2019-10-11, 05:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
På sociala media kan man se hur någon
vill uppfattas. Vad de väljer att visa av sitt
liv. Det visar vad de själva tycker är
viktigt. Men det är lika intressant att
notera vad de inte visar. Vad de inte
tycker är viktigt.

Att som LW i förbigående nämna att
sonen är sjuk på natten när hon ger
sig ut på FTF-jakt visar att hon inte ens
tänkte tanken att det skulle kunna vara
något fel med det eller att någon skulle
kunna tycka det. I så fall så hade hon
säkert inte skrivit det.

Om skribenter kan ställa diagnoser på SD utan att bli ifrågasatta så förstår jag inte varför du inte ska få dela den bild du fått av LW:s personlighet efter att du lusläst allt hon skrivit.
Citera
2019-10-11, 06:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Hoppas media reder ut frågorna kring
datum och veckodagar ASAP.

Att boken äntligen släpps och att någon
igår loggade in på SDs GC-logg - kan det
betyda att utredningen är klar och att det
snart är dags för åtal?

Ponera att datumen som Springare anger faktiskt stämmer - vad gjorde JG på LW's WIG "Lyssna till livet" den 14 maj? Letade han efter henne? Därav kanske den kryptiska meningen med "too little time this evening".

Samt att JG (enligt uppgift i tråden) ombad folk att inte skriva om hennes försvinnande och/eller i större skala söka efter henne - han kanske kände till att polisen av någon anledning (eventuellt) hemlighöll LW's "verkliga" försvinnandedatum?
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-10-11 kl. 06:20.
Citera
2019-10-11, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ponera att datumen som Springare anger faktiskt stämmer - vad gjorde JG på LW's WIG "Lyssna till livet" den 14 maj? Letade han efter henne? Därav kanske den kryptiska meningen med "too little time this evening".
Antagligen är det tryckfel, men vi har också TinnaNinnas uppgift om att HD ska ha sagt ngt som förfärade den som tog emot telefonsamtalet då hon sjukanmälde sig 14/5. Det är också mycket osäkert och ingen har sagt att det föranledde att polis kopplades in, men....
Citera
2019-10-11, 06:26
Medlem
Citat:

Samt att JG (enligt uppgift i tråden) ombad folk att inte skriva om hennes försvinnande - han kanske kände till att polisen av någon anledning (eventuellt) hemlighöll LW's "verkliga" försvinnandedatum?
Det verkar vara mycket "snurrande" runt LW dessa dagar...

Varför var HD i LW:s hemtrakter bara dagarna innan hon skulle på "försoningsresa" med SD till USA?
Jag tänker att hon borde vara hemma och packa inför resan, umgås med SD och framförallt med barnen.

Hittar Du något mer spännande i PS:s bok?
Citera
2019-10-11, 06:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Antagligen är det tryckfel, men vi har också TinnaNinnas uppgift om att HD ska ha sagt ngt som förfärade den som tog emot telefonsamtalet då hon sjukanmälde sig 14/5. Det är också mycket osäkert och ingen har sagt att det föranledde att polis kopplades in, men....

Jag tror att datumen som PS anger stämmer, då hela kapitlet om Hjärstamordet är uppbyggt på ett sådant sätt att händelserna knyts till och beskrivs väldigt tydligt kring just veckodagar med datum. Kapitlet inleds väldigt markant med "Måndagen den 14 maj" då han (dagtid) blev informerad om försvinnandet. Och därefter beskrivs händelseförloppet (ur Springares perspektiv) över hela den första veckan. I slutet av veckan beskrivs sedan utförligt om hans sedermera kritiserade semesterresa fredagen den 18 maj då han på morgonen begav sig till Tyskland. Med andra ord hade berättelsekedjan inte kunnat "hålla ihop" alls om han hade missat eller lagt till ett felaktigt datum i början av veckan.

