2019-03-26, 12:36
Medlem
En av få kvinnor som kan tänka
Citera
2019-03-26, 13:12
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omin07
En sak som förvånar mig är detta med Örjan Ramberg. Här har vi en person som lever högt på sitt manshat. Hennes föreställning slår alla rekord och hon står på barikaderna mot alla manliga svin hon träffat. Samtidigt har hon spelat mot Ramberg i Solsidan utan någon protest.

Den mannens leverne kan definitivt inte vara okänt i den lilla krets som verkar i Sverige. Det smickrar definitivt inte Felix Herngren heller. Det kan väl inte vara så att feminism och moral är en handelsvara, eller?

Hon har skrivit om detta på Instagram:

Citat:
Och nej, alla ni som frågat specifikt, jag kände själv inte till denna misshandel då, inte ens att de varit ett par när jag spelade med mannen i de första säsongerna av solsidan. Jag kände knappt till vem han var. Jag umgicks inte i några skådespelarkretsar, bodde ej i Sthlm - reste upp från min ö i Göteborg och var mest ” glad att få vara med”.

https://www.instagram.com/p/Bva9WINnn4N/

Jag har väl reagerat lite som du. "Det vet väl alla att Örjan Ramberg misshandlat sina flickvänner". Jag har ju vetat det i flera år, trots att jag inte ens avsiktligt läst eller hört skvaller om Örjan eller Josefin. Men det behöver inte "alla" alls veta. En hel del kändisar undviker nog t ex Flashback av en eller annan anledning (kanske mest för att de inte vill råka läsa något hemskt om sig själva), och jag kan inte tänka mig att folk på exempelvis Dramaten snackar om Örjans våldsamma bakgrund i tid och otid – det hade ju lätt blivit dålig stämning. Just våld i nära relationer är den sortens brott som "man inte talar högt om", närmast som en tradition. I synnerhet inte om gärningsmannen är en vän, kollega eller idol. Örjans krogslagsmål och danska skallar mot manliga kollegor kan man ta upp som nästan festliga anekdoter som bekräftar bilden av machokulturmannen med spännande, mörka sidor. Festligheten försvinner dock när det framgår att samma våld, och dessutom ännu grövre, försiggick även i hemmet. I den mån kollegor skvallrat om Örjan efter t ex en inspelning av Solsidan har det nog mer varit i stil med "Visste du att han skallade Robyns pappa en gång?" snarare än "Visste du att han misshandlade Ainbusk-Josefin så att hon blev invalidiserad, och sen hotade han att mörda henne när hon gick till polisen?". En av de där sakerna går att ta upp på ett lite lättsamt sätt över en öl, den andra är lite svårare.
Jag kan förstås inte veta om hon talar sanning eller ej, men det är väl helt enkelt högst troligt att om Mia inte kände till Örjan innan så var kanske inte Felix Herngren eller någon annan i produktionen särskilt sugna på att berätta om hans historia för henne.
Citera
2019-03-26, 13:43
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Varför gör hon sina föreställningar i bara trosor? Har narcissisten åldernoja? Känner mindervärdeskomplex mot 20år yngre och snyggare tjejer?

Har hon någon psykisk åkomma eller klarar kärringen inte av att bli gammal, rynkig, överviktig och orelevant?
Ja varför, kan det vara för att det inte räcker längre med att vara en fryntlig tjockis med en festligt överdriven dialekt?
Citera
2019-03-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Hon har skrivit om detta på Instagram:

Jag har väl reagerat lite som du. "Det vet väl alla att Örjan Ramberg misshandlat sina flickvänner". Jag har ju vetat det i flera år, trots att jag inte ens avsiktligt läst eller hört skvaller om Örjan eller Josefin. Men det behöver inte "alla" alls veta. En hel del kändisar undviker nog t ex Flashback av en eller annan anledning (kanske mest för att de inte vill råka läsa något hemskt om sig själva), och jag kan inte tänka mig att folk på exempelvis Dramaten snackar om Örjans våldsamma bakgrund i tid och otid – det hade ju lätt blivit dålig stämning. Just våld i nära relationer är den sortens brott som "man inte talar högt om", närmast som en tradition. I synnerhet inte om gärningsmannen är en vän, kollega eller idol. Örjans krogslagsmål och danska skallar mot manliga kollegor kan man ta upp som nästan festliga anekdoter som bekräftar bilden av machokulturmannen med spännande, mörka sidor. Festligheten försvinner dock när det framgår att samma våld, och dessutom ännu grövre, försiggick även i hemmet. I den mån kollegor skvallrat om Örjan efter t ex en inspelning av Solsidan har det nog mer varit i stil med "Visste du att han skallade Robyns pappa en gång?" snarare än "Visste du att han misshandlade Ainbusk-Josefin så att hon blev invalidiserad, och sen hotade han att mörda henne när hon gick till polisen?". En av de där sakerna går att ta upp på ett lite lättsamt sätt över en öl, den andra är lite svårare.
Jag kan förstås inte veta om hon talar sanning eller ej, men det är väl helt enkelt högst troligt att om Mia inte kände till Örjan innan så var kanske inte Felix Herngren eller någon annan i produktionen särskilt sugna på att berätta om hans historia för henne.

