2019-10-11, 11:01
Medlem
Nästa gång blir drömmen värre. Då lägger hon (munnen) kanske en peng i muggen. Jag måste dö.
Citera
2019-10-11, 11:10
Bannlyst
tillbaka till verkligheten , jakten på pengar , skulder som måste regleras , motgångar och framgångar allt i en evig röra som aldrig stannar upp orkar inte mer , känns verkligen som om jag levt färdigt nu , orkar inte !! orkar verkligen inte detta liv , och vet inte hur jag ska förändra på skiten

är det verkligen värt att leva i detta ? värt det slitet bara för kunna just leva ett normalt liv .

så trött .
Citera
2019-10-11, 13:48
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FannyImlay
Nästa gång blir drömmen värre. Då lägger hon (munnen) kanske en peng i muggen. Jag måste dö.
Ja. Men inte nu.
Citera
2019-10-11, 13:53
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Åt zopiklon för att sova. Ja drömde att jag var tiggare och bodde på gatan. Jag frös och jag höll på att dö. Jag hade ett skov av raynauds syndrom. Mina händer var så vita och gick inte att röra. Döden kom långsammare och långsammare mot mig. Tiden stod stilla. Människor skrattade och såg förbi mig. Jag kunde ändå inte möta någons blick. Min kropp blev stelare och stelare. Stora Munnen kom gående med ett flin. Hon hade någon med sig, det kanske var ”du”, och de var lyckliga i sitt skratt. När Stora Munnen passerade mig blev hånflinet större och hon sparkade omkull min tiggarmugg sådär i bara farten som man vet att det finns de som gör ibland mot tiggare på gatan bara för att de tycker det är roligt eller för att de vill vara elaka. Sen gick de vidare i sitt skrattande lyckorus. Jag satt kvar och väntade på döden. Det kändes i magen igen.
Drömmen säger mig att det är bråttom. Att jag måste hitta en snabbare väg ut. Snabbare än döden själv måste jag söka mitt slut. Jag måste dö.
Nej. Tvärt om. Har levt på gatan. Mådde som nu. Helt ok.
Citera
2019-10-11, 14:33
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
tillbaka till verkligheten , jakten på pengar , skulder som måste regleras , motgångar och framgångar allt i en evig röra som aldrig stannar upp orkar inte mer , känns verkligen som om jag levt färdigt nu , orkar inte !! orkar verkligen inte detta liv , och vet inte hur jag ska förändra på skiten

är det verkligen värt att leva i detta ? värt det slitet bara för kunna just leva ett normalt liv .

så trött .
Är det värt? Det får väll du avgöra i efterhand? Just det. Det går inte. Så glöm det.
Citera
2019-10-11, 14:46
Medlem
sociala media. jag tycker inte om dem. visst mår man bättre utan facebook och instagram och sånt. att inte kolla flödet där hela tiden. instagram tittade jag så mycket på ett tag att hela världen blev ett fyrkantigt bild-budskap. jag hade jättesvårt att sluta. facebook har jag aldrig gillat men det är dåligt det med. för mig är det bättre att vara här faktiskt även om det inte är så bra heller. jag vill fortfarande bara dö. bara så ni vet att jag inte går att manipulera till något längre. inuti mig bor en sån där ängel jag sett på instagram som alltid har en snara runt halsen eller har skurit upp sig själv. det är bilder som talar i mitt minne. några av dem. de är faktiskt vackra.
på helger är nog sociala media värst. vad vill människor säga varandra med sina liv?
Citera
2019-10-11, 15:12
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
sociala media. jag tycker inte om dem. visst mår man bättre utan facebook och instagram och sånt. att inte kolla flödet där hela tiden. instagram tittade jag så mycket på ett tag att hela världen blev ett fyrkantigt bild-budskap. jag hade jättesvårt att sluta. facebook har jag aldrig gillat men det är dåligt det med. för mig är det bättre att vara här faktiskt även om det inte är så bra heller. jag vill fortfarande bara dö. bara så ni vet att jag inte går att manipulera till något längre. inuti mig bor en sån där ängel jag sett på instagram som alltid har en snara runt halsen eller har skurit upp sig själv. det är bilder som talar i mitt minne. några av dem. de är faktiskt vackra.
på helger är nog sociala media värst. vad vill människor säga varandra med sina liv?
Äh glöm det. Vad säger deras liv till dig?
Citera
2019-10-11, 15:19
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Det är nog fler men jag är inte tillräckligt förstörd för LVM utan är endast lågdostablettberoende, med utsvävningar som benämns som riskbruk. HVB-hem med knarkare drar en djupare ner i skiten är mina erfarenheter.

