2019-10-13, 23:11
Medlem
Den enda trovärdiga när det gäller invandringsfrågan är Åkesson. De har alltid varit ärliga och stått för sin åsikt sedan de kom in i riksdagen. De värsta och falskaste ormarna är Kristersson och EBT. De känner vart vindarna blåser och har nu gjort en helomvändning mot vad sa för ett år sedan.

Riktigt falskt och genomskinligt. Helt obegripligt hur Ebba kan vara så omtyckt. Det hon stod och kritiserade Åkesson för för något år sedan håller hon nu med om. Vidrigt.

Även om det är Moderaterna och KD som är närmast SD i sin politik så är det dom två partierna som jag avskyr mest eftersom de inte kan stå för sina åsikter.
Citera
2019-10-13, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Vem bryr sig om vem som "vann" när det inte sker någon verkstad väl på arbetet nu på måndag ändå, jisses. Även om SD hade retoriskt gjort sig sämst ifrån sig så hade de säkerligen briljerat väl i makten, väl på själva jobbet.

En massa fasoner bara om "vem som vann" vem kan snacka bäst, vem har fått bästa medieträning, vem har förberett sig bäst för att framstå listigast. Verkar som om folket är övertygade i sina politiska säten ändå, det händer ju ingenting bland siffrorna inrikes jämfört mot hur det är utrikes.

Det räcker tydligen med att säga våldtäkt och mängdrabatt så vinner man.
Mängdrabatt har alltid funnits och våldtäkt kan snart vara vadsomhelst.
Citera
2019-10-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Inte bara din åsikt. Löfven var otroligt svag. punkt.
Hur man än vrider och vänder på det så är det sanningen.

Instämmer.

Vad jag tar med mig från ikväll är just Löfvens magplask. Nog för att han aldrig brukar prestera bra, men kvällens insats var ett slags nytt bottenrekord.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-10-13 kl. 23:24.
Citera
Medlem
Rektangels avatar
Ljuvligt att se skräcken i Stefans ansikte var gång Åkesson yttrar sig i migrationsfrågan. Se hur de zomar i hans ansikte och hur ställd han blir då han till synes verkar höra argumenten för första gången.

Blir ofta så når man inte vill debattera med alla.....!
Senast redigerad av Rektangel 2019-10-13 kl. 23:28.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad menar egentligen Ebba konkret med att mängdrabatt skall tas bort?
Som i USA att man kan få flera hundra år i fängelse som straff?

Om man får 6 mån. i fängelse för ett inbrott så skall man dömas till 100 års fängelse för 200 inbrott?
Är det så hon menar?

Man kan väl hoppas. Sverige behöver mer lugn och ro. Billigare med fängelser än ha smutset ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
De två rookies som deltog, Bolund och Sabuni, lyckades inte speciellt bra. Bolund klart sämst, ovan vid debatter på den här nivån och som inte handlar om hans specialintresse finanspolitik. Lyckas inte äga debatten utan leds in till motståndarens talepunkter och pressas, har enbart färdiginövade svar att försöka rädda sig med. Har svårt att fylla rollen som språkrör som ska kunna försvara allting, känns som om han är dåligt påläst på sitt eget partis politik.

Sabuni stakar sig och verkar osäker, återkommer till sina liberala hjärtefrågor men har svårt att förklara vad hon gör i samarbetet med sossar och miljöpartister. Plus dock för sakkunskap om elen, men så kommer hon också närmast från ett teknikföretag.
Blir bortkollrad av Sjöstedt och kan inte styra den debatten.
Kommer att få svårt att hantera fortsatta debatter men kan säkert växa något in i rollen. Tror inte att det räcker för att får liberalerna att växa.

Det går enkelt att se vilka som fått minst eller sämst mediaträning. Får man gissa på Löfven och Sabuni ? Att Lövin i mp är dåligt tränad vet jag. Detsamma gäller säkert Bolund.
Löfvens alibi borde vara att han inte är en egentlig politiker utan en förhandlare som sent i livet kom in som politiker
Citera
2019-10-13, 23:14
Medlem
Citat:

Om man får 6 mån. i fängelse för ett inbrott så skall man dömas till 100 års fängelse för 200 inbrott?
Är det så hon menar?

Skulle det var helt fel i så fall anser du?.. Varför skall det vara rabatt på brott?
Citera
2019-10-13, 23:16
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Löfvens alibi borde vara att han inte är en egentlig politiker utan en förhandlare som sent i livet kom in som politiker
Dock har han varit statsminister i 5 år, det borde ge någon sorts rutin som politiker.
Citera
2019-10-13, 23:18
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Släpp det är mitt råd.
Det är kvinnornas tid nu. De styr o de ställer både i stort och i smått.
Deras känslor för klimatet och invandrarna kan de inte styra över. Det är känslor, inte sunt förnuft, fakta och logik som leder dem. Det är bara att låta det rulla. Mitt råd till alla män är att gå ner på tomgång, inte engagera sig, inte ansträng sig. Låt förfallet ha sin gång liksom. Inte värt att bränna ut sig för detta.

Köper ditt resonemang. Kanske. Om du inte är en sån där "incel" som de pratar om på MSM.

Jag har bra relation till min fru sen en jävla massa år. Hon tycker absolut lika som mig. Alternativ:

1. Flytta ut på vischan, innebär ju att man får skaffa sig jägarexamen så man får köpa sig ett vapen.

2. Flytta till Portugal.

2 alternativ.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Skulle det var helt fel i så fall anser du?.. Varför skall det vara rabatt på brott?
Jag tycker inte att 200 inbrott ska ge mycket högre straff än ett mord.
Helt orimligt. Sedan kan man diskutera exakt hur en straffskala ska se ut.
Citera
Medlem
Börja hyr fängelseplatser i rötna länder också för de grövre brotten. Vill inte att babbarna och negrerna ska sitta inne käka fin mat och spela pingpong hela dagarna. Det ska KÄNNAS att sitta inne.
Citera
2019-10-13, 23:19
Medlem
Citat:

Är det så hon menar?

Hon menar att samtliga brott ska räknas in i straffet. Här äter det högsta straffet upp dom lägre brotten som individen begått.
För min del är det bättre att straffrabatter tas bor än mängdrabatter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in