2019-10-10, 23:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilibar
Jag är inne på tredje spruta och det känns att den här fungerar inte.

Den andra sprutan som togs 7v efter det första gav mig en bra period i veckor 5, 6 och 7 där jag låg på ett värde 27,5 nmol. När jag kollade värde i den sista vecka, v12, då var det tillbaka på 13 nmol som är mina naturliga värde

Kontaktade läkare och väntar att de ska ringa mig för att se vad ska vi göra. Hur stor är chans att de går med på det att jag minskar dosen med kortare perioder, typ 2ml var femte vecka? Den här med 12 veckor fungerar inte, tredje spruta hade inte en enda bra vecka eftersom det känns att jag började från början igen.

Har också kollat D vitamin, 20 nmol mitt i sömmar. Hur lång tid tar det att få upp värden, tar 5000 IE per dag nu?
2ml är lite svårt speciellt som tillverkaren uttryckligen specificerar att injektionsflaskorna är för engångsbruk men 13, riktlinjen är mitten av referensvärdet och att testosteronberoende funktioner fungerar så du ska kunna täta upp intervallet lite, brukar göras efter fjärde eller femte injektionen.

5000ie...när jag hade d-vitaminbrist så räckte 2000ie och 1 månad för att 3-dubbla värdet.
Citera
2019-10-10, 23:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
djävla insulinsprutor jag fått då tog en injektion inatt fick hugga som jack the ripper för att få in nålen och sen bokstavligt talat ta i för att få ut den räckte med 0.5ml för jag skulle märka positiv effekt idag.
Citera
2019-10-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
2ml är lite svårt speciellt som tillverkaren uttryckligen specificerar att injektionsflaskorna är för engångsbruk men 13, riktlinjen är mitten av referensvärdet och att testosteronberoende funktioner fungerar så du ska kunna täta upp intervallet lite, brukar göras efter fjärde eller femte injektionen.

5000ie...när jag hade d-vitaminbrist så räckte 2000ie och 1 månad för att 3-dubbla värdet.

Tack för svar. De har skickat info att jag ska ta spruta var 9:de veckan.

Om det gick så fort med D-vitamin då måste ja kolla det ASAP.
Citera
2019-10-11, 19:34
Medlem
Citat:
Tack för svar. De har skickat info att jag ska ta spruta var 9:de veckan.

Mitt testovärde rasar i botten 10 veckor och nån dag. Mellan 9 och 10 veckor fungerar det fint. Skumt att bara några dagar extra kan göra så stor skillnad.

Hela mitt första år på Nebido var upp och ner. Jag bad att få bli monitorerad ett år till och blev också det.
Citera
2019-10-11, 21:23
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ibland undrar jag över det, träffar av o till människor som tar 50.000IE eller mer i veckan men ändå testas lågt.
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-10-11 kl. 21:27.
Citera
2019-10-12, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Eller så köper ni Testo C eller D sätter med insulinare och kör var 7e dag?

Nebido var 3e månad är som en piss Nilen.

Jo för att om du skall medicinera resten av livet så kan det vara bra att gå den "rätta" vägen istället för att sitta och skjuta UG oljor och kanske torska ett par gånger på kuppen. Har man nebido utskrivet så öppnar det sig flera dörrar.

Tycker dock som du att var 3e månad är för dåligt, skulle inte ens testa en sån behandling. Max 6-7v mellan sticken och sen kan man ha lite HCG hemma ifall man skulle känna sig hängig.

dalvärde runt 26-28nmol/ml skall du ha efter 6-7v och jag mår så himla mycket bättre än jag gjorde när jag började med nebido.
Citera
2019-10-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixerstaven
Jo för att om du skall medicinera resten av livet så kan det vara bra att gå den "rätta" vägen istället för att sitta och skjuta UG oljor och kanske torska ett par gånger på kuppen. Har man nebido utskrivet så öppnar det sig flera dörrar.

Tycker dock som du att var 3e månad är för dåligt, skulle inte ens testa en sån behandling. Max 6-7v mellan sticken och sen kan man ha lite HCG hemma ifall man skulle känna sig hängig.

dalvärde runt 26-28nmol/ml skall du ha efter 6-7v och jag mår så himla mycket bättre än jag gjorde när jag började med nebido.

Jag kör HCG och ligger på 28 nmol, känner mig ändå trött och hängig. Får inte till östrogenet
Citera
2019-10-12, 11:53
Medlem
Någon här som fått problem med huvudvärk, tät näsa, ont i kroppen och att ögonen känns konstiga på nebido? Man blir väll snart treo missbrukare pga huvudvärken man har i stort sett varje dag.
Citera
2019-10-12, 11:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Någon här som fått problem med huvudvärk, tät näsa, ont i kroppen och att ögonen känns konstiga på nebido? Man blir väll snart treo missbrukare pga huvudvärken man har i stort sett varje dag.
Skulle du vilja utveckla vad u menar med "tät näsa"?
Citera
2019-10-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-

Högt blodtryck?
Citera
2019-10-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skulle du vilja utveckla vad u menar med "tät näsa"?
Typ kronisk bihåleinflammation ungefär, känns ibland som huvudvärken kommer därifrån. Huvudvärken kan släppa lite med nässpray, men nässprayen blir man ju också beroende av tyvärr.
Så försöker vara sparsam med den, men måste ta innan man ska sova annars känns det som man snarkar som fan.
Senast redigerad av -Ove-Sundberg- 2019-10-12 kl. 12:22.
Citera
2019-10-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Högt blodtryck?

Har mätt trycket hemma och haft högt undertryck och vilopuls på ca 80-90 efter varit still 30 minuter. Har varit på vc och tagit blodtrycket, men där tar dom det tre gånger och tar medel värdet. På vc så är trycket perfekt av någon konstig anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in