2019-10-13, 17:03
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
En jävligt äcklig öl är japansk och heter Sapporo.

Men om man kör in en Sapporo i frysen i 30 minuter så att den blir iskall, då är den faktiskt jäkligt god att svepa.
Citera
2019-10-14, 15:28
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW

Men om man kör in en Sapporo i frysen i 30 minuter så att den blir iskall, då är den faktiskt jäkligt god att svepa.

Förstår inte varför man ska dricka öl som är äcklig
Men jag håller med, hade gett den 1,5 på untappd 😁
Citera
2019-10-14, 19:05
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Förstår inte varför man ska dricka öl som är äcklig
Men jag håller med, hade gett den 1,5 på untappd 😁
"Billig", "god i förhållande till priset" och "funkar" brukar vara ledorden i det fallet.
Citera
2019-10-14, 19:32
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
"Billig", "god i förhållande till priset" och "funkar" brukar vara ledorden i det fallet.

Ganska billig är den väl, men den är inte ens god i förhållandet till priset, hehe
Citera
2019-10-15, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Någon som vet om denna går att beställa till Sverige?

https://bigbarrel.co.nz/content/images/thumbs/0011036_el-diablo-12-beer-500ml.jpeg

Jag bor på filippinerna och här kan man hitta denna skräckinjagande burk Indonesiskt fotogen på 7eleven, har inte vågat pröva ännu. Känns lite löjligt att importera detta dock då du kan få en liknande upplevelse genom att köpa Arboga 10,2 eller Harboe Bear Beer 12%.

En vacker dag då jag inte har ngra andra planer ska jag dock ta mig an en Diablo.
Citera
2019-10-15, 12:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Jag bor på filippinerna och här kan man hitta denna skräckinjagande burk Indonesiskt fotogen på 7eleven, har inte vågat pröva ännu. Känns lite löjligt att importera detta dock då du kan få en liknande upplevelse genom att köpa Arboga 10,2 eller Harboe Bear Beer 12%.

En vacker dag då jag inte har ngra andra planer ska jag dock ta mig an en Diablo.

Men den finns ju inte heller på systemet
Citera
2019-10-15, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Ja den är gammal. En egen favorit är Jever Pilsener (tysk)

Jever är bäst riktigt kall på sommaren, ska det vara till mat passar grillat bäst
Citera
2019-10-16, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Men den finns ju inte heller på systemet

Tror den har funnits förut i så fall, garanterat lättare att få tag på i Svedala än Diablo som främst saluförs i Sydostasien om nu Arboga 10.2 känns för klen.
https://www.youtube.com/watch?v=ih2smw8E7Xo&t=467s
Citera
2019-10-16, 19:45
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Tror den har funnits förut i så fall, garanterat lättare att få tag på i Svedala än Diablo som främst saluförs i Sydostasien om nu Arboga 10.2 känns för klen.
https://www.youtube.com/watch?v=ih2smw8E7Xo&t=467s

Har ingenting med med styrkan att göra, jag dricker sällan öl över 6%.
Jag skulle vilja ha en Diablo öl bara för att det är en kul grej precis som jag sagt från början, den är ovanlig och har hög alkoholhalt vilket gör den intressant.
Citera
2019-10-18, 22:13
Medlem
hugTracersbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW

Tycker den tvärtom är helt okej som budgetöl. Men kul med japansk öl, kanske det som är grejen. Inte ofta man ser. När det gäller billig lager är det svårt att säga vilken som är bäst. Ofta hittar man en riktigt bra som dock ofta försvinner av någon anledning, har haft många favoriter. Nu talar jag inte om de som alltid finns tillgängliga i alla butiker (carlsberg etc). Av de vanliga lager som alltid finns i ens lokala systemet finner man ofta lokala sorter som är helt okej.

Testar idag en öl som heter White Russian Nitro tror jag, av Left Hand Brewing - riktigt udda öl, är klar som en lager men är s.k. "white stout", första gången jag testar. Väldigt god om man gillar drinkar som white russian faktiskt. Men förväntar sig verkligen inte smaken utifrån utseendet. Ger den 7/10 poäng.
Citera
2019-10-25, 06:27
Medlem
fejsetnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Säljstart: 1996-02-05
Brukar bara köpa 50 centiliters burkar och dom började dom sälja 2018-06-01
Så hade totalt missat denna.,,,. Så kom inte här o kom...
Citera
2019-10-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Brukar bara köpa 50 centiliters burkar och dom började dom sälja 2018-06-01
Så hade totalt missat denna.,,,. Så kom inte här o kom...

Trodde man diskuterade öl i denna tråd.
Det vill säga den flytande produkten.
Inte vad man hällt upp den i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in