2019-10-12, 00:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Tyvärr finns ingen fungerande sammanhållning eller organisation för detta än, men flera försök har gjorts. Så det är bara en tidsfråga. Sen är det ju väldigt stigmatiserande vilket ju försvårar öppen debatt. Men jag tror det kommer.

De högavlönade män (och kvinnor) som gör skatteuppror har mitt fulla stöd. Att betala in absurda summor skatt och få alldeles för lite tillbaka är ett hån. Därtill att finansiera div. kriminella klientel från utlandet är en käftsmäll rakt i ansiktet.
Citera
2019-10-12, 00:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kanske kommer det ännu större problem utan lagliga sexköp och bordeller dock.

Ja... som sagt, djungelns lag. Och jag vill inte höra ett ord sen om att den inte är rättvis!
Citera
2019-10-12, 00:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Sorry, men den dagen existerar främst i era fantasier. Jag skulle bli uppriktigt mycket förvånad om jag får se denna domedag du förutspår bryter ut under min livstid.

Ja, det sker inte över en natt. Möjlighet till sexköp och porr gör att det tar längre tid, så var glad för det.

Men att hela samhället är riggat mot män och anpassat efter kvinnor blir mer tydligt för var dag som går. Så många kvinnor tycker det är självklart att hela samhället ska anpassas helt efter deras villkor, att kvinnor ska få allt gratis. Att män ska uppfylla sin roll men att kvinnor inte behöver uppfylla sin. De tar allt för givet. Fullständigt hjärntvättade av feminism. Så fort någon man ifrågasätter denna vansinneshybris går de fullständigt i taket, vilket vi sett prov på här inne inte minst. Minsta lilla försök till att jämna ut saker och ting och få ner kvinnor på jorden möts med invektiv, personangrepp, hån, hat och aggressioner.
Citera
2019-10-12, 00:36
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ja... som sagt, djungelns lag. Och jag vill inte höra ett ord sen om att den inte är rättvis!

Ok, så vi behöver inte ett rättvis samhälle? Håller faktiskt med. Inga kvoteringar, ingen favorisering, ingen jämställdhet. Låter toppen.
Citera
2019-10-12, 00:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Nejdå, problemet är kvinnor här inne som tror att vi både kan ha djungelns lag och en fungerande civilisation samtidigt.

Jag har sagt att det bara är att välja
Citera
2019-10-12, 00:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Ok, så vi behöver inte ett rättvis samhälle? Håller faktiskt med. Inga kvoteringar, ingen favorisering, ingen jämställdhet. Låter toppen.

Ja. Starkast/mest strategisk överlever, punkt slut.
Allt du nämner ovan är bara konstruktioner.
Citera
2019-10-12, 00:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nejdå, problemet är kvinnor här inne som tror att vi både kan ha djungelns lag och en fungerande civilisation samtidigt.

Jag har sagt att det bara är att välja
Problemet verkar också vara att män tror att djungelns lag skulle gynna dem som grupp. Det tror inte jag.
Citera
2019-10-12, 00:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Problemet verkar också vara att män tror att djungelns lag skulle gynna dem som grupp. Det tror inte jag.

Jaså, det har jag inte hört.

Det tror inte jag heller.
Citera
2019-10-12, 00:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jaså, det har jag inte hört.

Det tror inte jag heller.

Jag skrev verkar, för det verkar vara så härinne. Den uppfattningen får man när man läser om hur en del längtar till dagen då detta sker.
Citera
2019-10-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men alla de sakerna kan du få från andra personer än din partner. Familj, vänner, och främlingar på Internet.

2) Riktig kärlek är att kvinnan offrar sig för mannen. Till exempel tar en kula för honom. Eller nåt annat som ingen annan skulle göra för honom.

3) Dessutom kan du fejka verbal uppskattning och uppmärksamhet. Men du kan inte fejka saker som kräver riktig ansträngning. Till exempel att kvinnan skaffar en riktigt bra kropp för att tillfredsställa mannen.

Ja det är bättre att nöja sig med uppmärksamhet istället för att få ligga... då behöver inte kvinnan ha sex med mannen för mannen kan runka till hennes verbala uppskattning istället.

