2019-10-14, 03:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnfitta
Feminister ska rädda dom från männen. Alla män som köper sex är svin enligt feminister.

Var läste du det?
Citera
2019-10-14, 03:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
När Tyskland legaliserade 2002 ökade efterfrågan markant genom åren. De inhemska tyska prostituerade räckte inte till på långa vägar. Då började man importera fattiga tjejer från de gamla öststatsländerna. Enligt tyska myndigheter var det där den ökade organiserade kriminaliteten (såsom människohandel, tvång, droger osv) och svarta marknaden kom in.

Min fråga var då hur prostitutionsförespråkarna ville göra för att förhindra att detta skedde i Sverige.

Att bordellerna skulle ägas av staten skulle definitivt kunna förhindra detta tror jag. MEN jag tror inte gemene svensk vill se sig som hallickar via skatten. Men jag kan ha fel.

Frågan är också vilken pensionsålder som ska gälla för de statligt anställda prostituerade. Vad händer med dem som inte får tillräckligt med kunder, ska där finnas en slags grundlön och sen provision per antal kunder. Skulle sexköparna vara beredda att betala det högre priset? Osv. Egentligen bagateller som antagligen hade lösts på vägen.

Statliga bordeller, ja.

De som inte får tillräckligt med kunder kanske ska se sig om efter ett annat jobb.
Citera
2019-10-14, 03:06
Medlem
Det har aldrig varit olagligt med prostitution i Tyskland. När det blev legaliserat 2002 så betyder det bara att det blev lite mer reglerat. Det kom tjejer från östeuropa till Tyskland även innan 2002. På den tiden var det många från Polen och Ryssland.
Citera
2019-10-14, 03:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Statliga bordeller, ja.

De som inte får tillräckligt med kunder kanske ska se sig om efter ett annat jobb.

Vad händer om efterfrågan blir större än utbudet? Ska staten importera tjejer och killar från andra länder då? Ska SIDA biståndspengar användas då? Eller bara rakt av skattebetalarnas pengar?

Kanske bäst att vända sig till desperata tjejer och killar från fattiga länder då? I mer jämlika länder verkar inte så många sugna på att sälja sig, eller sina söner eller döttrar.
Citera
Medlem
Som vanligt vet inte feministerna ett skit. Dom bara läser på google.
Citera
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jamen enligt dig har de ju att välja på att sälja sig eller bli våldtagna.

Jag tror inte de är ärliga alls.

Jag har själv jobbat som säljare, inte sexsäljare, och vet hur det fungerar. Skulle säljarna vara ärliga skulle de inte vara säljare.

Var inte löjlig.

Trams. Säljare har inga feminister som försöker företräda dem och förbjuda deras verksamhet.

De gånger jag pratat med prostituerade om detta har det skett efter de redan sålt sex till mig - så nej, det är inget säljsnack. Du har ingen aning om vad du pratar om här, och dessutom gör du det nu igen:

1. Talar för prostituerade.

2. Omyndigförklarar/förminskar dem.

Varför kan du inte bara låta prostituerade få tala för sig själva?
Citera
2019-10-14, 03:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vad händer om efterfrågan blir större än utbudet? Ska staten importera tjejer och killar från andra länder då? Ska SIDA biståndspengar användas då? Eller bara rakt av skattebetalarnas pengar?

Kanske bäst att vända sig till desperata tjejer och killar från fattiga länder då? I mer jämlika länder verkar inte så många sugna på att sälja sig, eller sina söner eller döttrar.

Tjejer från andra länder kan väl söka sig hit om de vill. Många manliga skattebetalare skulle nog inte ha något emot det. Vi kan skära ner på trams som t ex genusvetenskap och ge pengarna till horor istället.

Att tjejer från länder som Rumänien och Bulgarien som jag antar att du syftar på skulle vara desperata och fattiga är dock en smula skrattretande. Däremot är såklart pengar intjänade i Tyskland eller Sverige väldigt värdefulla i deras hemländer. Sannolikt därför det finns så många horor därifrån. De får så mycket valuta för pengarna de tjänar.
Citera
2019-10-14, 03:31
Medlem
Jenny9 tror att det är säljsnack typ Oh me so horny tjejerna kör med. Att dom lurar männen på det sättet. Dom är inte 100% ärliga. Hon har själv jobbat som säljare så hon vet.
Citera
2019-10-14, 03:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Oj, nu träffade jag rätt märker jag..

