Citat:
Ursprungligen postat av
Elementart
Tycker inte serien funkar i formatet där hela säsongen ska hålla ihop. Senaste avsnittet var inte heller särskilt bra eller roligt.
Så är det. Jag har tidigare jämfört det med ett citat av Demetri Martin. Gör så igen:
Citat:
My favorite fruit is grapes. Because with grapes, you always get another chance. 'Cause, you know, if you have a crappy apple or a peach, you're stuck with that crappy piece of fruit. But if you have a crappy grape, no problem - just move on to the next. 'Grapes: The Fruit of Hope.'
Om temat är ointressant eller för USA-orienterat (typ amerikanska presidentvalet) så är säsongen helt körd. Det kan finnas små ljusglimtar men inget avsnitt sticker ut. Ett ruttet äpple helt enkelt.
Andra säsonger har varit hit or miss. Fast även om jag tyckt en tredjedel av säsongen varit skit så har två tredjedelar varit bra eller rent av fantastiska. De avsnitten kan jag kolla om igen och bara skippa de som jag inte gillade.
Det är såklart mycket svårare att skriva den typen av avsnitt (att fixa berätta en hel historia och ha B- och C-plotlines med osv inom spannet av en halvtimme). Jag antar att det är därför formatet övergavs men jag kollar mycket hellre på en säsong med bara EN tredjedel fantastiska avsnitt, och resten skit, kontra en fisljummen skitsäsong där skaparna måste förhålla sig efter tidigare avsnitt.
De bästa avsnitten någonsin har varit standalone avsnitt som håller för tidens tand (mao inte alltför dagsaktuella referenser utan kanske hellre parodier på filmer eller helt originella historier). De senaste säsongerna har inte kommit varit nära.
Edit:
Jämför Fishsticks, Free Willzyx eller The Human Centipad med avsnitt från säsong 17 och framåt t.ex.