1) Du måste betala mycket mer för en civil kvinna utan någon garanti för sex.

2) För det finns inga kvinnor med knepiga personligheter bland civila kvinnor.

3) Dåligt rykte? Hur gammal är du?

a) Vet du var som är sämre än en kvinna med dåligt rykte? En kvinna som låter dig betala för dejter och sen vägrar ha sex med dig.

1) Länder med feminism har mindre sex än länder utan feminism. Jämför frekvensen för nordiska länder med frekvensen för sydeuropeiska länder.

2) Eller menar du att män i sydeuropa har mer kärlek för kvinnor är män i nordiska länder?

3) Kan inte du börja med att visa oss hur mycket sex du har fått med den här strategin? Så att vi ser att det funkar.

Jag är ganska säker på att feministerna har gjort så den genomsnittliga kärleken till män har sänkts,

Fast män borde inte kontra med att sänka kärleken till kvinnor eftersom det försämrar situationen ytterligare.

Som du vet dör allt fler män i USA och UK och det är ,tror jag ,ett direkt resultat av feministernas propaganda mot män.

Allt fler kvinnor vill vara singlar och feministerna propagerar för det vilt. Rika kvinnor är singlar och fattiga kvinnor är gifta eftersom de fattiga ser en ekonomisk vinst med att vara gifta.Dock så är omkring 70% av kvinnorna fortfarande i en relation

Män måste gå samman men inte för att hata kvinnor utan för att göra så det finns fler kvinnor att tillgå. Se till att det kommer fler kvinnor som invandrare än män. Kvinnor som invandrare är mycket bättre än män.

Men feministerna strävar åt andra hållet:

1. De ser till att det kommer massor med manliga invandrare och de flesta av dessa kommer vara singlar hela livet.

2. Propagerar för att kvinnor inte ska ha relationer med män.

3. Jag tror till och med kvinnor blockerar män som vill ta hit en fru de hittat i andra länder.

Att ha en relation för en man innebär en lycka , att ha en relation med en man för kvinnor har blivit en plåga ,enligt feministerna. Dock är det en lycka om kvinnor har en relation med en annan kvinna.

Titta på Opinion live delvis bara bläddra igenom:

Alexander Bard sa att i Stockholm äter omkring 30 % av befolkningen antidepressiva.

Jag tror att det har mycket att göra med feministerna : att de lyckas sänka kärleken mellan män och kvinnor rejält.

Välmåendet skulle gå upp otroligt mycket om vi stället hade en Regering ,Riksdag och statsmedia som propagera för att höja gillandet mellan män och kvinnor ,men nu har vi tvärtom SVT och SR verkar se som sin uppgift att sänka gillandet mellan män och kvinnor. Så att ändra inriktning på media skulle räcka långt för att göra Sverige lyckligare.

Jag tror inte män kräver att kvinnor ska offra sig eller måste ha en perfekt kropp sen är det för en man ingen större uppoffring att bidra till en kvinna så länge som hon är lojal.

Fast män måste vara lojala mot kvinnor också sexuellt , de borde om de är gifta eller sambo ,inte ens tänka tanken på att gå till prostituerade , eftersom det är direkt fientligt mot relationen.
Citera
2019-10-12, 00:52
Medlem
I don't cares avatar
Citat:

Jag kan garantera dig att i ett riktigt djungelns lag scenario så har kvinnor inget att komma med. Nu vill ju jag inte dit. Tror det är väldigt få som vill det. Det är därför mänskligheten kämpat så hårt för att komma ifrån det. Bara att de glömde en detalj, hypergamin. Tidigare i historien och i många mindre civiliserade samhällen idag hålls den i schack med att kontrollera kvinnors sexualitet genom bortgifte mm. Kan inte fatta att en så viktig aspekt av ett fungerande samhälle bara kan ignoreras bort.
Citera
2019-10-12, 00:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag skrev verkar, för det verkar vara så härinne. Den uppfattningen får man när man läser om hur en del längtar till dagen då detta sker.

Jag vill inte att det sker. Därför tycker jag vi ska vidta nödvändiga åtgärder för att förhindra det. Det verkar andra härinne också tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in