2019-10-10, 22:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Huvudet på spiken som vanligt fröken M.

Tröttsamt är det rätta ordet. Det är så jävla tröttsamt.

Många män här på forumet, alltifrån rena kvinnohatare till lättkränkta incels till bittra surgubbar tar sig rätten att ständigt och jämt uttala sig om "kvinnorna" "kvinnan" "svenska kvinnor". De förolämpar, provocerar och sprider rena lögner högst medvetet och sen när man blir arg och reagerar då förvandlas de till manipulerande kräk som helt plötsligt är heeelt oskyldiga och börjar i vissa fall till och med spela martyrer. Högst manipulerande och narcissistiskt.

Att bara ta sig rätten att överlägset uttala sig om kvinnor som om de vore EN person. EN person som de ofta påstår sig ha 100% kunskap om eftersom de under sitt liv träffat på några kvinnor och nu tar de sig rätten att klistra på sin lilla erfarenhet, sin version, på hela kvinnligheten och all världens kvinnor. Dessa "antifeminister" verkar lida av svår hybris. Vem fan tror de att de är?

Stackarn.

Nu är det så att för att överhuvudtaget kunna diskutera människor och mänskligt beteende så måste man generalisera. Men man baserar inte sin bild av kvinnor på EN person. De flesta män har träffat på massor av olika kvinnor i olika sammanhang genom åren och ganska snabbt så börjar man se mönster och likheter i deras beteenden. De flesta har förmodligen stött på ett representativt urval.

Eller man kanske inte får prata om kvinnor innan man lärt känna samtliga 3.5 miljarder kvinnor på djupet.

Citat:
Jag har inte svårt för kritik mot kvinnor och kvinnligheten och rannsakan av densamma.

Men det här irrationella hatet och tunna argumenten och rena lögnerna skriker bara ynkedom och ren mobbarmentalitet.

Åhh och nu kommer det komma, "en gång i tiden kallade en kvinna män för djur", "medierna hatar män ständigt och jämt", "det var ni som började", "jamen ni är ju hjärntvättade, klart ni säger/gör detta"....

Och så frågar man "namnge dessa judar", namnge dessa medier/journalister", "vilka kvinnor", "vem sa vad", "vem gjorde vad" osv.......... Då får man till svar:

"Jamen ska menskonst få översvämma samhället eller?"

Hur många har målat med mens? Två stycken?

Herregud vad satans dumt det är.

Lol. Finns massor av exempel på medier/journalister/kvinnor som eldar på manshatet varje dag - knappast svårt att namnge dem.

Några exempel är:

Linnea Claesson
Nina Rung
Johanna Fränden
Frida Boisen
Linda Skugge
Malin Wollin
Jonna Sima
Veronica Palm
...För att nämna några jag kommer på rent spontant. Finns många fler.

Citat:
De är så jävla beroende av kvinnor i själva verket att de inte ens klarar att göra allvar av MGTOW. Vafan. Sen sitter de här och spyr galla över "kvinnorna". Piss off till dem alla.

Ingen tvingar dig att vara på det här forumet. Om det är så tröttsamt och frustrerande kanske du ska logga ut. För var annars möter du det här "kvinnohatet"? Du gör det knappast när du tittar på TV i alla fall. Eller när du är på universitetet. Eller när du slöläser en tidning på lunchen på jobbet. Manshatet möter man dock precis varje gång man gör något av detta.

Haha, skulle vilja se kvinnors reaktion om vi sett en tusendel så mycket kvinnohat i mainstreammedia och det offentliga som vi ser manshat. Hade ni provat på att vara man för en dag hade ni orkat en kvart Dagens kvinnors bortskämda attityd är definitivt fascinerande.

