2019-10-11, 18:06
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast så skulle man ju kunna säga om många människor, av båda könen, av alla raser och etniciteter..... Om man nu har den synen på människan.

Bland annat nazisterna testade att stoppa in, vad de ansåg biologiska sopor, i ugnarna och förlorade i samma stund sin egen mänsklighet.

Jag tror mer på att stödja och hjälpa varandra privat och via åtgärder på samhällsnivå.

Nu menade jag prostitutionsmotståndare hade den synen då de inte bryr sig att även förbud mot köp har negativa konsekvenser och lidande. Men det kanske är rätt man kanske skulle bunta ihop dom och slå ihjäl dom. Asså de värdelösa männen. De är i alla fall det osynliga folket, så vem bryr sig.
Citera
2019-10-11, 18:13
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är det naturliga urvalet. De som inte är dugliga får inte föra sina gener vidare. Behövs inga lösningar på samhällsnivå för att åtgärda att de som inte är dugliga får knulla.

Menade i princip det, det är inte barninförskaffande jag försöker förespråka. Utan att det ska finnas möjlighet att få utlopp för sina drifter. Trots att man inte är duglig.
Citera
2019-10-11, 18:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Med andra ord så skulle de ensamma männen inte gynnas av några bordeller utan snarare bli ännu mer arga när de välbärgade männen med fru och barn förutom sex hemma avverkar kvinnorna på bordellerna. Få föräldrar lär inte likt din vara intresserade av att betala för avkommans bordellbesök

1) De ensamma männen skulle bli motiverade att skaffa jobb och tjäna mer pengar så att de kunde köpa sex.

2) Det ökade självförtroende och erfarenheten från sexköpen skulle göra männen mer attraktiva för kvinnor och många skulle träffa civila partners.
Citera
2019-10-11, 18:15
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det här med att leva i en fungerande civilisation, det tycker inte du är så viktigt va?

Haha ditt jävla stolpskott. Hela idén med en civilisation är att den sätter det naturliga urvalet ur spel. Men du vill förstås ha både och. Ha kakan och äta den samtidigt.

Tack för att du illustrerar den vidriga svenska bortskämda slynan så bra.

Vist är det märkligt att civilisationen vill försöka tillgodose alla behov förutom den sexuella.
Citera
2019-10-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Men det går att lösa. Man kan få en bordellrekvisition från socialen om man går på bidrag.

Lever man på CSN bidrag kan få studentrabatt vid bordellbesök och sjukbidragstagare kan också få rabatt likt det de får på bussar.

Ja, alla som inte har fast relation och lider brist på sex kan ansöka om ekonomisk hjälp till bordellbesök då det är samhällsnyttigt att gå på bordell istället för gå bärsärk på stan. Man kan tänka sig ett system likt det som finns på tandvården. Under 3000 betalar man allt själv. 3k - 15k betalar man 50% och över 15k får man 85% betalt.

Då får fler råd att gå på bordell.
Det där lär ju hända först när handikappade får rätt till den hjälp sv assistenter de har behov av, pensionärer får tillräcklig pension att leva på, alla har råd med tandvård, uteliggarna får tak över huvudet osv. Sexlösa män är ju inte direkt något som befolkningen har högt på listan över vad som bör prioriteras.
Citera
2019-10-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) De ensamma männen skulle bli motiverade att skaffa jobb och tjäna mer pengar så att de kunde köpa sex.

2) Det ökade självförtroende och erfarenheten från sexköpen skulle göra männen mer attraktiva för kvinnor och många skulle träffa civila partners.
De ensamma männen är ju inte motiverade att skaffa jobb och flytta ur källaren för relationer de lär ju knappast vara mer motiverade att skaffa jobb för att på bordell några gånger per månad
Citera
2019-10-11, 19:07
Medlem
Citat:
1) Många kvinnor duger inte till att ta kuk. De har dåliga kroppar eller är tråkiga att knulla. De kan serva män på andra sätt till exempel genom att göra jobb som män tycker är tråkiga.
En del av dina punkter är intellektuellt spännande och du ställer saker och ting på sin spets. Det är relevant att göra detta och det är därför ingen av de två feministerna som bemöter dig kan riktigt slå dig på fingrarna. Det finns en logik i vad du skriver men jag kan slå dig på fingrarna om jag vill genom att också dra resonemanget till sin spets men just nu känns det inte aktuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fast hur många killar/män idag kan hitta en någorlunda attraktiv kvinna att gifta sig med? Visst i ditt idealsamhälle hade det varit möjligt kanske för de flesta, men idag?

