2019-10-10, 21:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
En av alla mina tankar om detta fall lyder typ så (helt sjukt många utfall) men kan man ha hållit henne gången sedan den 12e? Misshandlat henne mm? Eller blev hon mördad samma kväll/natt som hon försvann? Läser man från start i tråden så ter sig allt lite annorlunda.. många skriver att det är tyst i media och här på fb angående detta fall..varför var det så tyst? Trodde man sig kunna lösa fallet i sin tysthet? Var det därför man inget sa de första och mest kritiska dygnen?

Den tanken har jag också haft, men inte specifikt från att hon skulle försvunnit tidigare än den officiellt kända tidpunkten, utan för att hon trots allt hittades såpass nära hemmet efter några dagar.

Man har ju dock mer än "hållt tyst" om nu datum för försvinnande skulle vara ca två dygn tidigare, iså fall har man gått ut med felaktiga uppgifter, vilket är märkligt eftersom man initialt efterfrågade allmänhetens iakttagelser när hon fortfarande var försvunnen. Varför skulle man i så fall vilseleda beträffande sista tidpunkt hon hörts av, blivit sedd?
Nej, jag tror nog som Twister, tryckfelsnisse varit i farten i boken.
Citera
2019-10-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tvångsrekryterades? Bara för att han reggade ett konto åt henne utan att fråga var hon väl inte tvungen att ägna sig åt det om hon inte själv hade haft lust med det? Är det inte en självmotsägelse att skriva att hon tvångsrekryterades och inte är ett fogligt lamm?

Du tror att LW mördats på grund av sin duktighet i geocaching?

Så uttrycker sig LW själv och det tog lång tid innan hon började så smått. Uppenbarligen var han enveten ....
Citera
2019-10-10, 21:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"Under torsdagen 17 maj följde vi upp..." och "Det hade gått snart fem dagar sedan kvinnan anmäldes försvunnen". .

Man har rört ihop datum plus att man inte kan räkna. Ej heller kan man klockan ordentligt samt saknar härutöver sinne för proportioner:

Enl. vad du citerat står det i boken (rätta mig gärna om jag missuppfattat något):

mån 14 maj En kvinna hade under morgonen anmälts försvunnen och det ska ha funnits knepiga omständigheter kring försvinnandet. På kvällen anhålls en man och husrannsakan görs.
tis 15 Man fick reda på att den förhörde mannen hade anhållits av åklagaren kvällen före och att husrannsakan gjorts.
ons 16
tor 17 följdes fallet upp; det hade gått snart fem dagar sedan kvinnan anmäldes försvunnen.
fre 18
lör 19 ringer handläggaren och berättar att en kropp hittats.

---

Antag att kvinnan anmäldes försvunnen kl. 07.00 mån 14 maj och att fallet följdes upp tor 17 kl. 23.00. - Det har då förflutit 3 dagar + 16 h, eller "snart" 4 dagar - det har inte "gått snart fem dagar".

Vidare har det lör 19 (då kroppen hittades kl. 14.30) förflutit drygt fyra dagar sedan kvinnan anmäldes försvunnen (antaget detta skedde 07.00), men då förutsatt att anmälan gjorts under tisdagsmorgonen den 15 maj. - ("snart fem dagar" bör hur som helst bytas ut mot drygt fyra dagar).
Citera
2019-10-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du har fått honom på hjärnan pga hans politiska inställning. Vill du veta hur det egentligen fungerar hos polisen i Örebro har jag postat flera inlägg om det men om man är predisponerad att vägra ta in verkligheten så tjänar de naturligtvis ingenting till.

Varför skulle just Örebro-polisen inte ha samma ansvarsfördelning mellan spaningsledning och andra inkallade enheter menar du?
Citera
2019-10-10, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför skulle just Örebro-polisen inte ha samma ansvarsfördelning mellan spaningsledning och andra inkallade enheter menar du?
Om du inte vill läsa vad jag tidigare skrivit om sakernas tillstånd i Örebro ser jag ingen mening att upprepa dom, bara erkänn att du är avog för att han har en annan politisk åskådning än du så slipper vi ödsla tid. Inte heller tror jag du är nån expert på polisens spanings- och utredningsarbete.
Du är från Umeå vill jag minnas...
Citera
2019-10-10, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, på något djävla sätt är MGK inblandad i dådet, hur har jag inte räknat ut än men eftersom Hiding gick "all in" på henne och valde att ta henne för mord så känns det som om MGK är ordentligt insyltad i händelsen.

Blir en förbannat underlig twist på allt om det visar sig att paret som LW vigde till ett liv i nöd och lust har gemensamt mördat sin vigselförrättare, dessutom så har vigselförrättaren haft en affär med brudgummen i paret, helt djävla osannolikt, inte ens i "Midsummer murder" har de lyckats fått till en sådan twist.

