• 1
  • 2
2019-10-12, 20:31
Medlem
Det smartaste är att hitta en ny partner. Någon med ordnad ekonomi. Borde inte vara allt för svårt i din ålder som tjej? Med tanke på att Sverige har flest singelhushåll borde du kunna hitta en vettig kille i detta avlånga land eller?
Citera
2019-10-12, 20:42
Medlem
PTSD-av-AFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyis
Vad hade ni gjort? MYCKET tacksam för hjälp då jag bokstavligt talat inte kan bestämma mig p.g.a överanalys.

Har du hamnat mitt emellan Brexit och EU, som student! Första kända fallet kanske. Vad skulle jag personligen ha gjort, nu får du ha i åtanke att jag inte är i din situation och befinner mig på min plats i livet. Jag hade tvingats att fokusera på avslutningen av studierna främst. Hur gör man det som lättast? Det handlar bara om ett par år, och dom går så snabbt. Samtidigt får du nog hålla din pojkvän långt borta underhållen på något sätt om du har planer att emigrera dig och etablera en familj med honom. Men det låter både trassligt, långsökt och dumt faktiskt. Är han din själsfrände? Då kan ni vara 7 år som sämst, men kanske till evigheten. Många investerade år. Annars släpp detta tillfälliga ragg. Bara bekymmer och i vägen för dig.
Citera
2019-10-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Jag tycker att du ska lämna den västerländska modellen. Du är snart 30 och det är för sent för dig att börja plugga. Åk till UK och bli en lycklig hemmafru, föd 4 barn åt din man och lev lyckliga livet ut. Håll hans mage full och hans pung tom.

EDIT: När jag läser det du skrivit och hur du skrivit måste jag säga att du inte är den vassaste kniven i lådan och bör därför verkligen inte "studera". Åk dit och bli en lycklig hemmafru.

Varför är det försent att börja studera när man är 25? Vad jag vet så finns det inte någon åldersgräns, så det är lugnt. Och vad menar du med sättet jag skriver på? Förresten så blir det inga barn för min del, och hemmafru är ingenting jag vill bli då jag har en passion här i livet. Vill nämligen studera någonting naturvetenskapligt för den delen.
Citera
2019-10-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Givetvis flyttat till partnern. Märk väl dock att Storbritannien är ett riktigt skithålsland det med, på många håll även värre än Sverige.

Jo, det har du rätt om. Har ju ändå bott här ett litet tag, men Sveriges utveckling går ju progressivt sämre medans UK förblir ett skithål. Så i slutändan är det väl Sverige som hamnar i botten.
Citera
2019-10-12, 21:05
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyis
Varför är det försent att börja studera när man är 25? Vad jag vet så finns det inte någon åldersgräns, så det är lugnt. Och vad menar du med sättet jag skriver på? Förresten så blir det inga barn för min del, och hemmafru är ingenting jag vill bli då jag har en passion här i livet. Vill nämligen studera någonting naturvetenskapligt för den delen.

Ja och jag säger ju att du borde kasta din passion och hålla dig till din verkliga passion här i livet. Egentligen anledningen till varför du ens existerar. Föd barn.

EDIT: För att hålla mig till topic så skulle jag troligtvis säga att du borde vara kvar i Sverige, finns säkert billiga rum att hyra för 5000 i staden du ska plugga i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in