Vad som är sant eller ej kommer vi aldrig få reda på. Spännande utveckling har hon onekligen visat upp hursomhelst . Från personen som mest var glad att få vara med till aggressiv Metoo domptör. Min åsikt är ändå att pengarna går före moralen. Ska vi gissa att nästa turné handlar om den fantastiska mångfalden och alla lågutbildade manliga vardagsrasister hon mött genom åren?
Citera
2019-03-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omin07
Vad som är sant eller ej kommer vi aldrig få reda på. Spännande utveckling har hon onekligen visat upp hursomhelst . Från personen som mest var glad att få vara med till aggressiv Metoo domptör. Min åsikt är ändå att pengarna går före moralen. Ska vi gissa att nästa turné handlar om den fantastiska mångfalden och alla lågutbildade manliga vardagsrasister hon mött genom åren?

Det är väl väldigt 2016 att göra pengar på mångfald. Det är ju klimatet som tar över debatten nu.
Citera
2019-07-03, 06:29
Medlem
https://stoppapressarna.se/svenskt/m...ora-pengasucce

Citat:
Skådespelerskan drar in mångmiljonbelopp.
Citat:
Och stjärnan från ”Solsidan” blir rejält förmögen på kuppen, omsättningen 2018 landade på drygt 15,2 miljoner kronor – vilket var nästan tio miljoner mer än året innan då intäkterna stannade på 5,7 miljoner kronor.
Citat:
Likaså rörelseresultatet ökade markant – från 3,4 miljoner kronor 2017 till 10,5 miljoner kronor under 2018.
Citera
2019-07-03, 08:14
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://stoppapressarna.se/svenskt/m...ora-pengasucce
Kvinnor tror att Mia är deras röst, EN KVINNA BLAND KVINNORNA SOM FÅTT NOG! Och Mia åker runt och säger som det är, från hjärtat. Men allt är ju skickligt producerat och skrivet.
Quinnor tror dom är på möte och upprop när dom i själva verket bara tuggar i säg en föreställning som man även kan ha åsikter om, som man inte behöver hålla med om.
Ett av dom drag jag stör mig på mest hos kvinnor faktiskt, att dom älskar att säcka ihop sig och utan att reflektera sväljer dom allt som dom matas med.
Om en kvinna tror sig vara feminist och en annan kvinna också är det så räcker det liksom för den svaga av dom att hålla med den andra i massa andra åsikter oavsett vad dom gäller om vem personen är. Allt från väninnan till Mia till Cissi Wallin till Ekswärd.
Till slut vet hon själv inte vad hon själv tycker utan är bara en åsiktssörja.
Citera
2019-07-09, 16:28
Medlem
Hor-Ullas avatar
Varför har både hon och hennes man skyddad identitet?
Citera
2019-09-21, 22:58
Medlem
https://www.instagram.com/p/B2qfH4aIoyS/

Citat:
miaskaringerlazar

-Visst fan ha läväl fönnes kavaljerer söm har vela in där bak. Å då vill en ju inte värke negativ så då bruker ja säge - Pax för å börje! Så går jag te kylskåpet å tittar i ”grönsaksfucket”öm dä ligger nön riktigt stor å saftig squash därinne. Sen säger ja mä gosig röst -Lägg dä på sida å dra öpp knäna så ska mamma ta täääämpeeen.

Bittra Mia drar ett astråkigt pubertalt skämt och mängder med följare fnissar hjärndött och inställsamt.

Hur kan denna tråkiga bittra människa vara så populär? Visst, hon hade en okej och passande roll i Solsidan men sedan dess har det väl slagit slint rejält, vad hände?
Citera
2019-09-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob

Bittra Mia drar ett astråkigt pubertalt skämt och mängder med följare fnissar hjärndött och inställsamt.

Hur kan denna tråkiga bittra människa vara så populär? Visst, hon hade en okej och passande roll i Solsidan men sedan dess har det väl slagit slint rejält, vad hände?

Hybris?
Citera
2019-09-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob

Hon har varit smart och hakat på metoo och feministvågen. Många kvinnor som är lite småmissnöjda med sina liv får någon sorts förlösande känsla av Mia. Så tolkar jag det.
Citera
2019-10-13, 12:24
Medlem
Den här kvinnan är ju för fan kränkt varje vecka. Blev hon mobbad som barn eller var hon bara allmänt opopulär? Hon klagar ju på allt och alla som är smalare och snyggare än henne. Hon vill vara som en slags svensk version av Amy Schumer eller något. Kolla på mig jag har mage och kan vara snuskigt ful, för det är så en ÄKTA kvinna är hehehe!
Senast redigerad av Chachi22 2019-10-13 kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in