Citat:
Anledningen till varför kvinnor i gemen inte uttalar sig om män såhär som om de vore EN enda person, en enda organisk kropp är för att kvinnor genom hela historien och fortfarande är så jävla respektfulla och förstående. Historien är full av förstående kvinnor. Nu har vi till och med lättat deras börda som enda försörjare av samhället och familjen. Och vad är tacken? De sitter och pissar på oss de bortskämda jävla våpen de är.

Kvinnor fulla av respekt och förståelse? Var är respekten och förståelsen för de män som inte är framgångsrika och/eller står högt i dominanshierarkin? Min upplevelse är att kvinnor föraktar svaga män å det grövsta. De ser dem som skräp, som undersåtar. Skulle inte förvåna mig om en stor del av många kvinnors motstånd mot sexköp är beror på att de avskyr tanken på att män de anser står under dem ska få ligga/fortplanta sig. Kvinnor är trots allt programmerade till att se till att endast de bästa männen får föra sina gener vidare. Att då svaga män ska få ha möjlighet att få sex när de vill måste skava något enormt.

Japp, tar mig rätten att uttala mig generaliserande om kvinnor här, vad ska du göra åt saken? Och jag pratar om MIN upplevelse för vem kan göra något annat. Kvinnor är inte det minsta bättre än män gällande detta, seriöst vilken planet lever du på?

Män har gett kvinnor alla de bekvämligheter de nu besitter. Och män fortsätter att göra det varje dag genom alla tunga, svåra, farliga och smutsiga jobb som krävs för att du ska kunna vara bekväm. Och vad är tacken? Du kan inte ens unna alla dessa män möjlighet att köpa lite sex om de skulle vilja det? Det räcker inte med att de jobbar häcken av sig för att säkra din trygghet, vill de ha sex måste de vara charmiga och snygga också, annars får de gott vara utan tycker du. Men fortsätta jobba för att säkerställa din trygghet, de ska de göra. De ska bara acceptera sitt öde, rätta sig i ledet och sluta gnälla. Som en jävla medeltida prinsessa som styr och ställer med sina slavar.

Skulle du acceptera om alla dessa män bara la ner en dag? Eller skulle du kräva att de fortsatte se till att du var trygg och bekväm?

Citat:
Men visst för helvete, inför dåtiden igen så kan de ligga och kräla i dyngan igen för vilken alfahanne/alfaklan som nu råkar sitta vid makten och ge dem order. Höger/vänster kvittar, bara de får inbilla sig att de är män igen.

Rant over and out.

Och hur lyckat tycker det feministiska experimentet varit så här långt? Är relationen mellan könen bra? Eller är det så att "juden" lyckats alldeles utmärkt med sin plan att vända män och kvinnor mot varandra och på så sätt på sikt krossa västerlandet? Verkar gå helt enligt planen...

Jämställdhet fungerar inte. Mannen måste stå över kvinnan, annars blir det inga barn gjorda, och inga lyckliga förhållanden heller. Skyll på kvinnans hypergami. Inte på kvinnan (så du inte skriker rätt ut), utan på kvinnans hypergami (är ju inte hennes fel att hon är hypergam).

Det är kvinnor som inte tycker att män är män när de är jämställda.
Citera
2019-10-10, 22:43
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har tänkt många gånger att de dessa bittra män här egentligen skulle vara förbannade på och ta ut sin ilska på är ANDRA MÄN. För män skapar skit för andra män genom att både vara våldsamma, roffa åt sig allt de kommer över samt att de är illojala mot varandra.

Det kommer sig troligen av att kvinnor väljer de män som befinner sig högst upp i dominanshierarkin. För samtliga män är livet en enda lång kamp för att klättra så högt som möjligt i denna hierarki. Självklart måste man trycka ner andra män för att lyckas. Det hela är väldigt lätt att första när man inser att vi är biologiska varelser och att drifterna för fortplantning och överlevnad styr allt mänskligt beteende.

