Citat:
Ursprungligen postat av
Loyis
Är kvinna, 25 år och skall börja studera på universitet. Enda problemet är att jag inte har en egen bostad eller ett jobb.
Det finns 2 alternativ för mig nu:
1. Flytta till min partner som bor i Storbrittanien- han har ett eget hus och kan praktiskt sätt bo gratis.
2. Försöka hitta ett jobb i Sverige och bo i en sketig förort likt många studenter och kanske riskera att bli skjuten eller rånad.
Men nu till problemen med första alternativet:
UK lämnar EU inom kort tid vilket gör att jag behöver lägga ner tid på att hålla på med papper och måste söka universitet snart. (förhoppningsvis så får man stanna om man följer vad som skall följas för att få bosätta sig i UK)
Andra alternativet:
Kanske är det mer värt att bo i Sverige? Eller? Fri skola etc? Men LITEN risk att få lägenhet.
Vad hade ni gjort? MYCKET tacksam för hjälp då jag bokstavligt talat inte kan bestämma mig p.g.a överanalys.
Nu finns det ju många faktorer som jag inte känner till, men rent spontant hade jag nog stannat i Sverige i första hand, särskilt eftersom det finns så många frågetecken kring Brexit.
Risken att du blir rånad är väldigt liten, och risken att du skulle bli skjuten är närmast obefintlig.
Större risk då att du dör i en trafikolycka i Storbritannien...