2019-10-10, 16:08
Medlem
Osynlig - tja jag vet ingen som satt i system att resa långväga graatiiis som han

Senaste uttalandet:

Stefan Löfven Malmö. Till Sydsvenskan och HD berättade han samtidigt att regeringen nu strävar efter att halvera det svenska flyktingmottagandet:
Vi behöver ha färre asylsökande.

Då har man FEEL FEEEL FEEEL i huvudet - eftersom de flesta länder har NOLL
behov av azylköret
Citera
2019-10-10, 19:00
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Han är på träningsläger inför söndagens Partiledardebatt på Agenda på söndag. Där har han varit hela sommaren.

Vill någon vara snäll och skapa en tråd om denna debatten där flashbackfolk som ser den kan direktkommentera. Mer givande än att se själva debatten.
Citera
2019-10-10, 22:55
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Vill någon vara snäll och skapa en tråd om denna debatten där flashbackfolk som ser den kan direktkommentera. Mer givande än att se själva debatten.

Ja bra ide, jag skulle skämmas oerhört å Löfvens vägnar om jag såg på programmet...
Det känns liksom som att se en gorilla som de klätt ut i kostym... typ..
Citera
2019-10-12, 09:23
Medlem
spoilers avatar
På besök i Eslöv i onsdags. (Betalvägg)

"Två livvakter från Säpo tittar också in i luckan på korvkiosken för att köpa lite dricka.– Vi vätskar upp oss lite, säger en av de kostymklädda livvakterna innan de går tillbaka till sin svarta Volvo som de ställt upp på torget. Att 63-årige Curt Bengtsson från Eslöv inte är ett dyft intresserad av att få en skymt av statsministern är egentligen lite konstigt. För i större delen av sitt liv har han röstat på Socialdemokraterna. Men 2015 började han tänka om.– Det var invandringen, förklarar han sin vändning. Sverige har förändrats, menar han.– Jag är inte nöjd med Socialdemokraterna längre. Kolla som samhället ser ut idag! De skjuter varandra överallt. Det fungerar ju inte någonstans. Så i valet förra året blev det i stället Sverigedemokraterna. Han var inte ensam i Eslöv om ge SD ett lyft i riksdagsvalet.

/…/

Över torget kommer 19-årige Abdul Hamid Njazi gående med en kompis. Han ska hem till sin lägenhet i det nybyggda huset där polishuset låg innan.– Jag hörde på skolan att Löfven kommer till Carl Engström-skolan idag. Jag tycker om Löfven. Han är väldigt social och vill hjälpa människor. Han vill hjälpa människor som kommit till Sverige. Abdul Hamid Njazi kom till Sverige från Afghanistan under den stora flyktingvågen 2015. Efter 3,5 års väntan fick han till slut uppehållstillstånd.

/…/

– Om jag hade fått rösta hade jag röstat på Socialdemokraterna, säger han och menar att han nog ska gå på den öppna mötet med regeringstopparna på Carl Engström-skolan."

https://www.skd.se/2019/10/10/ovantade-synen-overraskade-i-eslov/
Citera
2019-10-12, 11:15
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
På besök i Eslöv i onsdags. (Betalvägg)

Väldigt talande bild av hur Sverige ser ut idag.
Citera
2019-10-13, 19:25
Medlem
DaChiefs avatar
Löfven är otroligt taggad efter sommarens solsemmester. Total fokus på miljön och ignorerande av den viktigaste frågan. De negativa konsekvenserna av naiv total misslyckad massinvandring.

Från uppsnacket i den första partiledardebatten efter sommaren.

Den glade och upprymde Löfven kommer inte få det lätt ikväll när det är viktiga frågor som politiker som talar till folket kommer debattera.
Citera
2019-10-14, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja bra ide, jag skulle skämmas oerhört å Löfvens vägnar om jag såg på programmet...
Det känns liksom som att se en gorilla som de klätt ut i kostym... typ..

Efter debatten passade han på att bjuda på lästips. Nu vet vi var han hämtar sin information. Och han läser sin hemläxa noga, tänk på det Sverige.
Han får medhåll om att SD är rasistiskt från Stefan Löfven.

– Det har jag sagt hela tiden. Läs noga på Expos hemsida så ser man var de kommer ifrån. Det betyder inte att personer som sympatiserar med SD är det. Det är inte samma sak, säger statsministern.

https://www.expressen.se/nyheter/akesson-lamnar-podiet-behovde-paus/
Citera
2019-10-14, 18:02
Medlem
Lawlines avatar
Landsförrädaren borde sopa rent framför sin egen dörr först. Åtta socialdemokratiska regeringar godkände 63 000 steriliseringar på Rasbiologiska Institutet. Dom gav nazisterna aktivt stöd m.m. Listan kan göras lång om dessa gammel-nazister. Numer är dom även rasister eftersom dom för samma politik som dom kritiserade andra partier för. Då var dom rasister.

https://www.s-sanningen.com/
Citera
2019-10-14, 18:51
Medlem
Prayuths avatar
Stefan Löfven är inte retorikens mästare direkt. Här svarar han i Expressen på Kristerssons kritik.

