2019-10-08, 16:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixerstaven
Ens värden är ju rätt höga veckan efter nebido injektionen så det borde ju teoretiskt sett gå att komma undan när man visar sitt recept.
Skulle inte funka för mig, vid et tillfälle har T-värdet mätts strax efter injektion och det låg inom referens, 29 med ref 10-35.
Citera
2019-10-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skulle inte funka för mig, vid et tillfälle har T-värdet mätts strax efter injektion och det låg inom referens, 29 med ref 10-35.

okej, strax efter som i direkt efter injektionen eller typ en vecka efteråt? Jag skall ha ett dalvärde, alltså 6 veckor efter senaste sticket på 26nmol/l , känns som att värderna borde vara nästan dubbelt så höga eller mer en vecka efter injektionen. Skall göra ett werlabs bara för att jag är nyfiken.
Citera
2019-10-08, 18:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
okej, strax efter som i direkt efter injektionen eller typ en vecka efteråt?
Kommer inte ihåg exakt dag men en vecka 10 dagar.

Citat:
Jag skall ha ett dalvärde, alltså 6 veckor efter senaste sticket på 26nmol/l , känns som att värderna borde vara nästan dubbelt så höga eller mer en vecka efter injektionen. Skall göra ett werlabs bara för att jag är nyfiken.
Utifrån den lilla data jag sett så verkar det vara grymt individuellt, finns dom som maxar över 70 medans andra knappt påverkas alls, finns ju dom som tar nebido med 18 veckorsintervall mindre än 3 injektioner per år och mår alldeles utmärkt med godkänt dalvärde medans andra kan behöva injektion var fjärde vecka(13 gånger per år) för det ska funka.

Vi reagerar ju väldigt olika på nebido så det är inte orimligt att det även gäller peakvärdet.
Citera
2019-10-08, 19:21
Medlem
Citat:
Kommer inte ihåg exakt dag men en vecka 10 dagar.

Utifrån den lilla data jag sett så verkar det vara grymt individuellt, finns dom som maxar över 70 medans andra knappt påverkas alls, finns ju dom som tar nebido med 18 veckorsintervall mindre än 3 injektioner per år och mår alldeles utmärkt med godkänt dalvärde medans andra kan behöva injektion var fjärde vecka(13 gånger per år) för det ska funka.

Vi reagerar ju väldigt olika på nebido så det är inte orimligt att det även gäller peakvärdet.

okej. Eftersom att det är så individuellt så kan man ju nästan anta att alla med nebido utskrivet kan trycka mer testo utan att bli dömda, eftersom att det kommer bli svårt eller näst intill omöjligt att bevisa, om inte annat kräva mer resurser för att gå till botten med.

Har inga planer på att ta något testo utöver min nebido men tanken kring saken slog mig innan.

efter vilken injektion i ordningen tyckte du att du "stabiliserade" dig? Alltså inte lika mycket berg och dalbana.
Senast redigerad av mixerstaven 2019-10-08 kl. 19:24.
Citera
2019-10-08, 21:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
efter vilken injektion i ordningen tyckte du att du "stabiliserade" dig? Alltså inte lika mycket berg och dalbana.
Stabiliserats? ännu inte kommit dit.
Citera
2019-10-08, 22:33
Medlem
Citat:
Stabiliserats? ännu inte kommit dit.

Går det äns med Nebido?
Citera
2019-10-08, 22:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0ze
Går det äns med Nebido?
Det går för vissa ja, när förutsättningarna finns kan nebido vara en jättebra behandlingsmetod men resten får antingen leva med ojämnheterna eller göra något åt det på egen hand.
Citera
2019-10-09, 07:42
Medlem
Citat:
Går det äns med Nebido?

Skulle tro att det är jättesvårt om du går via kommunala vården och får var 14e vecka.
Citera
2019-10-09, 19:09
Medlem
Varför finns endast nebido som alternativ i Sverige?
Citera
2019-10-09, 19:11
Medlem
Lekbarns avatar
Eller så köper ni Testo C eller D sätter med insulinare och kör var 7e dag?

Nebido var 3e månad är som en piss Nilen.
Citera
2019-10-09, 20:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Varför finns endast nebido som alternativ i Sverige?
För att svensk sjukvård knappt ens vill att diabetiker sätter injektioner själva, det ger sjukvården stor kontroll under föresatsen att det är "enkelt" och "bra" med depåinjektioner av o till tas mutor upp som orsak.
Citera
2019-10-10, 13:16
Medlem
Jag är inne på tredje spruta och det känns att den här fungerar inte.

Den andra sprutan som togs 7v efter det första gav mig en bra period i veckor 5, 6 och 7 där jag låg på ett värde 27,5 nmol. När jag kollade värde i den sista vecka, v12, då var det tillbaka på 13 nmol som är mina naturliga värde

Kontaktade läkare och väntar att de ska ringa mig för att se vad ska vi göra. Hur stor är chans att de går med på det att jag minskar dosen med kortare perioder, typ 2ml var femte vecka? Den här med 12 veckor fungerar inte, tredje spruta hade inte en enda bra vecka eftersom det känns att jag började från början igen.

Har också kollat D vitamin, 20 nmol mitt i sömmar. Hur lång tid tar det att få upp värden, tar 5000 IE per dag nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in