Citat:
Så fort en man här uttrycker någon lite annorlunda åsikt är han en svag betacuck.
Om en man startar en tråd där han vill ha hjälp med att träffa kvinnor, eller där han pratar om att han är oskuld, känner sig värdelös och så vidare, så är där direkt manliga användare och hackar på honom.
Många män är fullständigt vidriga mot andra män. Detta verkar ha flugit dessa bittra antifeminister förbi fullständigt.

Det känner jag inte alls igen dock, vad har du fått det ifrån? Jag startade som du vet själv en sån tråd och kan inte minnas en enda man som hackade på mig. Snarare var det ett flertal män som varit framgångsrika med kvinnor som hörde av sig via PM och ville hjälpa mig. Fick nästan bara uppmuntran och tips. De enda jag kan minnas som var anti mig i den tråden var kvinnor...

Men självklart känner många ett stort förakt mot feministiska män, och de förtjänar all skit de kan få. Det går inte att se deras engagemang som något annat än en patetisk parningsstrategi och ett sätt att ställa sig in hos kvinnor. Ofta överkompenserar de också för något...Metoo avslöjade många av dem rätt rejält.
Citera
2019-10-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag anser dock att det är helt fel att ta sig rätten att "fördela" andra människor. Då får hellre samhällen vara olyckliga på det stora hela taget, än att vi ska sätta oss över andra människor och bestämma hur de ska leva sina liv, och med vem. Det är en sak att minska ner på skatterna och välfärden och tänka mer "var människa för sig själv" och så får utfallet bli vad det blir. Och blir det så som du hävdar att det skulle bli, ja då får det vara så. Men ingen människa ska hindras eller förbjudas någonting enligt lag, förutom vissa brott som skadar andra människor. Angående detta med P-piller och mäns fantasier om en massa sexpartners så får jag en känsla av "dumma arma män" när jag läser det. Hur ofantligt korkade kan man vara, på gruppnivå dessutom? (om det nu är som du påstår här). Det farliga med att låta enkom män bestämma över samhällen är att de verkar drivas fullständigt av sin sexlust. Och när den är i fokus tappas allting annat bort och irrationellt tänkande blir standarden. Antagligen har män underskattat kvinnor och deras förmåga å det grövsta. Sexlusten är tydligen både männens främsta drivkraft och faktor till framgång, OCH männens största fall. Så länge män drivs av drifter till den milda grad det verkar som så kommer kvinnor att sitta på det psykologiska övertaget. För övrigt så tror jag inte att det finns några idealsamhällen. Det är uppenbart svårt att organisera samhällen så att alla har det bra. Verkar omöjligt, både sett till historien och hur det ser ut idag. Och i Sverige har iallafall de absolut flesta människor tak över huvudet och sina grundläggande behov tillfredsställda. Jag personligen hade gärna haft en ganska så konservativ /traditionell man och delat min tillvaro med, men detta beror ju på mina personliga preferenser. Det passar just mig bra. Jag är dock inte säker på att en återgång i samhället som stort hade varit särskilt önskvärt. Det är en sak att MIN man kan inta den ledande rollen i vår relation och vårt hushåll, men jag hade inte varit intresserad av att mannen på andra sidan kvarterets ord skulle väga tyngre än mitt i det offentliga. Dock är jag för att minska ner välfärden och dra ner på skatterna. Folk i Sverige behöver en spark i baken.

Jag kom just ihåg att jag diskuterat exakt samma sak med dig tidigare. Med fördelning menar jag inte att staten skall bestämma vem du skal få gifta dig med. Vad jag menar är att staten skall ge incitament för giftermål. Du kan ta en sådan sak som sambeskattning. Det är en är en av många metoder för att uppmuntra unga människor till giftermål. Du kan göra annat så som att dela ut fördelaktiga lån, skriva av studieskulder osv. Ungern och Polen praktiserar det här och Sverige praktiserade det här tills 1970-talet. Ett annat alternativ är att kraftigt reducera välfärdsstaten (och nu menar jag även utbildningssektorn). Det skulle också ge upphov till samma effekter men då skulle giftermål snarare bottna i nödvändighet istället för incitament driven uppmuntran.