Min bedömning.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-10-11 kl. 06:47.
Citera
2019-10-11, 06:30
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Uppenbart så prioriterade han mer privata saker än att hitta en försvunnen kvinna som låg död 161 meter från sitt hem bakom ett plank.

hur får du det till 161m, hur jag än mäter så blir det 125-135m fågelvägen?
med 161m så hamnar man på fel sida om motorvägen
Citera
2019-10-11, 06:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
På sociala media kan man se hur någon
vill uppfattas. Vad de väljer att visa av sitt
liv. Det visar vad de själva tycker är
viktigt. Men det är lika intressant att
notera vad de inte visar. Vad de inte
tycker är viktigt.

Att som LW i förbigående nämna att
sonen är sjuk på natten när hon ger
sig ut på FTF-jakt visar att hon inte ens
tänkte tanken att det skulle kunna vara
något fel med det eller att någon skulle
kunna tycka det. I så fall så hade hon
säkert inte skrivit det.

Ja, det är lite som om att det som avses visas är någon slags principfasthet men på ett märkligt sätt, att hon kom iväg ändå fast barnet var sjukt.
Citera
2019-10-11, 06:45
Medlem
Citat:
Jag tror att datumen som PS anger stämmer, då hela kapitlet om Hjärstamordet är uppbyggt på ett sådant sätt att händelserna knyts till och beskrivs väldigt tydligt kring just veckodagar med datum. Kapitlet inleds väldigt markant med "Måndagen den 14 maj". Och därefter beskrivs händelseförloppet (ur Springares perspektiv) över hela den första veckan. I slutet av veckan beskrivs sedan utförligt om hans sedermera kritiserade semesterresa fredagen den 18 maj som han begav sig till Tyskland etc. Med andra ord hade betättelsekedjan inte kunnat "hålla ihop" alls om han hade missat eller lagt till ett felaktigt datum i början av veckan.

Min bedömning.

Aha, det är helt klart nytt. Skriver han ngt om varför SD förhördes 14/5 och ngt om SÄPO ( Som ju varit en av spekulationerna i tråden). Och varför han inte ville att LWs id skulle komma ut?
Citera
2019-10-11, 06:58
Medlem
Citat:
Jag tror att datumen som PS anger stämmer, då hela kapitlet om Hjärstamordet är uppbyggt på ett sådant sätt att händelserna knyts till och beskrivs väldigt tydligt kring just veckodagar med datum. Kapitlet inleds väldigt markant med "Måndagen den 14 maj" då han (dagtid) blev informerad om försvinnandet. Och därefter beskrivs händelseförloppet (ur Springares perspektiv) över hela den första veckan. I slutet av veckan beskrivs sedan utförligt om hans sedermera kritiserade semesterresa fredagen den 18 maj då han på morgonen begav sig till Tyskland. Med andra ord hade berättelsekedjan inte kunnat "hålla ihop" alls om han hade missat eller lagt till ett felaktigt datum i början av veckan.

Min bedömning.
HD kanske på SD:s inrådan åkt bort över helgen för att han ville ha kontakt med LW av någon anledning. Hade SD hotat LW igen och hon anmält honom? LW höll sig borta tills polisen tagit in honom och hade förhoppning om att han inte skulle bli släppt. Och som Du skriver... JG kanske letade efter LW.
Citera
2019-10-11, 07:27
Medlem
Citat:

Min bedömning.

För att detta skall stämma så har GM i så fall använt LW:s mobil och chattat med flera personer i hennes ställe.
Citera
2019-10-11, 07:50
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Min bedömning.

Tack för att du delar med dig! Jag har boken, men har inte hunnit läsa den ännu. Ser fram emot att göra det senare idag eller ikväll och kunna bilda mina åsikter om den och fallet. Den är ju inte så tjock direkt, så det ska väl vara snabbt genomgånget. Man får hoppas att den är släppt också innebär att detta fall kommer att röra lite på sig snart.
Citera
2019-10-11, 08:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
hur får du det till 161m, hur jag än mäter så blir det 125-135m fågelvägen?
med 161m så hamnar man på fel sida om motorvägen
Jokermannen har spridit den felaktiga informationen i tråden ett stort antal gånger under lång tid.
En del personer tror på vad hen skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in