Det skulle säkert varit trevligt och jag har fantiserat om att leva i ett samhälle där alla har en varsin partner för livet som man kamperar ihop med, men så som samhället är idag så är det omöjligt för de flesta. Jag själv och andra unga män har blivit utsatta för så mycket sexuella budskap vid det här laget att min morfar skulle kunna leva om sitt liv 10 000 gånger utan att ens utsättas för en bråkdel. Du kan inte gå på stan idag utan att se ett 40-50 tal unga tjejer som ser ut som horor. Du kan inte jobba på ett kontor utan att ha kvinnor som springer omkring där i högklackat och viftar på rumpan. Populärkultur, film, reklam. Överallt är det sex, och med budskapet att är du kille/man och inte har sex är du en loser. Du ser knappt någon skillnad på en nattklubb och på en bordell - tjejerna är lika slampigt klädda på båda (om det inte är en nakenbordell). Använder du sociala medier får du knappt se annat än rumpor och bikinibilder. Man får i stort sett flytta ut i skogen om man vill undvika allt detta..

I dagens samhälle är prostituerade helt enkelt det överlägset bästa alternativet, för de allra flesta män - jag känner verkligen ingen avundsjuka på alla män som är fast i sexlösa relationer. Relationer där kvinnan bestämmer - för är det en relation där kvinnan alltid avgör när det ska bli sex, då är det kvinnan som bestämmer och då är du som man en slav. wwPå en bordell kan jag välja själv när och med vem jag ska ha sex. Och jag kan få variation. För övrigt ser jag ingen större skillnad på prostituerade och de svenska tjejer som går klädda som horor på stan och viker ut sig på instagram eller twerkar på en nattklubb.

Jag håller med dig i mycket men jag vänder mig emot att svenska kvinnor skall bli prostituerade. Det är tråkigt när män överger kvinnor. Oftast gör de detta av rationella anledningar. Jag önskar att vi alla växte upp i en annan tid. En bättre tid.
Senast redigerad av Edgerton 2019-10-11 kl. 19:12.
Citera
2019-10-11, 19:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
De ensamma männen är ju inte motiverade att skaffa jobb och flytta ur källaren för relationer de lär ju knappast vara mer motiverade att skaffa jobb för att på bordell några gånger per månad

1) Du ser ingen skillnad på,

a) tjäna 1000 kronor -> gå till bordellen och få sex -> bli glad.

b) skaffa utbildning -> skaffa jobb -> jobba upp sig på jobbet -> försöka dejta kvinnor -> bli dissad -> försöka igen -> bli utnyttjad -> sänka kraven -> bli förnedrad -> sänka kraven ännu mer -> träffa en tjockis -> betala för tjockisens mat -> få sex med tjockisen 1 gång per månad -> känna sig misslyckad i livet.

2) Relationer är vad män står ut med för att få sex.

3) En man som kan få sex på bordell får högre självförtroende och kan ställa mer krav i relationen.
Citera
2019-10-11, 19:37
Medlem
Citat:
1) Du ser ingen skillnad på,

a) tjäna 1000 kronor -> gå till bordellen och få sex -> bli glad.

b) skaffa utbildning -> skaffa jobb -> jobba upp sig på jobbet -> försöka dejta kvinnor -> bli dissad -> försöka igen -> bli utnyttjad -> sänka kraven -> bli förnedrad -> sänka kraven ännu mer -> träffa en tjockis -> betala för tjockisens mat -> få sex med tjockisen 1 gång per månad -> känna sig misslyckad i livet.

2) Relationer är vad män står ut med för att få sex.

3) En man som kan få sex på bordell får högre självförtroende och kan ställa mer krav i relationen.
Om män är nöjda med att bo i föräldrahemmet och jobba i hop lite fickpengar på 1000 kr för att gå på bordell ger det svar på varför de inte lyckas med relationer. Kanske kan bordellerna sälja presentkort som föräldrar och övrig släkt kan köpa och ge bort i julklapp till sexlösa anförvanter
Citera
2019-10-11, 19:46
Avslutad
Citat:
Det där lär ju hända först när handikappade får rätt till den hjälp sv assistenter de har behov av, pensionärer får tillräcklig pension att leva på, alla har råd med tandvård, uteliggarna får tak över huvudet osv. Sexlösa män är ju inte direkt något som befolkningen har högt på listan över vad som bör prioriteras.
Dessa curlade småpojkar som tror att staten ska ordna allt åt dem.
Citera
2019-10-11, 19:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Om män är nöjda med att bo i föräldrahemmet och jobba i hop lite fickpengar på 1000 kr för att gå på bordell ger det svar på varför de inte lyckas med relationer. Kanske kan bordellerna sälja presentkort som föräldrar och övrig släkt kan köpa och ge bort i julklapp till sexlösa anförvanter

1) Eftersom bara de bästa männen duger åt starka kvinnor borde det var okay att de män som inte duger kan köpa sex?

2) Jag tycker att föräldrarna ska gå med till bordellen istället "special family price just for you my friend" som en hallick i Amsterdam sa en gång.
Citera
2019-10-11, 19:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Dessa curlade småpojkar som tror att staten ska ordna allt åt dem.

1) Du menar på samma sätt som starka kvinnor behöver kvoteras in i styrelserna?

2) Hur är det med alla män som har ansträngt sig för att leva upp till kvinnors krav, betalat för allt som kvinnan vill ha, skaffat barn och hjälpt till i hemmet, och ändå inte får ligga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in