2019-09-19, 15:27
Medlem
Okej, dricker New Sweden Ipa 6.2%. Den smakar ju diskmedel.
Citera
2019-10-11, 14:34
Medlem
fejsetnr1s avatar
Vill tipsa om en ganska ny öl på bolaget som är min favorit just nu.... budvar,,, en tjeckisk lättducken öl som smakar gott. Eller som myrsloken hade sagt. som lusen i musen,,, smakar öl men endå lättdrucken. ,,, Påminner om holba o Pripps blå i en perfekt mix,,, kram från stan,,,,
Citera
2019-10-11, 17:46
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Vill tipsa om en ganska ny öl på bolaget som är min favorit just nu.... budvar,,, en tjeckisk lättducken öl som smakar gott. Eller som myrsloken hade sagt. som lusen i musen,,, smakar öl men endå lättdrucken. ,,, Påminner om holba o Pripps blå i en perfekt mix,,, kram från stan,,,,

Budvar är rätt god. Några kronor billigare än de flesta tjecker så den är ju prisvärd på så sätt också. Tycker ändå att Pilsner Urquell är den godaste tjecken. Drack en del Gambrinus förut också, men det var ett år år sedan sist nu.

Nu blir det oftast Norrlands och Pripps. Mer Svenssonöl än så blir det väl knappst, men de är billiga lager som är goda och finns på alla systembolag.
Citera
2019-10-11, 17:50
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:

Tack för tipset! Vilken alkoholhalt har den?
Citera
2019-10-11, 17:52
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Tack för tipset! Vilken alkoholhalt har den?

5%. Är du för lat eller för efterbliven för att kolla på bolagets hemsida? Kanske både och...

Ser att den har gått upp en spänn i pris nu, skandal!
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2019-10-11 kl. 18:10.
Citera
2019-10-11, 18:19
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
5%. Är du för lat eller för efterbliven för att kolla på bolagets hemsida? Kanske både och...

Ser att den har gått upp en spänn i pris nu, skandal!

Sorry, borde ha kollat där först innan jag frågade

Skål! Har nyss hällt upp en Mariestads 5,3%
Citera
2019-10-11, 18:32
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Sorry, borde ha kollat där först innan jag frågade

Skål! Har nyss hällt upp en Mariestads 5,3%

Mariestads är ändå rätt bra. En del frisk humle i den, samtidigt tycker jag att den smakar lite surt ibland. Den har inte blivit en favorit hos mig.

Skål i alla fall!

Gör lite reklam för fylletråden, om du vill språkas lite mer: https://www.flashback.org/showthread.php?p=68974741&posted=1#p68974741
Citera
2019-10-11, 20:12
Medlem
goseigens avatar
Köpte en session bitter som heter Saltaire Titus på bolaget. Bara 3,9 %, men precis som typen skall vara. Den smakade avsevärt bättre än vissa 3,5or man kan finna i vanliga affärer, och orsaken är väl att det är den ursprungliga brygden och inte något man hällt vatten i.

Så den ska jag köpa fler gånger och ha som måltidsdryck och till spelaftnar.
Citera
2019-10-12, 01:18
Medlem
Citat:

Är verkligen gamla goda Budvar ny på Bolaget, den verkliga Budweiser? Inte vattniga USA "Bud". Konstigt att de inte tagit in den tidigare.
Finns som 3,5:a vilket rekommenderas. Bolagets är ju inte så mycket starkare, en sann pilsner skall inte vara för stark.
Enjoy.
Citera
2019-10-12, 01:21
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Är verkligen gamla goda Budvar ny på Bolaget, den verkliga Budweiser? Inte vattniga USA "Bud". Konstigt att de inte tagit in den tidigare.
Finns som 3,5:a vilket rekommenderas. Bolagets är ju inte så mycket starkare, en sann pilsner skall inte vara för stark.
Enjoy.

Ja den är gammal. En egen favorit är Jever Pilsener (tysk)
Citera
2019-10-12, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Ja den är gammal. En egen favorit är Jever Pilsener (tysk)

Yes!👍 Jever är ju också en gammal favorit! Känd för sin höga bäska. Finns den kvar på Bolaget, ska kolla.
En annan gammal goding som de tog bort var "Pripps Pils", gjordes som en riktig pilsner men sålde för dåligt. Var lite dyrare än Pripps Blåa.😞
Citera
2019-10-12, 15:23
Medlem
Citat:

Säljstart: 1996-02-05
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in