2019-10-13, 23:21
Medlem
DikTs avatar
Hörde jag rätt att man sa från regeringssidan något i stil med "vi lägger X miljoner på att bygga ut vindkraften"
För att sedan säga att "marknaden bestämmer" och att kärnkraften inte är lönsam?
Hur går det ihop?
Citera
2019-10-13, 23:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Hon menar att samtliga brott ska räknas in i straffet. Här äter det högsta straffet upp dom lägre brotten som individen begått.
För min del är det bättre att straffrabatter tas bor än mängdrabatter

I dag erhåller den person som döms för flera brott i en och samma rättegång en
generös mängdrabatt.

Mängdrabatten innebär att endast det grövsta brottet
tillräknas hela straffvärdet vid domstolens straffmätning. Därefter adderas
hälften av straffvärdet för det näst grövsta brottet, en tredjedel av straffvärdet
för det tredje grövsta brottet och så vidare.
Citera
2019-10-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Köper ditt resonemang. Kanske. Om du inte är en sån där "incel" som de pratar om på MSM.

Jag har bra relation till min fru sen en jävla massa år. Hon tycker absolut lika som mig. Alternativ:

1. Flytta ut på vischan, innebär ju att man får skaffa sig jägarexamen så man får köpa sig ett vapen.

2. Flytta till Portugal.

2 alternativ.

LOL!
Har vuxna barn och hunnit med en hel del kvinns i mitt liv. Ja, så mkt så att det är annat som jag lägger tid på nu. Ska jag placera mig i en grupp så blir det nog snarare självvalt celibat. Det är inte värt jagandet längre.

Skit i andra länder o stanna kvar här. Det går att inrätta sitt liv mkt bra. Landsbygden är en ide.
Citera
2019-10-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Dock har han varit statsminister i 5 år, det borde ge någon sorts rutin som politiker.

Det kan man kanske tycka, men om man jämför med dom som varit politiker i åtminstone hela det vuxna livet så blir ju svaret ett helt annat.
En del av dessa har dessutom varit med och kanske tom varit ledare i ngt ungdomsförbund ?
Citera
2019-10-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Den enda trovärdiga när det gäller invandringsfrågan är Åkesson. De har alltid varit ärliga och stått för sin åsikt sedan de kom in i riksdagen. De värsta och falskaste ormarna är Kristersson och EBT. De känner vart vindarna blåser och har nu gjort en helomvändning mot vad sa för ett år sedan.

Riktigt falskt och genomskinligt. Helt obegripligt hur Ebba kan vara så omtyckt. Det hon stod och kritiserade Åkesson för för något år sedan håller hon nu med om. Vidrigt.

Även om det är Moderaterna och KD som är närmast SD i sin politik så är det dom två partierna som jag avskyr mest eftersom de inte kan stå för sina åsikter.
De kan ha insett sina fel helt enkelt.
Man ska inte skrämma bort en potentiell ny och bättre regering. Man tjatar om hur ingen vågar röra SD och nu när det väl händer avskyr man dom? SD har i princip ingen chans att få makten på egen hand som alla andra partier.
Senast redigerad av popcronojuice 2019-10-13 kl. 23:27.
Citera
2019-10-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag tycker inte att 200 inbrott ska ge mycket högre straff än ett mord.
Helt orimligt. Sedan kan man diskutera exakt hur en straffskala ska se ut.

Det är din åsikt o helt ok... Jag ser inga problem att plussa på varje brott på antal dagar i fängelse..
Alla personer har möjligheter att vända sig bort från kriminalitet och om personen själv väljer att fortsätta begå brott så får den stå för straffet.?
Om nån mördar "en" person eller om den mördar 10 personer ... vad tycker du straffet ska vara.. Är det straffrabatt även då?
Citera
2019-10-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hörde jag rätt att man sa från regeringssidan något i stil med "vi lägger X miljoner på att bygga ut vindkraften"
För att sedan säga att "marknaden bestämmer" och att kärnkraften inte är lönsam?
Hur går det ihop?

Det var väl fröken Sjöstet som lipade fram detta.
Citera
2019-10-13, 23:27
Medlem
mr.demons avatar
Att lyssna på Åkesson och Jonas är som att lyssna på en LP skiva med hack.
Citera
2019-10-13, 23:27
Medlem
Så Per Bolån säger att brottslighet har alltid funnits i Sverige även innan invandring då borde det inte spela någon roll för klimatet för honoms del då eftersom klimatet har ALLTID ändrat sig även UTAN människor på jorden.
Citera
2019-10-13, 23:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag var ändå något förvånad att Kristersson fick så pass bra respons. Jag tyckte själv han var ovanligt rak och bra men han brukar inte få utdelning för det.

Skrev inte ut poäng men det var väldigt jämnt i toppen:

EBT 3,05
UK 2,98
JÅ 2,90

SL 2,72
JS 2,67
AL 2,67
NS 2,64
Bolund 2,18

Bolund alltså lååååångt efter.

Intressant här är att Ebba som ändå förlorat en hel del röster mot slutet ligger i topp. Folk röstar ju oftast på det parti man föredrar och inte vilken som egentligen är bäst i debatten. Att sd och moderaterna och löfven ligger rätt högt är för att de sitter i de 3 största partierna. Annie lööf brukar få höga poäng i liknande undersökningar men sjunker nu
Citera
2019-10-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Släpp det är mitt råd.
Det är kvinnornas tid nu. De styr o de ställer både i stort och i smått.
Deras känslor för klimatet och invandrarna kan de inte styra över. Det är känslor, inte sunt förnuft, fakta och logik som leder dem. Det är bara att låta det rulla. Mitt råd till alla män är att gå ner på tomgång, inte engagera sig, inte ansträng sig. Låt förfallet ha sin gång liksom. Inte värt att bränna ut sig för detta.

Man kan ju också upplysa dem om att islam inte är en "liberal" religion.
Det är muslimer som kommer hit.

man kan inte klaga på att svt-etc-propagandan varit dålig i alla fall

#ideological subversion
Citera
2019-10-13, 23:29
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Mängdrabatten innebär att endast det grövsta brottet
tillräknas hela straffvärdet vid domstolens straffmätning. Därefter adderas
hälften av straffvärdet för det näst grövsta brottet, en tredjedel av straffvärdet
för det tredje grövsta brottet och så vidare.

Fullt rimligt. Skulle vara ganska meningslöst om någon som mördat tre personer dömdes till tre livstidsstraff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in