Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 18:31
  #3385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Hoppas de inte använder samma kläder vid sophandtering som vid patientskötsel. Det finns skyddsrockar som skall användas.
I övrigt får man inte kasta stickande och skärande föremål i soppåsar. Det finns speciella ämbar till det.
Det var för övrigt du som förde klädfrågan på tal i ditt första inlägg, vilket jag svarade på. Jag anser inte heller det är en regeringsfråga. Ligger på kommun och landsting.

Fråga har jag anklagat dig för något eftersom du poängterar att det var jag som förde den på tal i mitt första inlägg och du svarade? Ja du svarade och jag svarade tillbaka vad är problemet?

Sedan har jag inte skrivit alls om några stickande eller skärande föremål så varför du tar upp det är en gåta isig, det går att skada sig på andra sätt som kan vara mycket värre än ett stick.

Sedan säger du tvärsäkert att det finns skyddsrockar då vill jag att du hänvisar till källa på det, jag har som sagt drivit frågan i tio år på tre olika inrättningar i två olika kommuner och ingen har ens påtalat krav om detta varken från kommunerna eller facken, gick så långt att jag faktiskt hade en konversation direkt med Lo kärringen Wanja om detta utan resultat givetvis med lögner som sanningar.
Och oavsett om det finns rock eller inte tror du att folk tar av sig kläderna när det sätter på sig dessa rockar om de nu finns, och i så fall var tar de av sig dem i omklädningsrummet för att sedan gå nakna genom lokalerna ner till soprummet kanske, och ska de duscha efteråt också tro i så fall blir det ju inte så billigare än de fastighetsskötare som de sparat in på.

Ja det ligger på kommun och landsting och det är upp till arbetsgivarna att förhandla med dessa i den mån kommun eller landsting inte själva är det, facket förhandlar med arbetsgivarna när avtal skrivs, tex är det inte alls så många årtionden tillbaka som byggnads förhandlade fram arbetskläder till arbetstagarna utan regeringens hjälp då borde det inte heller vara omöjligt för kommunal att göra det samma även om de såklart är det absolut sämsta i fackväg möjligen med undantag för hotell o restaurang som landet har. Löfven ska knipa igen sup hålet i frågan ett sällsynt dåligt försök till röstfiske är vad det är och det är väl heller inte konstigt att ingen inom S vågar svara på frågan om det verkligen är regeringens sak att prata och lova det, på 20-30 talet var det så men knappast idag. Å andra sidan så sitter ju S fast med huvudena i då tids dynga, men man kan ju tycka att de då också borde komma ihåg en massa pinsamheter som de gjort också.
__________________
Senast redigerad av clanton 2018-03-13 kl. 18:47.
Citera
2018-03-13, 19:19
  #3386
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
..men så har vi det att så många vill få stopp på den stora invandringen o därför kommer att rösta på SD...
Då får de stå ut med att ha Svetsaren som statsminister! Men dumma är inte ens SD-patrasket. Alliiansen går mot storseger i höst. Jag kan ärligt talat inte se vad som kan hindra en ny alliansregering.
Citera
2018-03-13, 19:24
  #3387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Då får de stå ut med att ha Svetsaren som statsminister! Men dumma är inte ens SD-patrasket. Alliiansen går mot storseger i höst. Jag kan ärligt talat inte se vad som kan hindra en ny alliansregering.

Du bör öva på att ligga i fosterställning och utföra primalskrik. Det kommer du att göra på kvällen den 9 september, så det är lika bra att du övar nu.
Citera
2018-03-13, 19:42
  #3388
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du bör öva på att ligga i fosterställning och utföra primalskrik. Det kommer du att göra på kvällen den 9 september, så det är lika bra att du övar nu.
Dröm på såsse - ni lär få under 20% i höst!
Citera
2018-03-14, 11:25
  #3389
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Jag kan ärligt talat inte se vad som kan hindra en ny alliansregering.
Om de, inkl KD, inte får över 50% så vill de ju inte regera har de sagt?
Citera
2018-03-15, 09:13
  #3390
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Då får de stå ut med att ha Svetsaren som statsminister! Men dumma är inte ens SD-patrasket. Alliiansen går mot storseger i höst. Jag kan ärligt talat inte se vad som kan hindra en ny alliansregering.