Kvinnor och män har samma genomsnittsintelligens men kvinnor klustrar något över genomsnittet medan män klustrar i botten och toppen. Mäns fixering vid en massa sexpartners är ett rätt gruvligt problem och genetiskt betonat. De flesta män nöjer sig dock med en partner. Skillnaden mellan otrogna män och kvinnor är förövrigt inte speciellt stora längre. De flesta (både män och kvinnor) vill ha en partner för livet. Mäns svaghet är sex och det är inte gynnsamt för dem. Kvinnor sitter såklart på det psykologiska övertaget och har mycket inflytande över män. Män är beroende av kvinnor. Det handlar inte bara om sex, närhet men även sociala och praktiska anledningar. Livet är enklare om du lever med en kvinna. Män som gör det lever längre, mår bättre, tjänar mer pengar och når längre i karriären. För män finns det bara fördelar (med undantag för dysfunktionella familjer) med att vara gift och ha barn med den kvinnan han är gift med. Kvinnor mår också bättre i parrelationer men korrelationen är inte lika stark.

Historiskt har kvinnan kunnat representera sin man och hennes ord har där med genom sin man vägt lika tungt som en mans röst. Detta är förövrigt detta som gäller i muslimska stater. Det är inte så främmande män har något att säga till om när det kommer till kvinnor som inte ingår i hans familj. Han kan bestämma över fru och barn men inte över andras fruar och barn. Den muslimska mannen är också obligerad att lyssna och diskutera beslut med sin fru. Uppenbarligen, givet hur dysfunktionella muslimska stater är så gör den muslimska mannen sällan det. Muslimer borde lyssna mer på kvinnorna. Det gäller även afrikanska och latinamerikanska folk. Jag tycker att västerländska män generellt sätt är duktiga på att lyssna till kvinnor även om vi inte förstår dem.

Citat:
Detta går ju inget vidare i mellanöstern dock. Krig och elände. Som sagt, några få vid makten har det bra. Dessa vid makten skiter fullständigt i alla andra sålänge de själva och deras familj/rikedom inte kommer till skada. Stabilt är sista ordet jag skulle använda för mellanösterns ständiga konflikter med allt och alla.

Deras samhällen har alltid varit mycket dysfunktionella än våra samhällen. Detta är manligt dominerade samhällen. Det finns också andra aspekter i MENA, som går bortom en diskussion kring kön, som leder till att de är dysfunktionella. Poängen är egentligen inte mer än att samhällen där män har jobb, gifta och har barn är mer funktionella än dem fyllda med ensamma fattiga män. Det är en statistisk fråga.

Citat:
Möjligt att män inte exkluderar andra män, men de skiter i andra män, framförallt de under dem. Den framgångsrika affärsmannen bryr sig inte nämnvärt om lagerarbetaren och huruvida han har en fru eller inte. Och hade han haft en fru hade säkerligen gärna affärsmannen legat med hans fru om möjlighet hade givits honom. Så vi talar möjligen inte om aktiv exkludering, men att skita fullständigt i någon annan är ungefär likställt med exkludering.

De var fram till relativt nyligen olagligt att vara otrogen i Sverige och straffbart att ligga med någon annans fru eller man. I Saudiarabien har de som sagt dödsstraff. Det hade vi också i Sverige långt in på 1700-talet. Sedan har straffen mildrats betydligt. I USA kan du stämma din fru/man om han är otrogen. Din poäng är dock att män struntar i andra män. Tja, det är som sagt en god poäng. I synnerhet den nuvarande eliten struntar i män och det finns ju tecken på att rika män fram till 1200-talet i Sverige hade en relativt liten respekt för fattigare män. Detta är såklart ett problem. Jag tror på en intern solidaritet. Jag tror på ett holistiskt samhälle där både män och kvinnor respekteras och med en hög grad av solidaritet. Är det möjligt? Jag vet inte. Kanske.

