2019-09-27, 21:41
Medlem
st3fan91s avatar
En sak har stört mig sjukt mycket nu ett tag. Hur vet dom vad folk har handlat? Visst man kan kolla kontoutdrag, men på Ica kan du köpa både mat och cigg. Hur kan det vara så exakta summor på allt och halva programmet går ut på att visa detta på spektakulära sätt men ingen förklaring på tillvägagångssätt.
Citera
2019-09-28, 15:13
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
En sak har stört mig sjukt mycket nu ett tag. Hur vet dom vad folk har handlat? Visst man kan kolla kontoutdrag, men på Ica kan du köpa både mat och cigg. Hur kan det vara så exakta summor på allt och halva programmet går ut på att visa detta på spektakulära sätt men ingen förklaring på tillvägagångssätt.

Jag har också funderat på det, i synnerhet som Lyxfällan-deltagare knappast lär vara typen som sparar ett års kvitton prydligt i en pärm. Nästintill omöjligt jobb ändå att sitta och summera varje vara till rätt kategori.
Citera
2019-09-28, 15:17
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91

Har också undrat. Min gissning är att dom kontaktar dom i förväg så dom sparar någon månads kvitton för att där extrapolera dom regelbundna kostnaderna som mat, cigg, snus, läsk och godis. Det mesta annat kan man nog se på kontoutdrag beroende på vad som är handlat.
Citera
2019-09-28, 15:35
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Har också undrat. Min gissning är att dom kontaktar dom i förväg så dom sparar någon månads kvitton för att där extrapolera dom regelbundna kostnaderna som mat, cigg, snus, läsk och godis. Det mesta annat kan man nog se på kontoutdrag beroende på vad som är handlat.
Kontoutdragen säger ju bara t ex ICA nära 234 kronor så bara detta räcker ju inte för att se hur mycket som är mat och hur mycket som är läsk, godis och energidryck.
Antingen så får dom spara kvittona eller också så ger fullmakten dom skriver på dom rätt att erhålla digitala kvitton från t ex ICA som specificerar mer exakt vad dom köpt.
Citera
2019-10-11, 09:34
Medlem
Råkade se ett avsnitt av programmet lyxfällan häromdagen. Vem är den självgode fjanten som kallar sig livscoach? Har full respekt för de deltagare som reser sig och går ut ifrån hans samtal.
Citera
2019-10-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Råkade se ett avsnitt av programmet lyxfällan häromdagen. Vem är den självgode fjanten som kallar sig livscoach? Har full respekt för de deltagare som reser sig och går ut ifrån hans samtal.

Du menar Philip Diab, kickass-coachen?
Citera
2019-10-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Du menar Philip Diab, kickass-coachen?

Kickass-coach? Vad är det för jävla yrkesbenämning? Har han någon form av utbildning eller är det något påhittat han sysslar med för att visa sig märkvärdig?
Citera
2019-10-11, 19:04
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Kickass-coach? Vad är det för jävla yrkesbenämning? Har han någon form av utbildning eller är det något påhittat han sysslar med för att visa sig märkvärdig?

Håller med, sänker trovärdigheten så enormt. Tydligen han själv som grundat konceptet:
https://www.kickasscoach.se/om-kickass-coach/
Citera
2019-10-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Håller med, sänker trovärdigheten så enormt. Tydligen han själv som grundat konceptet:
https://www.kickasscoach.se/om-kickass-coach/

Finns det tom folk som betalar för att lyssna på den fjanten? Kan väl inte vara möjligt?
Citera
2019-10-11, 19:13
Medlem
Det mest tragiska i lyxfällans historia.

https://www.youtube.com/watch?v=bSN8_kwNHzw
Citera
2019-10-14, 19:03
Medlem
cosmic_dancers avatar
Kollade på lite ganla avsnitt under helgen bland annat avsnittet med Sami som bodde i husvagn. Han var ju även med i raggarjävlar på svt där man mot slutet fick se att han verkligen började ta tag i saker, hade sin budgettavka med fack han fick i programmet och även började gå ner i vikt.

Kollade upp honom nu på fb då jag tycker han verkade vara en jävla rolig och snäll kille. Verkar gå bra för honom, blivit mycket tunnare och har tydligen varit nykter i typ ett år. Bra jobbat Sami
Citera
2019-10-17, 14:41
Medlem
cosmic_dancers avatar
Sitter och kollar på wt paret Jimmie och Sandra i Östersund och undrar om de är gifta fortfarande, hittar de inte på ratsit. Så jag antar att deras "storslagna" kärlek tog slut lika fort som den kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in