Ha ha ha.
På riktigt alltså....
Vilken jävla historia.
Och efter Springares bok så är vi inte ens 100% säkra på när hon försvann ens.
Ha ha ha.

Min erfarenhet efter att noga ha läst en jävla drös med FUP:ar är densamma.
Enkelheten.
När man följer en händelse i media och här på Flashback så kompliceras fallet rejält.
På nåt sätt krånglas allt till och överanalyseras.
När sen facit kommer så var det inte så jävla komplicerat.
Och det tror jag inte i detta fallet heller.
Tittar man krasst på det så är det nog inte värre än:
Kärlek, Otrohet, Svek, Lögner och säkert lite Geo-tjafs.
Citera
2019-10-10, 22:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Så uttrycker sig LW själv och det tog lång tid innan hon började så smått. Uppenbarligen var han enveten ....

Kanske LW var benägen att dramatisera ibland (hon kanske uttryckte det såför att smickra SD?) ? Självfallet var hon väl inte tvingad på något sätt att börja med geocaching om hon själv inte skulle ha gillat det. Det är väl som många andra fritidsintressen, det kanske krävs några tillfällen innan man förmår uppskatta det.
Citera
2019-10-10, 22:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
SD valde fel partner när han tvångsrekryterade LW att börja med GC, dels var hon inget "fogligt lamm" och dels blev hon bättre än honom. Shit happens!

Att vara sådan liten skit att ta till mord, än att svälja stoltheten är vidrigt. (Givet sannolikt misstänkt leder till fällande dom - vilket jag tror.)
Den här linjen som några av er driver, om att det här skulle handla om något slags ROKS-ärende, är naturligtvis intressant. Särskilt som det mycket väl kan vara någon liknande bild som har legat till grund även för åklagarsidans misstankar mot SD. Men kom gärna med något mer övertygande argument än att den kontrollerande mannen skulle ha tvingat LW att börja med geocaching. Det blir helt enkelt inte ett trovärdigt resonemang för den som har läst deras egna texter.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-10 kl. 22:06.
Citera
2019-10-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du inte vill läsa vad jag tidigare skrivit om sakernas tillstånd i Örebro ser jag ingen mening att upprepa dom, bara erkänn att du är avog för att han har en annan politisk åskådning än du så slipper vi ödsla tid. Inte heller tror jag du är nån expert på polisens spanings- och utredningsarbete.
Du är från Umeå vill jag minnas...

Längre norrut än så.

Har aldrig utgett mig för att vara ngn expert.

Finns ingen politik i dom jämförelser jag gör. Möjligen i mina kommentarer då jag inte tror att PS var helt fokuserad på jobbet.
Citera
2019-10-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den här linjen som några av er driver, om att det här skulle handla om något slags ROKS-ärende, är naturligtvis intressant. Särskilt som det mycket väl kan vara någon liknande bild som har legat till grund även för åklagarsidans misstankar mot SD. Men kom gärna med något mer övertygande argument än att den kontrollerande mannen skulle ha tvingat LW att börja med geocaching. Det blir helt enkelt inte ett trovärdigt resonemang för den som har läst deras egna texter.

Dra inte in mig, tack.
Citera
2019-10-10, 22:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Längre norrut än så.

Finns ingen politik i dom jämförelser jag gör. Möjligen i mina kommentarer då jag inte tror att PS var helt fokuserad på jobbet.
Du utger dig för att vara nån expert, om än oavsiktligt, när du sablar PS som utredare och det tror jag du gör för att du har en annan politisk åskådning än han har. Om han var ofokuserad kan det bero på "skyddsombudet" så varför synar du inte den stollen?
Jag är också från längre norrut, mycket längre norrut, men det hindrar mig inte från att uppskatta yrkeskompetens utan att grunna på personens åsikter. Testa vetja, det är rätt befriande.
Citera
2019-10-10, 22:13
Bannlyst
Citat:
Längre norrut än så.

Jag skiter totalt i Springares politiska åsikt.
Har alltid tyckt att han har varit en bra förundersökningsledare, men i detta fallet anser jag att han gjorde bort sig.
Känns som att han inte riktigt tog det på allvar och inte var på tårna från början.
Uppenbart så prioriterade han mer privata saker än att hitta en försvunnen kvinna som låg död 161 meter från sitt hem bakom ett plank.
En uppenbar plats att kolla av.
Närområdet skall ALLTID sökas av.
Nä, just denna gången gjorde han bort sig, och för min del får han skylla på vad fan han vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in