Citat:
Vilka belägg har du för uttalandet att kvinnor har en tendens att sabotera mäns karriärer? Anledningen att man inte vill ha en attraktiv man på en arbetsplats full med kvinnor, eller i ett umgänge fullt av kvinnor är helt enkelt att kvinnorna kommer att känna en rivalitet om mannen. Det är inte särskilt konstigt. Kvinnorna kommer antagligen börja bete sig annorlunda eftersom att där är en man närvarande som de alla vill imponera på. Samma fenomen lär uppstå om det tillträder en mycket attraktiv kvinna på en arbetsplats med enbart män. Sedan känner sig väl inte männen hotade av att kvinnan ska ta deras plats på jobbet, men nog blir det sprättande bland tupparna när en fin höna kommer in i rummet, oavsett om det är en arbetsplats eller annat sammanhang.

Jag har inga belägg för att kvinnor förstör mäns karriärer annat än anekdotiska bevis. Jag kan inte hänvisa till någon peer-review artikel så det var ett uttryck för spekulationer från min sida. Däremot kan jag nog hänvisa till peer-reviews som pekar på att män arbetar bäst tillsammans med män och kvinnor arbetar bäst tillsammans med kvinnor. Ja, samt studier som pekar på att kvinnor i större utsträckning exkluderar män än vice versa på arbetsplatser. Jag är ingen expert på dessa frågor som sagt så man skall inte ta mig på orden.

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
6) Vill du att etniskt svenska kvinnor ska syssla med feminism istället för att hora? Får man inte kuk då slår det slint i skallen.
Jag tycker inte någon skall behöva sälja sin kropp

Citat:
) Män tjänar inget på att vara vårdare år en kvinna. Det är en delusion som kommer från att ni tror att kvinnor är annat än dumma djur.
Män mår bra av att ge skydd till kvinnor. De mår bra av att försörja kvinnor. Vilken man skulle inte vilja skydda och försörja fru och barn?
Senast redigerad av Edgerton 2019-10-10 kl. 22:58.
Citera
2019-10-10, 23:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Varför vill du gå till prostituerade? Vill du inte gifta dig och ha en kvinna för resten av livet? Det du skriver om är tillgång till sex. Män hade större tillgång till sex tidigare på grund av deras ekonomiska status mot kvinnorna. Höjer du männens ekonomiska status mot kvinnorna kommer mäns tillgång till sex öka eftersom kvinnorna kommer vara i större behov av att ge dem det. Vidare, förstår jag inte riktigt poängen med att män och kvinnor skall kunna ha sex med många partners. Ju färre de har sex med ju bättre. Det viktigaste är att vi upprättar familjen och möjliggör för männen att hitta någon att bilda familj med. Det är där problemet ligger och det är det som förklarar varför så få män har tillgång till sex. Det ligger i nationens intresse att varje frisk yrkesverksam svensk har en fru och fyra barn. Bordeller borde förövrigt vara förbjudet. Vill du verkligen se etniskt svenska kvinnor som prostituerade? Det är svenska kvinnor du talar om.

Fast hur många killar/män idag kan hitta en någorlunda attraktiv kvinna att gifta sig med? Visst i ditt idealsamhälle hade det varit möjligt kanske för de flesta, men idag?

Det skulle säkert varit trevligt och jag har fantiserat om att leva i ett samhälle där alla har en varsin partner för livet som man kamperar ihop med, men så som samhället är idag så är det omöjligt för de flesta. Jag själv och andra unga män har blivit utsatta för så mycket sexuella budskap vid det här laget att min morfar skulle kunna leva om sitt liv 10 000 gånger utan att ens utsättas för en bråkdel. Du kan inte gå på stan idag utan att se ett 40-50 tal unga tjejer som ser ut som horor. Du kan inte jobba på ett kontor utan att ha kvinnor som springer omkring där i högklackat och viftar på rumpan. Populärkultur, film, reklam. Överallt är det sex, och med budskapet att är du kille/man och inte har sex är du en loser. Du ser knappt någon skillnad på en nattklubb och på en bordell - tjejerna är lika slampigt klädda på båda (om det inte är en nakenbordell). Använder du sociala medier får du knappt se annat än rumpor och bikinibilder. Man får i stort sett flytta ut i skogen om man vill undvika allt detta..

