2019-10-11, 01:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ungefär som någon som framställer ett antagande som jämställt med något klart konstaterat?
Ska vi säga så här då: Chansen att han är mytoman är betydligt större än att han inte är det, och i så fall bör man arbeta med hypotesen att han är mytoman. - Eller: Jag antar att han är mytoman eftersom priset att betala blir för högt om jag utgår från att han talar sanning. - Det är han som genom sina olika sakuppgifter ska övertyga mig om att han har rent mjöl i påsen: Yoda, den allvetande...
Senast redigerad av letsdoit 2019-10-11 kl. 01:02.
Citera
2019-10-11, 01:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ska vi säga så här då: Chansen att han är mytoman är betydligt större än att han inte är det, och i så fall bör man arbeta med hypotesen att han är mytoman. - Eller: Jag antar att han är mytoman eftersom priset att betala blir för högt om jag utgår från att han talar sanning. - Det är han som genom sina olika sakuppgifter ska övertyga mig om att han har rent mjöl i påsen: Yoda, den allvetande...

Men hoppet från att SD eventuellt är mytoman till att han "tydligen ska varit den siste som haft kontakt med LW"???

Har du källa på tidpunkten när SD och LW ska ha messat eller hur de nu haft kontakt? Eftersom du nu hävdar att det är klart konstaterat att den sista som hörde av LW skall ha varit SD?

Virkar lite trådsanningar så här på nattkröken måhända?

Uppgiften om när LW senast hördes av var väl känd i princip från start, och om den var känd då så skulle de väl knappast ha behövt förhöra honom om kontakten?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-11 kl. 01:18.
Citera
2019-10-11, 01:15
Medlem
Citat:

Eller så säger vi det i klartext: omvänd bevisföring.😐
Citera
2019-10-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Eller: om inte någon kan visa att de har rent mjöl i påsen så är det motiverat att sprida skit?
Citera
2019-10-11, 01:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Men hoppet från att SD eventuellt är mytoman till att han "tydligen ska varit den siste som haft kontakt med LW"???

Har du källa på tidpunkten när SD och LW ska ha messat eller hur de nu haft kontakt? Eftersom du nu hävdar att det är klart konstaterat att den sista som hörde av LW skall ha varit SD?
Vi har ingen säker tidslinje här; inga mobilrörelser, inga resultat från datortömningar mm. - Det hela ser dock ut att ha haft ett mycket snabbt förlopp; det hänger på sekunderna.

Att SD varit den siste som haft kontakt med LW anser även åklagaren och TR vara sannolikt; det är därför han sitter häktad; annars hade han varit fri och kunnat leta FTF:er i något gammalt mysigt, mögligt torp. - Det har också varit min självklara hypotes från allra första början; eller i vart fall sedan jag stiftat bekantskap med Master Yoda; en mycket givande bekantskap. - Bl.a. har jag lärt mig att dykplatser i likhet med gamla rostiga bilar och dito flickvänner har smeknamn; det är därför man aldrig hittar t.ex. Paddkyrkogården, Skogsbrottet eller Machétegropen i kartboken.
Citera
2019-10-11, 01:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, det går väl an att kalla det vad man vill - bara slutresultatet blir någorlunda bra.
Citera
2019-10-11, 01:30
Medlem
Citat:
Vi har ingen säker tidslinje här; inga mobilrörelser, inga resultat från datortömningar mm. - Det hela ser dock ut att ha haft ett mycket snabbt förlopp; det hänger på sekunderna.

Att SD varit den siste som haft kontakt med LW anser även åklagaren och TR vara sannolikt; det är därför han sitter häktad; annars hade han varit fri och kunnat leta FTF:er i något gammalt mysigt, mögligt torp. - Det har också varit min självklara hypotes från allra första början; eller i vart fall sedan jag stiftat bekantskap med Master Yoda; en mycket givande bekantskap. - Bl.a. har jag lärt mig att dykplatser i likhet med gamla rostiga bilar och dito flickvänner har smeknamn; det är därför man aldrig hittar t.ex. Paddkyrkogården, Skogsbrottet eller Machétegropen i kartboken.

Fast det är väl ganska stort avstånd mellan "tydligen" och "sannolikt"?

Den som hade kontakt med LW kring 23 strax före hon försvann lär ju kunnat ha visat upp logg eller liknande eftersom de gick ut med den uppgiften väldigt tidigt.
Citera
2019-10-11, 01:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Fast det är väl ganska stort avstånd mellan "tydligen" och "sannolikt"?

Den som hade kontakt med LW kring 23 strax före hon försvann lär ju kunnat ha visat upp logg eller liknande eftersom de gick ut med den uppgiften väldigt tidigt.
Ja, det är möjligt - vilket i så fall kan innebära att den som såg LW sist redan vid den tidpunkten kan ha befunnit sig nära bullerplanket. - Det är också av intresse vilka regelrätta telefonsamtal hon haft - och när, och naturligtvis (och om möjligt) från vem. - Eftersom så pass många viktiga uppgifter saknas blir diskussionerna gärna lite låghalta.
Citera
2019-10-11, 02:10
Medlem
Citat:
Ja, det är möjligt - vilket i så fall kan innebära att den som såg LW sist redan vid den tidpunkten kan ha befunnit sig nära bullerplanket. - Det är också av intresse vilka regelrätta telefonsamtal hon haft - och när, och naturligtvis (och om möjligt) från vem. - Eftersom så pass många viktiga uppgifter saknas blir diskussionerna gärna lite låghalta .

Fast den som haft kontakt med henne vid 23 vill jag minnas ska varit någon anhörig.

Det fetade: nej, helt klart ingen tydlig bild av händelseförloppet. Jag undrar också om inte Hidings "jättemycket bevisning" kan relatera till att det finns en hel del spår på FP som man också vet är irrelevanta, om det verkar som att platsen är något slags krypin för ungdomar?
Annars är det lite knepigt att tro att någon kan bli misshandlad till döds utan att något slags spår lämnas i någon riktning.
Citera
2019-10-11, 02:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han var aldrig inblandad i det

Så vem var det som gav order om att
avbryta hundsöket?
Citera
2019-10-11, 02:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"De massiva sökinsatserna i kvinnans bostadsområde hade inte heller gett något resultat".

"...säkerställde med ett befäl att de prioriterade eftersöket av den försvunna kvinnan runt i det villaområde där hon bodde".

...använde sig av den metod som de utbildats för och som används vid sök efter personer I terräng".

Tack för allt du delat ur boken.

Hoppas media reder ut frågorna kring
datum och veckodagar ASAP.

Att boken äntligen släpps och att någon
igår loggade in på SDs GC-logg - kan det
betyda att utredningen är klar och att det
snart är dags för åtal?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-11 kl. 02:25.
Citera
2019-10-11, 03:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Du är ju helt väck!
Är det någon som saknar det så är det väl du som hänger här även nattetid.
Det är tydligen ett heltidsarbete för dig.
Du har ingen kompetens att avgöra om någon är narcisist eller inte.
Du har ingen kompetens av att kunna avgöra hur ens personlighet är, bara av att läsa bloggar mm.

På sociala media kan man se hur någon
vill uppfattas. Vad de väljer att visa av sitt
liv. Det visar vad de själva tycker är
viktigt. Men det är lika intressant att
notera vad de inte visar. Vad de inte
tycker är viktigt.

Att som LW i förbigående nämna att
sonen är sjuk på natten när hon ger
sig ut på FTF-jakt visar att hon inte ens
tänkte tanken att det skulle kunna vara
något fel med det eller att någon skulle
kunna tycka det. I så fall så hade hon