2019-10-11, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tycker inte serien funkar i formatet dr hela ssongen ska hlla ihop. Senaste avsnittet var inte heller srskilt bra eller roligt.

S r det. Jag har tidigare jmfrt det med ett citat av Demetri Martin. Gr s igen:
Citat:
My favorite fruit is grapes. Because with grapes, you always get another chance. 'Cause, you know, if you have a crappy apple or a peach, you're stuck with that crappy piece of fruit. But if you have a crappy grape, no problem - just move on to the next. 'Grapes: The Fruit of Hope.'

Om temat r ointressant eller fr USA-orienterat (typ amerikanska presidentvalet) s r ssongen helt krd. Det kan finnas sm ljusglimtar men inget avsnitt sticker ut. Ett ruttet pple helt enkelt.

Andra ssonger har varit hit or miss. Fast ven om jag tyckt en tredjedel av ssongen varit skit s har tv tredjedelar varit bra eller rent av fantastiska. De avsnitten kan jag kolla om igen och bara skippa de som jag inte gillade.

Det r sklart mycket svrare att skriva den typen av avsnitt (att fixa bertta en hel historia och ha B- och C-plotlines med osv inom spannet av en halvtimme). Jag antar att det r drfr formatet vergavs men jag kollar mycket hellre p en ssong med bara EN tredjedel fantastiska avsnitt, och resten skit, kontra en fisljummen skitssong dr skaparna mste frhlla sig efter tidigare avsnitt.

De bsta avsnitten ngonsin har varit standalone avsnitt som hller fr tidens tand (mao inte alltfr dagsaktuella referenser utan kanske hellre parodier p filmer eller helt originella historier). De senaste ssongerna har inte kommit varit nra.

Edit:

Jmfr Fishsticks, Free Willzyx eller The Human Centipad med avsnitt frn ssong 17 och framt t.ex.
Senast redigerad av OllarSenoritas 2019-10-11 kl. 11:52.
Citera
2019-10-11, 19:08
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Senaste..?
D antyder du p s.23-e.02 'Band in China' va?
Personligen tyckte jag avsnittet var bra/r/rtt etc.
Skrattade t.o.m ett par gnger!

Hller ocks tummarna fr avsnitt om hysterin kring Greta, faktum r att dom skulle kunna skoja en halv ssong om alla tokiga 'doomsday' fresprkare, tnk er t.ex rika AFA frldrar, lyxyacht resor ver Atlanten etc etc, dr finns massor av stories!
Det senaste r s23e03, och tyckte ocks det var riktigt trkigt.
Den hr hetsen att de ska ta sig an Greta frstr jag inte alls. Det sger mer om de som nskar det, n sjlva fenomenet i sig.
Citera
2019-10-11, 19:54
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Det senaste r s23e03, och tyckte ocks det var riktigt trkigt.
Den hr hetsen att de ska ta sig an Greta frstr jag inte alls. Det sger mer om de som nskar det, n sjlva fenomenet i sig.
Men wtf, sklart e03 r det senaste idag, men jag skrev ju min kommentar innan d e02 var det senaste, borde inte vara allt fr svrt att frst.
Citera
2019-10-11, 19:58
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Men wtf, sklart e03 r det senaste idag, men jag skrev ju min kommentar innan d e02 var det senaste, borde inte vara allt fr svrt att frst.
E03 kom ut igr.
Citera
2019-10-11, 19:58
Medlem
DragonOnWall8s avatar
E03.
Tycker storyn runt grsfarmen r allmnt tjatig och rtt s trkig!
Rodeon var lite smroligt d.
Citera
2019-10-12, 01:16
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
E03.
Tycker storyn runt grsfarmen r allmnt tjatig och rtt s trkig!
Rodeon var lite smroligt d.

Knner samma sak. Med tanke p att introt har med grsfarmen o gra s kommer skert hela ssongen kretsa kring det. Cartman blir ju alltmer trkig ocks.
Citera
2019-10-12, 23:29
Medlem
r det hr med sprutor ett samhllsproblem i USA 2019? Really? For real? Fan vilken torka p ider de mste ha om de rippar nt som hnde runt 2009-2010 (H1N1 vaccinet).

Och ja, tyvrr r ju marijuana fortfarande "el grand" i USA, s tegridy farm slpper de nog inte p 2-3 ssonger till. Det dr att folk trttnat p grs i USA stmmer nog inte som de frsker mla upp i avsnittet.
Senast redigerad av fonzen 2019-10-12 kl. 23:32.
Citera
2019-10-13, 20:33
Medlem
Jag provar att frga igen:
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Nn som har koll p ungefr hur lng tid det brukar ta fr program frn att de snds till att de dyker upp p viaplay osv? (Tnker ju specifikt p South Park hr d...)
Citera
2019-10-18, 05:31
Medlem
parodi kring vxtbaserad mat (tegridy burger).

s jvla trkigt och killen frn "there will be blood". undrar hur mycket mer som ska crosslnkas med tegridy farm.
Senast redigerad av fonzen 2019-10-18 kl. 05:44.
Citera
2019-10-18, 07:29
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Knner samma sak. Med tanke p att introt har med grsfarmen o gra s kommer skert hela ssongen kretsa kring det. Cartman blir ju alltmer trkig ocks.

De har helt frstrt karaktren Cartman. Jag sg om ett gng ldre avsnitt och slogs av hur jag glmt hur den karaktren verkligen var; en fullblodspsykopat helt utan samvete. Det var ju dynamiken mellan psykopaten Cartman och gruppens samvete Stan som var intressant.

Nu r Cartman mest en trkig gnllspik.
Citera
2019-10-18, 10:48
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Va.. liksom,
Hrde jag namnet greta p-nmnas runt vid 20 minuters, typ..
Senast redigerad av DragonOnWall8 2019-10-18 kl. 10:51.
Citera
2019-10-18, 20:11
Medlem
Elementarts avatar
Hur lnge ska man dra ut p Tegridy Farms-grejen egentligen? Allting med Cartman var terigen bara trkig o varfr tjatar de s mycket om klimatkrisen hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in