Det faktum att ni talar för dem, att ni ser dem som "utsatta", osv är lika med att ni omyndigförklarar dem.

"Polis och andra myndigheter".

Jag har postat en intervju med en prostituerad som tycker ni är löjliga och förminskande. Den har förstås ignorerats. Jag har också pratat face to face med prostituerade som säger samma sak. De föredrar att feminister låter bli att lägga sig i deras liv. De vill inte ha några feminister som företräder dem - de är vuxna människor och kan tala för sig själva.

Men de ljuger ju såklart. Tvingade av sin hallick..

Jag har skrivit att kvinnor ska sluta anse sig ha rätt att kontrollera mäns sexualitet. Men det är lika med hemsk kvinnosyn i dina ögon. Tack för att du illustrerar min poäng från tidigare inlägg.

Som vanligt påstår du att jag påstått en massa som jag inte påstått.

"Träffade rätt"- inte en enda gång.

Du har riktigt jävla svårt för att förstå att det kan vara problematiskt med en legalisering.

Var är alla inläggen där "vi" talar för de prostituerade mer än vad "ni" gör?

Dessutom. I inlägg efter inlägg har du suttit och talat för ALLA kvinnor. Att kvinnor är bortskämda prinsessor som borde tas ner på jorden. Att kvinnor ser på och behandlar män som slavar som bara ska utnyttjas. Att kvinnor är lata bortskämda manshatande svin. Som vägrar män sex om männen inte är rika och ger dem saker och bekväma liv.

Nu helt plötsligt blir du sååå upprörd när du inbillat dig att här finns folk som omyndigförklarat de prostituerade kvinnorna, såsom du precis suttit och i princip omyndigförklarat ALLA kvinnor. Kallat dem barn och fan och hans moster.

Kvinnor som enligt dig, om man skulle dra det till sin spets, borde få välja mellan att våldtas eller prostituera sig.

Jag har aldrig skrivit att mäns sexualitet ska kontrolleras.

Citat:
Det faktum att ni talar för dem, att ni ser dem som "utsatta", osv är lika med att ni omyndigförklarar dem.

Inte jag, men bland annat en polischef i Tyskland. Vet inte om han är feminist, stod inget om det.

Hur stort är ditt underlag? Hur många prostituerade har du intervjuat? Vilka var frågorna? Kan du länka till ditt material?
Citera
2019-10-14, 03:40
Medlem
Ingen vill nog ha statliga bordeller. Det är bara en löjlig idé. Staten kan hålla koll på verksamheten. Men staten ska inte driva bordeller. Löjligt också med Jennys kommentar om efterfrågan överstiger tillgången. Ska staten importera då? Herregud det blir som det blir. Finns det tjejer som vill tjäna pengar i sexbranschen så finns det. Annars är det inget att göra. Det är inte mer med det. Man får ta det som finns. Ännu så länge kan man träffa tjejer på klubbar i Tyskland. Men det kanske ändrar sig i framtiden. Man vet aldrig.
Citera
2019-10-14, 03:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnfitta
Jenny9 tror att det är säljsnack typ Oh me so horny tjejerna kör med. Att dom lurar männen på det sättet. Dom är inte 100% ärliga. Hon har själv jobbat som säljare så hon vet.

Har du inget vettigare att komma med?
Citera
2019-10-14, 03:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Var inte löjlig.

Trams. Säljare har inga feminister som försöker företräda dem och förbjuda deras verksamhet.

De gånger jag pratat med prostituerade om detta har det skett efter de redan sålt sex till mig - så nej, det är inget säljsnack. Du har ingen aning om vad du pratar om här, och dessutom gör du det nu igen:

1. Talar för prostituerade.

2. Omyndigförklarar/förminskar dem.

Varför kan du inte bara låta prostituerade få tala för sig själva?

Så som du talar för och förminskar kvinnor?

Hur stort är ditt underlag? Hur många prostituerade har du intervjuat? Vilka var frågorna? Kan du länka till ditt material?

Enda anledningen till varför du gillar dessa kvinnor är för att de säljer sig, annars hade du stämplat dem som lika hemska bortskämda prinsessor som du gör med alla andra kvinnor.
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-14 kl. 04:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in