Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
En slik hypotese må innebære at gjerningsmannen har satt en fantasi ut i virkelighet. Og at det ikke er snakk om et mareritt, tvert om. Det tror ikke jeg vi står overfor her. Men at den som står bak ser ugjerningen som noe som var nødvendig, det kan jeg tenke meg er sannsynlig.
Hvis han er psykopat, så går det meste ann. Psykopater er skrudd sammen på motsatt vis enn oss andre. De vil at det skal gå dårlig med folk, men samtidig later dem som at dem er god og snill.
De kan være i et ekteskap i mange år bare for at det gir dem tilfredsstillelse å se at den andre partneren går under. Tvangsinnleggelse eller selvmord gir en psykopat nærmest orgasmisk følelse.
Dem er manipulerende og driver skuespill, og på den måten blir dem ikke avslørt.
Psykopatiske mordere er farligere enn vanlige mordere, fordi man ser ikke tegnene først. De later som at dem er snill og grei, og plutselig får man en brødkniv gjennom ryggen evt., eller blir forgiftet med noe.
Kanskje har Anne til slutt avslørt hva det er han driver med, og ville ut av forholdet, og så ble hun drept. Vi husker jo den facebookgruppen som politiet snakket om. Den med leiligheter til leie i Gjøvik.
Resten av familien skjønner ikke hva som foregår, fordi psykopater skjuler mere for andre folk hvem dem egentlig er. De velger seg ut et enkelt offer som dem prøver å ødelegge sakte men sikkert. Andre folk er dem mere normal mot.