I dagens samhälle är prostituerade helt enkelt det överlägset bästa alternativet, för de allra flesta män - jag känner verkligen ingen avundsjuka på alla män som är fast i sexlösa relationer. Relationer där kvinnan bestämmer - för är det en relation där kvinnan alltid avgör när det ska bli sex, då är det kvinnan som bestämmer och då är du som man en slav.

På en bordell kan jag välja själv när och med vem jag ska ha sex. Och jag kan få variation. För övrigt ser jag ingen större skillnad på prostituerade och de svenska tjejer som går klädda som horor på stan och viker ut sig på instagram eller twerkar på en nattklubb.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-10-10 kl. 23:11.
Citera
2019-10-10, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nog för att du gör en del vidriga uttalanden men du är medveten om att 4-åriga flickor de facto kan trasas sönder?

Du talar för döva öron, för henne är flickor/tjejer/unga kvinnor inget annat än tighta hål som män ska stoppa kuken i.
Citera
2019-10-10, 23:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Kvinnor och män har samma genomsnittsintelligens men kvinnor klustrar något över genomsnittet medan män klustrar i botten och toppen. Mäns fixering vid en massa sexpartners är ett rätt gruvligt problem och genetiskt betonat. De flesta män nöjer sig dock med en partner. Skillnaden mellan otrogna män och kvinnor är förövrigt inte speciellt stora längre. De flesta (både män och kvinnor) vill ha en partner för livet. Mäns svaghet är sex och det är inte gynnsamt för dem. Kvinnor sitter såklart på det psykologiska övertaget och har mycket inflytande över män. Män är beroende av kvinnor. Det handlar inte bara om sex, närhet men även sociala och praktiska anledningar. Livet är enklare om du lever med en kvinna. Män som gör det lever längre, mår bättre, tjänar mer pengar och når längre i karriären. För män finns det bara fördelar (med undantag för dysfunktionella familjer) med att vara gift och ha barn med den kvinnan han är gift med. Kvinnor mår också bättre i parrelationer men korrelationen är inte lika stark.

1) Självklart är kvinnor inte lika intelligenta som män. Kvinnor har ungefär samma intelligens som en 12-15 åring beroende på kvinnan.

2) Så vad händer om kvinnor inte vill ha sex och närhet med män?

3) Att leva med en kvinna är fruktansvärt. Det finns en anledning till att kvinnor väljer att leva med män istället för med andra kvinnor.

4) I de flesta relationer blir mannen pappa en till en lat tonårstjej. Anledningen till att män som är gifta "lyckas i karriären" är för att de tvingas tjäna mer pengar för att betala för allt bullshit som kvinnan vill ha.

5) Män som inte har kvinnor behöver inte jobba lika hårt och har bättre liv.

Citat:
Jag tycker inte någon skall behöva sälja sin kropp

1) Du har inte tänkt på att det kan vara roligt att sälja sin kropp?

2) Har du tänkt på att det kan vara bra för kvinnor att sälja sex för att komma över hang-ups om män och sex?

Citat:
Män mår bra av att ge skydd till kvinnor. De mår bra av att försörja kvinnor. Vilken man skulle inte vilja skydda och försörja fru och barn?

1) White Knights mår bra av det. Och som du har kunnat se av de senaste 50 årens feminism vill kvinnor inte ha något skydd av män #inteerkvinna.

2) Patriarkatet går ut på att män är värda mer än kvinnor. Det betyder att kvinnor ska skydda och försörja män.