Seriöst?
Jag kan tänka på rätt många saker:
Annie Lööf går i lag med S för att komma närmre köttgrytan
Alliansen kommer inte att enas om ensamkommande skäggbarns stannande
Annie har fortfarande inte svarat om hon skriver under S+MP gymnasieförslag
Allt detta visar att hon vill hålla alla dörrar öppna tills efter valet
För att se vad som är mest fördelaktigt för henne
En vice Statsminister post kanske?
Annie är inget annat än en golddigger som utför fellatio för den som vinner
Citera
2018-03-16, 12:48
  #3391
Medlem
SecundusSilents avatar
Ordförande Löfven fick idag tillfälle att möta en riktig statsman, utrikesministern för DFR Korea, kamrat Ri Yong Ho. Hoppas att Löfven lyssnade noga, för denna kille är skarp:

Ri Yong Ho, Minister for Foreign Affairs of the Democratic People’s Republic of Korea (DPRK)
https://www.youtube.com/watch?v=qTF3UT4loBU
Citera
2018-03-17, 09:35
  #3392
Medlem
Bra om alternativa medier följer upp Löfvens löfte till svenska folket att Sveriges inbetalning till EU inte kommer öka i o m Storbritanniens utträde.
Den personen han kan säga precis vad han vill utan att det bekommer honom eller media någonting överhuvudtaget.
Givetvis blir det så att Sveriges nota ökar markant men saken dunstar bort genom svetsarens enastående förmåga - som han själv inte råder över - att prata bort allt i töcken och skum.
Med god hjälp av världens absolut efter Nord-Korea sämsta media.
Citera
2018-03-19, 10:37
  #3393
Medlem
Om vår Landsfader Super Svetsaren Stefan Löfven skulle sy ihop packet med att Donald Trump och Rocketman från Nordkorea skulle träffas i Sverige för att skriva under ett fredsavtal eller kanske t o m en återförening på Koreahalvön. Skulle han kunna vinna valet i September på det eller är vi i Sverige luttrade om hans kompetens?
Ibland tror jag att Löfven tycker att spelplanen Sverige är för liten för honom. Han vill gå till historien som en världspolitiker som spelade matcher i hela världen.
Citera
2018-03-19, 10:44
  #3394
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Då får de stå ut med att ha Svetsaren som statsminister! Men dumma är inte ens SD-patrasket. Alliiansen går mot storseger i höst. Jag kan ärligt talat inte se vad som kan hindra en ny alliansregering.

Inte?

Antingen kommer L eller KD åka ur.

C har nog med skandal kring sina islamister och "50 miljoner invandrare är ok" och Energiskandalen och Annies inblandning i skandalen kring Transportstyrelsen.

M går ned.
C går ned.
KD eller L åker ur.
MBS tar någon procent med kommer inte in.

Haha.
Citera
2018-03-19, 10:48
  #3395
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Om vår Landsfader Super Svetsaren Stefan Löfven skulle sy ihop packet med att Donald Trump och Rocketman från Nordkorea skulle träffas i Sverige för att skriva under ett fredsavtal eller kanske t o m en återförening på Koreahalvön. Skulle han kunna vinna valet i September på det eller är vi i Sverige luttrade om hans kompetens?
Ibland tror jag att Löfven tycker att spelplanen Sverige är för liten för honom. Han vill gå till historien som en världspolitiker som spelade matcher i hela världen.

Han har ingen egen vilja. Han gör vad han blir tillsagd. Tror inte att han är mer än en galjonsfigur den lille sprätten.

"similar background, but not the same, outside."

Sedan tog han så mycket punschar av Trump att det var teknisk K.O.

Sätt inte på Big Boys Pants när du spelar i juniorserien.
Citera
2018-03-19, 14:14
  #3396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Han har ingen egen vilja. Han gör vad han blir tillsagd. Tror inte att han är mer än en galjonsfigur den lille sprätten.

"similar background, but not the same, outside."

Sedan tog han så mycket punschar av Trump att det var teknisk K.O.

Sätt inte på Big Boys Pants när du spelar i juniorserien.

Det är andra som talar om för Svetsaren hur han skall göra och vad han skall säja. Han spelar i en helt annan, och lägre, division än Trump och Rocketman.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback