkesson missar ständigt ett smashläge då "regeringen" och V ständigt kastar i hans ansikte att han alltid "skyller på invandrarna". Istället för att tyst ta skiten så borde han göra klart att han inte skyller på invandrarna utan på "regeringens" oansvariga invandringspolitik.
Att han debatterar deras oansvariga invandringspolitik är helt klart, men just när den beskyllning slängs i ansiktet så borde den uppenbara kontringen komma som en rekyl.
Citera
2019-10-14, 12:30
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
I duellen mellan Jonas Sjöstedt och Nyamko Sabuni sa kommunisten "du tillskriver mig åsikter som jag inte har" och började nästan att gråta. Lite senare står stalinisten och tillskriver Jimmie Åkesson åsikter som inte han har. Alltså. Ser folk inte Jonas Sjöstedt ofantliga hyckleri?

Sjöstedt är underhållande. Först insinuerar han att Löfven är naiv.
Sedan går han full retard som vid regeringsbildandet då han svamlar om hur viktig han är för att SD inte ska få något inflytande, vilket igår eskalerade i att han säger att SD och KD är rasister.
Citera
2019-10-14, 13:22
Medlem
snigel1s avatar
Inte ett skit kommer att ske. Alla -1 sitter fint med stjärten i badbaljan. 😡
Citera
2019-10-14, 13:34
Medlem
Spritnotas avatar
EBT är förrädiskt skicklig i debatter. Lätt att tro på att hon är redo samarbeta med SD, och glömma att det kräver att KD, M och SD får egen majoritet för att bli det minsta aktuellt.
Citera
2019-10-14, 13:39
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Jag fick känslan av att "regeringen" (S/MP/C/L) gynnades i debatten då de oftare fick tala till punkt och fick tala längre.
Åkesson behandlades synnerligen illa då han fick sista frågan, avbröts av MP, programledaren gav MP en "snabb replik" och sedan så avslutades debatten.

Kristersson gjorde bra ifrån sig i den här debatten. EBT imponerade.

Åkesson missar ständigt ett smashläge då "regeringen" och V ständigt kastar i hans ansikte att han alltid "skyller på invandrarna". Istället för att tyst ta skiten så borde han göra klart att han inte skyller på invandrarna utan på "regeringens" oansvariga invandringspolitik.
Att han debatterar deras oansvariga invandringspolitik är helt klart, men just när den beskyllning slängs i ansiktet så borde den uppenbara kontringen komma som en rekyl.

Håller med Åkesson är lite för lam. Han borde göra som Mathias Karlsson gör i intervjuer och debatter och direkt slå tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in