Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Her tror jeg du har helt rett. Og at det vil være noe av det politiet vil vise til når vi etterhvert får en siktelse. Kontoene er "døde", og det er ingen i andre enden. Jeg tror MGM feilberegnet fokuset dette ville få.
Intensjonen med dekkhistorien er sannsynligvis å skape inntrykk av en kidnapping gone bad.
At politiet ventet i 10 uker med å offentliggjøre forsvinningen, satte MGM under et ekstremt press. MGM ble klistret fast til dekkhistorien sin, og ble tvunget til å avvente en offentliggjøring.
MGM har hatt begrensede valg. Enten produsere falsk kontakt fra "motparten" selv, eller avvente offentliggjøring og falske krav, og håpe på at et av de falske kravene kunne feil-identifiseres som ekte.
I kontakt med politiet må MGM enten holde fast på dekkhistorien om kidnapping gone bad, eller, holde fast på håpet om at AEH er i live.
At 8.juli-kontakten hevder at AEH er i live, tyder på at presset mot MGM oppleves meget sterkt.
Om 8. juli-kontakten er egenprodusert, eller en politi-provokasjon, eller et falskt krav fra ukjent avsender; uansett er den ikke tilstrekkelig til at politiet slipper sporet. De har bitt seg fast.
Det er kun snakk om tid, tror jeg.