"När jag, när jag var statsminister...när han satt i regeringen på den förra borgerliga regeringen så var det en liberal migrationspolitik. Jag är den statsminister som lagt om migrationspolitiken så nu har vi...eh...vi ligger på nivå som på resten av Europa som vår omvärld, och det är tanken! Och där ska vi vara kvar. Så det är...eh...en en konstig...det är bara att titta på hur siffrorna ser ut."

- Är SD ett rasistiskt parti?

"Det har jag sagt hela tiden. Det är det som är det i grunden. Jag tror...jag tror Åkesson hade något tal i Almedalen där han prata om att Sverige nog bara bestod av vad var det...fem, sex miljoner...eh...svenskar. Så att det är klart att någonting...det är i grunden, det är ett parti, vi vet var de kommer ifrån. Det är bara att gå in...läs väldigt noga på Expos hemsida så ser man var det här kommer ifrån."

Ja, vad ska man säga? Han klarar verkligen inte av att uttrycka en sammanhängande grammatiskt korrekt mening som består av ord med flera stavelser. Ganska märkligt att han inte fattat referensen till Moberg än. Antingen tror han att hans väljare är idioter eller så är han det själv.

Citat:
Sverigedemokraterna glufsar i sig bit för bit av Socialdemokraternas väljarbas - i Demoskops oktoberbarometer var de båda partierna i princip jämnstora. Förtroendet för Jimmie Åkesson bland väljarna har stigit och även i den grenen är han Socialdemokraterna i hasorna.

Och Stefan Löfven bara stod där, bakbunden av Jöken, när Åkesson hamrade på.

Kunde det bli värre för statsministern än så? Ja, det kunde det. För sedan var det dags att diskutera välfärd och kommunkris. Stefan Löfven öppnade för attacker genom att direkt slå fast att ”välfärden kommer först” - trots att höstbudgeten talar ett annat språk. Förvånansvärt nog blev det ju ingen höjning av de generella statsbidragen till kommun och landsting vid sidan av de redan aviserade 5 miljarderna (om ens det).

S-ledaren blev sålunda hårt och skickligt attackerad av Jonas Sjöstedt från vänster, och av M, KD och SD - också från vänster. De lägger nämligen, precis som Vänsterpartiet, mer pengar på generella statsbidrag än vad Januaripartierna gör i sin höstbudget.

Ytterligare vänsterkritik kom från Ebba Busch Thor och Jimmie Åkesson apropå borttagandet av värnskatten.

https://www.expressen.se/ledare/jokens-pris-lofven-sag-smatt-gratfardig-ut-i-agenda/
Citera
2019-10-14, 20:23
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan Groggnyllet Löfwén
"När jag, när jag var statsminister...när han satt i regeringen på den förra borgerliga regeringen så var det en liberal migrationspolitik. Jag är den statsminister som lagt om migrationspolitiken så nu har vi...eh...vi ligger på nivå som på resten av Europa som vår omvärld, och det är tanken! Och där ska vi vara kvar. Så det är...eh...en en konstig...det är bara att titta på hur siffrorna ser ut.

Och naturligtvis ingen uppföljning av ExpRGessen. Så kan statsminstern ljuga och ljuga hela dagarna. Ingen säger emot.
Sannigen är den att Sveriges invandring är större än någonsin. 2019 kommer att bli rekortår. Sverige tar 3 gånger fler invandrare än Norge, per capita. Danmark och Finland tar in betydligt färre än Norge. Så Sverige har inte anpassat sin invandring till omgivning utan gjort tvärtom, ökat den.
Citera
2019-10-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CJFleetwood
Efter debatten passade han på att bjuda på lästips. Nu vet vi var han hämtar sin information. Och han läser sin hemläxa noga, tänk på det Sverige.
Han får medhåll om att SD är rasistiskt från Stefan Löfven.

– Det har jag sagt hela tiden. Läs noga på Expos hemsida så ser man var de kommer ifrån. Det betyder inte att personer som sympatiserar med SD är det. Det är inte samma sak, säger statsministern.

https://www.expressen.se/nyheter/akesson-lamnar-podiet-behovde-paus/

Arnstad och Expo, det är alltså Löfvéns lästips?

I personalrummet på jobbet idag diskuterades gårdagens debatt flitigt. Snacket gick huruvida Löfven har någon sjukdom eller alkoholism. Han var "totalt väck".
Citera
2019-10-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Och naturligtvis ingen uppföljning av ExpRGessen. Så kan statsminstern ljuga och ljuga hela dagarna. Ingen säger emot.
Sannigen är den att Sveriges invandring är större än någonsin. 2019 kommer att bli rekortår. Sverige tar 3 gånger fler invandrare än Norge, per capita. Danmark och Finland tar in betydligt färre än Norge. Så Sverige har inte anpassat sin invandring till omgivning utan gjort tvärtom, ökat den.

Ena stunden säger Löfven: "Vi ligger på EU:s lägsta nivå."

Andra stunden säger Löfven: "Vi ska halvera antalet flyktingar så att vi hamnar närmare EU-snittet".

Och "journalisterna" ger såklart inga kritiska frågor till svetsarns lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in