Idag skakar jag som ett asplöv. Ett tablettunderskott har bidragit till att nerverna ligger utanpå. Så känslig att jag nästan går sönder i senhöstkylan. Drömmer mardrömmar varje natt. De är inte sådär sjukt allvarliga men tillräckligt läskiga för att jag ska vakna upp ångestfylld.

Även om jag har läst många av dina inlägg så har jag inte riktigt förstått varför du äter psykofarmaka,
har du blivit diagnostiserad med någon diagnos? Tvångsomhändertagen av någon anledning?

Varför är du i den situationen du är i nu är väl min fråga.
Citera
2019-10-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Äh glöm det. Vad säger deras liv till dig?

Det säger nog inget. Bilderna visar ju bara någon inplastad plastig lycka. Det är bara en dålig vana jag har haft att bläddra igenom det där. Sen var det väl kanske någon som ville visa mig sitt liv för sakens skull. Men jag vet ju redan hur allt är.
Citera
2019-10-11, 16:14
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Det säger nog inget. Bilderna visar ju bara någon inplastad plastig lycka. Det är bara en dålig vana jag har haft att bläddra igenom det där. Sen var det väl kanske någon som ville visa mig sitt liv för sakens skull. Men jag vet ju redan hur allt är.
Gör det. Jätte bra idé. Som det verkligen är.
Citera
2019-10-11, 16:40
Medlem
Det enda jag är bra på är att agera så ingen vet hur jag känner. Jag behöver inte anstränga mig. Jag är bara så dålig på att visa utåt hur jag verkligen mår. Jag märks inte, är som en slags sten. Några gånger blev jag infångad i mitt dåliga mående och fick hälsa på hos sjukvård och psyk och så men då hade jag försökt springa iväg ut på spåret eller gjort annat mot mig själv. Som tur var är journalen luddig och en psyk.läkare jag kände fixade ut mig en gång (tack!) för jag trivdes inte i livet men inte på psyk heller. Jag var rädd för en del av de andra patienterna. Jag tror inte man blir hjälpt av psyk. Många problem folk har ligger utanför deras makt att fixa men det är ändå där folk hamnar när de vill dö eller är förvirrade av sig själva. Diagnos depression har jag dock fått inskriven och att den är ständigt återkommande och typ kronisk tror jag står nånstans och att jag inte tål mediciner så bra. så länge man lever måste man akta sig för fel mediciner.

(nu blev jag helt förvirrad... började läsa i olika flashbacktrådar om kändisar jag inte kollat på länge. jag fattade inget alls längre. vad menar dom nu liksom. elaka seriefigurer. kan inte tolka något sånt där. måste vila skallen en stund och måste fortsätta ”dödstäda”.)
Citera
2019-10-11, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Är det värt? Det får väll du avgöra i efterhand? Just det. Det går inte. Så glöm det.

det är att finna harmoni i livet som är det svåra
att få det lagom av allt i en jämn ström som känns omöjligt
alltid är det nått skit som måste fixas kors och tvärs , just den pressen jag vill slippa nu .

nej ja just ja , det går nog inte som en vanlig enkel människa
min lilla skogsdrive va helt underbar , så fridfullt på ett helt annat sätt , än vardagen
hadde jag vetat detta som ung , så hadde jag aldrig startat eget , ångrar detta som fan periodvis

är allt slit verkligen värt nått ?
vist det finns glädjestunder , samtidigt som all negativ press , just tar livet , tids nog

nej vore jag miljonär , skulle jag packat allt av värde för mej och dragit någon annan stans
och bara gjort ingen ting i typ 10 år

livets brus trasar ditt inre !!
Senast redigerad av carbonlife 2019-10-11 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in