2019-10-14, 07:54
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Det blev för mycket för Löfven som i det närmaste blev stum i flera lägen och tvingades falla tillbaka till inövade mantran såsom ”vi tillför reschuscher” istället för att svara på anklagelserna. Riktigt bottennapp.
Han sluddrade mao på talet?
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Nog för att Löfvén är kass, men igår var det bottenrekord. Han var ovanligt trög. Mumlade tyst för sig själv (vilket man kan höra om man lyssnar ordentligt). Jag tror han har alkoholproblem.
Ofrånkomligen medfödda såna. Talsvårigheter kan vara en följd av det. Men du tror att han var full?
Citera
2019-10-14, 07:57
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Ärligt talat, fy satan vad jag tyckte synd om Löfven igår. Helt vilse och gråtfärdig och hårt hållen i kopplet av "regeringskamraterna". JÖK är verkligen en gök! MP, C och L knuffar ut Socialdemokratins ägg ur S-boet och lägger sina egna som Löfven sen ska ruva på och fostra. För hans egen skull måste den här överenskommelsen brytas. Helst igår.

Det är helt självförvållat. Partiet och Löfven har prioriterat makten framför allt. De har ju faktiskt fått exakt vad de ville. Att priset kommer bli enormt högt i längden har de endast sig själva att skylla för.
Citera
2019-10-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Han sluddrade mao på talet?

Ofrånkomligen medfödda såna. Talsvårigheter kan vara en följd av det. Men du tror att han var full?

Sludder är inte ett nödvändigt kriterium.

Löfvén uppvisade blanka ögon, var stundvis totalt frånvarande (närmast apatisk), mumlade tyst för sig själv, vinglig i efterintervjuerna.
Citera
2019-10-14, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Så Sverige var enligt dig kommuniststyre innan 2014 när Sossarna och Vänstern styrde landet.

Du visar hur dum du är.

Sjösteds floskler blir sämre och sämre. Man märker hur ingen bryr sig vad han säger längre.

Självklart har partiledarna blivit trötta på den clownens hånfulla uttalanden. Jag hade anmält honom för förtal för ett sånt utlåtande.
Hur tänkte du när du gick från rasistiskt till kommuniststyre? Eller förstod du inte att en kommunist kan vara rasistisk, precis som en enfaldig kvinna som du? I utlandet ses Sverige som huvudsakligt socialdemokratiskt till följd av att S är det största partiet. Inte heller det har Busch Thor koll på. Lever i sin egen lilla bubbla.

Ingen bryr sig om vad Busch Thor säger heller.

Du är en av de okunniga kvinnor Paulus skriver om, de som ska tiga i församlingen, för att Guds ord inte har utgått från dig eller kommit till dig. Du är ingen profetissa.
Citera
2019-10-14, 08:06
Moderator
Tinuviels avatar
Jag brukar tycka att Jonas Sjöstedt är bra i sådana här debatter, men den här gången slog det över och han framstod som aggressiv och övertänd.

Tror han jagas en del internt och därför var jagad att dels göra en bra insats, dels markera hur långt till vänster han står och att vänsterpartiet ÄR i opposition.

Vad gäller det sista kommer beslutet att släppa fram regeringen Löfven och 73-punktsprogrammet att jaga honom.
Citera
2019-10-14, 08:08
Medlem
Är det bara jag eller har Ulf Kristersson börjar sluddra mer och mer?
Citera
2019-10-14, 08:15
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:

Löfvén uppvisade blanka ögon, var stundvis totalt frånvarande (närmast apatisk), mumlade tyst för sig själv, vinglig i efterintervjuerna.

Han såg ju helt jävla drogad ut... Skrämmande att han ska leda landet.
Citera
2019-10-14, 08:18
Moderator
Tinuviels avatar
Lite trött analys av Lena Mellin men hon etablerar att Nyamko Sabuni var sämst:
Citat:
Ingen stack ut i positiv bemärkelse. Men sämst var nog en av nykomlingarna i sammanhanget, Nyamko Sabuni, Liberalerna.

Hon fnissade som en skolflicka när hon duellerade mot Jonas Sjöstedt (V) och fick i övrigt inte heller något sagt som fastnade i minnet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/70JQk8/sabuni-var-tyvarr-samst

Minns inte att hon fnissade som "en skolflicka" men jag lyssnade på debatten, såg den inte. Fick någon mer det intryck Mellin beskriver?
Citera
2019-10-14, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
På vilket sätt är man rasist för att man sätter sig själv främst? Vi är väl ett av de länder som tagit emot mest flyktingar inom EU. Bara det talar väl sitt tydliga språk.

Att vi sen når till en gräns där vi helt enkelt inte klarar av att ta emot fler kan ju inte göra oss till rasister. Hur fan resonerar du?

Tänk på att ordet "flyktingar" är bedrägeri. Många har påverkats så länge av propagandan att de använder sig av de ord som landsförrädarna väl medvetna om att det är lögn har myntat.

Jag vet att de här partiledardebatterna håller lika låg klass som Sverige och svenskarna. Inget intressant sägs ju, inget positivt kommer ut av det här. Det är ren skit. Frågorna som är intressanta besvaras aldrig. Hur ser de 21 våldtäkterna i Sverige per dygn ut? Penetration? Gruppvåldtäkter? På minderåriga? På pojkar? Hur mycket bättre är inte situationen i Finland eller i Estland eller i Ryssland? Vad får Stefan Löfven och Annie Lööf betalt för att förråda sitt land?

Osv. Sverige är döende.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2019-10-14 kl. 08:22.
Citera
2019-10-14, 08:19
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:

Säger inte att han inte var påverkad. Men såväl mentala tröghet som talsvårigheter och balanspåverkan kan komma från FAS.
Citera
2019-10-14, 08:24
Medlem
Citat:
Nu hoppas jag att Åkesson är riktigt på hugget, och inte lutar sig tillbaka bara för att senaste OU visar största stödet någonsin.

Han säger själv att han inte gillar "Vad var det jag sa..."
Men just detta är vad han behöver påtala. Hela tiden.
Visa att SD:s problembeskrivning har stämt i 30 års tid. Man har fått rätt i allt!
Visa att S och de övriga ligger och alltid har legat 20 år efter SD.
Är det därför de bytt åsikt i precis allt? 😂😂
Citera
2019-10-14, 08:25
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Lite trött analys av Lena Mellin men hon etablerar att Nyamko Sabuni var sämst:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/70JQk8/sabuni-var-tyvarr-samst

Minns inte att hon fnissade som "en skolflicka" men jag lyssnade på debatten, såg den inte. Fick någon mer det intryck Mellin beskriver?

Delen att MP:s språkrör skulle ha strålat som solen tvivlar jag någon utanför mediahusen så.
Men det är klart, jämnför man med de tidigare katastroferna så framstod han faktiskt sund och balanserad, däremot väldigt passiv och inte övertygande för 5 öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in