2019-10-14, 05:57
Moderator
v50s avatar
Expressen/Demoskop frågade ett antal personer vilken partiledare som de tyckte gjorde bäst ifrån sig i gårdagens partiledardebatt.

Citat:
Ebba Busch Thor (KD): 3,05
Ulf Kristersson (M): 2,98
Jimmie Åkesson (SD): 2,90
Stefan Löfven (S): 2,72
Jonas Sjöstedt (V): 2,67
Annie Lööf (C): 2,67
Nyamko Sabuni (L): 2,64
Per Bolund (MP): 2,18
https://www.expressen.se/nyheter/valjarna-ebba-busch-thor-vann-debatten/
Citera
2019-10-14, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Som vanligt så är det Åkesson som låter som en grundad frisk människa som lever på denna planet medan dom rödgröna håller fast vid det sjunkande skepp. Fattar inte hur prio föf någon i dagens samhälle är att ta emot fler flyktingar när man fortsatt tusentals personer i fattigdom och utanförskap genom att göra just detta. Om det är nån snäll svensk som kan förklara detta för mig, för jag är utlänning själv, om man anser sig vara god och snäll genom att ta, emot massa männiksor sen skita i hur det går för dem sen i livet?

Vi svenskar är egentligen själviska, man säger man är för att ta emot flyktingar för vi ska känna oss goda och överlägsna. Vi får massa likes på facebook men vi vill inte leva med flyktingar, dumpa gärna dom någonstans i förorten och jävla om de kommer till mitt bostadsområde! (NOT IN MY BACKYARD!).

S och V politiker vill importera hit invandrare för få deras röster.
M,C,L och KD politiker vill importera hit invandrare för rasa välfärden så man kan privatisera välfärd.
MP politiker vill importera hit invandrare för de är dårhusaktiga miljömuppar som hatar Sverige och svensk kultur.
Citera
2019-10-14, 06:34
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Expressen/Demoskop frågade ett antal personer vilken partiledare som de tyckte gjorde bäst ifrån sig i gårdagens partiledardebatt.

https://www.expressen.se/nyheter/valjarna-ebba-busch-thor-vann-debatten/
Hur Stefan Löfvén kan hamna på en fjärde plats är för mig en gåta.
Han borde hamna under Sabuni och över Bolund.
Det är ändå rätt illa att en statsminister får en så dålig ranking.
Citera
2019-10-14, 06:34
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jenny Madestam på Expressen tyckte Per Bolund vann debatten.

Komiskt. Snacka om att underminera sin egen ställning och kompetens. Man undrar ibland hur folk är funtade.
Citera
2019-10-14, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Nej svensken tittar inte. Ytterst få. Vilka svenskar i din närhet tittade på debatten?
MMS som mäter tittarsiffror har några dagars eftersläpning, men generellt brukar partiledardebatter i Agenda dra strax under 1 miljon tittare i mellanvalsperioder och c:a 1,5 miljon alldeles inpå val. i oktober 2013 var det t ex 949.000 som kollade.

Här är siffror från förra året:

20180909 Valvaka SVT 1.869.000
20180907 Slutdebatt SVT 1.530.000
20180902 Utfrågningen SVT 1.181.000
20180506 Agenda Partiledardebatt SVT 921.000
20180906 Debatten val 2018 TV4 888.000
20180904 Utfrågningen TV4 795.000

Agendas debatt ett halvår innan valet 2018 låg alltså ungefär på samma som Agenda 2013.

En vanlig nyhetssändning typ Rapport/Aktuellt brukar dra ungefär samma, alltså runt 1 mille
Citera
2019-10-14, 06:37
Medlem
MrsVanity1s avatar
Annie Lööf anklagade Jimmie för att rösta på en budget som föll : det var ju hon själv som såg till det genom sitt "svek " !!!

Man blir helt mållös .........
Citera
2019-10-14, 06:51
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Ärligt talat, fy satan vad jag tyckte synd om Löfven igår. Helt vilse och gråtfärdig och hårt hållen i kopplet av "regeringskamraterna". JÖK är verkligen en gök! MP, C och L knuffar ut Socialdemokratins ägg ur S-boet och lägger sina egna som Löfven sen ska ruva på och fostra. För hans egen skull måste den här överenskommelsen brytas. Helst igår.
Citera
2019-10-14, 07:03
Medlem
Slappdroskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Nej svensken tittar inte. Ytterst få. Vilka svenskar i din närhet tittade på debatten?
Varenda en i min umgängeskrets såg debatten, och det är nog rekord vill jag påstå. Aldrig tidigare har det funnits ett så stort intresse bland mina vänner och bekanta att följa en valdebatt. Så jag tror nog det ser likadant ut i större delen av landet. Flyktingfrågan är enormt stor och svensken börjar inse allvaret av att hänga med den här gången, även om det tyvärr kan vara försent.

Det ska bli väldigt intressant att komma till jobbet idag och se hur många som följde den här debatten. Jag tror det blir svårt att få en syl i vädret.
Citera
2019-10-14, 07:08
Medlem
Slappdroskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag tyckte nästan synd om Stefan Löfven när han blev attackerad, han såg helt förstörd och vilsen ut, som vanligt iofs.
Jag har inget mot honom som person, men som politiker förtjänar han all skit han kan få. Han hör inte hemma i en partiledardebatt, han är för mentalt eftersatt för det.
Citera
2019-10-14, 07:14
Avslutad
Löfve’n, riktigt trög igår. Karln är som en urdålig bok, utan substans i innehållet, som man tvingas läsa om och om igen. Både han och Bolund verkade riktigt världsfrånvända i det Sverige de skapat genom sin politik.
För övrigt bor det en liten diktator i Sjöstedt. Karln får verkligen jobba för att hålla tillbaka sina aggressionstendenser.

Kan vara att Ebba är övertydlig i sin retorik. Men den enda som verkade pigg i sakfrågor och inte svävande. Dessutom verkar hon väldigt påläst och förberedd. Körde verkligen över Bolund i debatten om straffrabatt.
Senast redigerad av lone star 2019-10-14 kl. 07:18.
Citera
2019-10-14, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Hur Stefan Löfvén kan hamna på en fjärde plats är för mig en gåta.
Han borde hamna under Sabuni och över Bolund.
Det är ändå rätt illa att en statsminister får en så dålig ranking.

Gårkvällens debatt hör definitivt till kanske Steffes sämsta någonsin. Totalt borta!

Att han ändå hamnar i mitten i mätningen beror helt enkelt på att han leder det största/delat största partiet.

Till och med snorkråksätaren Melin i Aftonbladet sa efter debatten att Löfvens insats minst sagt var usel.
Citera
2019-10-14, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Annie Lööf anklagade Jimmie för att rösta på en budget som föll : det var ju hon själv som såg till det genom sitt "svek " !!!

Man blir helt mållös .........

Instämmer. Hyckleriet och lögnerna - när man inte trodde att Lööf kunde vara mer oärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in