3) Om du har ett nytto-djur typ en ko eller en get vill du spendera ditt liv med att skydda och försörja det djuret? Det är sjukt. Djuret gör saker för sin ägare och inte tvärtom.

4) I Indien tror de att kor är heliga, här tror vi att kvinnor är heliga, ser du inte att det är samma vanföreställning?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du talar för döva öron, för henne är flickor/tjejer/unga kvinnor inget annat än tighta hål som män ska stoppa kuken i.

Många kvinnor duger inte till att ta kuk. De har dåliga kroppar eller är tråkiga att knulla. De kan serva män på andra sätt till exempel genom att göra jobb som män tycker är tråkiga.
Senast redigerad av Babianen 2019-10-10 kl. 23:19.
Citera
2019-10-10, 23:37
Medlem
Flickfotografs avatar
Apropå frågan i TS, är det någon som nämnt de kända feminister som åker utomlands och köper sex?
Kerstin Thorwall är en av de kändaste...
Citera
2019-10-10, 23:39
Medlem
I don't cares avatar
Det är mycket enkelt, samhället njuter av att se män som inte är dugliga nog lida. Det är det enkla svaret. Man behöver inte krångla till det.
Citera
2019-10-11, 00:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Självklart är kvinnor inte lika intelligenta som män. Kvinnor har ungefär samma intelligens som en 12-15 åring beroende på kvinnan.

2) Så vad händer om kvinnor inte vill ha sex och närhet med män?

3) Att leva med en kvinna är fruktansvärt. Det finns en anledning till att kvinnor väljer att leva med män istället för med andra kvinnor.

4) I de flesta relationer blir mannen pappa en till en lat tonårstjej. Anledningen till att män som är gifta "lyckas i karriären" är för att de tvingas tjäna mer pengar för att betala för allt bullshit som kvinnan vill ha.

5) Män som inte har kvinnor behöver inte jobba lika hårt och har bättre liv.

1) Du har inte tänkt på att det kan vara roligt att sälja sin kropp?

2) Har du tänkt på att det kan vara bra för kvinnor att sälja sex för att komma över hang-ups om män och sex?

1) White Knights mår bra av det. Och som du har kunnat se av de senaste 50 årens feminism vill kvinnor inte ha något skydd av män #inteerkvinna.

2) Patriarkatet går ut på att män är värda mer än kvinnor. Det betyder att kvinnor ska skydda och försörja män.

3) Om du har ett nytto-djur typ en ko eller en get vill du spendera ditt liv med att skydda och försörja det djuret? Det är sjukt. Djuret gör saker för sin ägare och inte tvärtom.

4) I Indien tror de att kor är heliga, här tror vi att kvinnor är heliga, ser du inte att det är samma vanföreställning?

Helvete vad störd du verkar vara.
Du säger emot dig själv också i var och vartannat inlägg. Här vill kvinnor bo med män för att andra kvinnor är fruktansvärda och i tidigare inlägg vill kvinnor ha noll att göra med män, enligt dig.

Vad är det som fått dig att hata människor så mycket?
Citera
2019-10-11, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Stackarn.

Varför "stackarn"? Jag blir inte fullständigt ratad av det motsatta könet.

Citat:
Nu är det så att för att överhuvudtaget kunna diskutera människor och mänskligt beteende så måste man generalisera. Men man baserar inte sin bild av kvinnor på EN person. De flesta män har träffat på massor av olika kvinnor i olika sammanhang genom åren och ganska snabbt så börjar man se mönster och likheter i deras beteenden. De flesta har förmodligen stött på ett representativt urval.

Skrev jag att man baserar sin bild av kvinnor på en person?

Behöver inte alls stämma överhuvudtaget.

Citat:
Eller man kanske inte får prata om kvinnor innan man lärt känna samtliga 3.5 miljarder kvinnor på djupet.

Påstod jag det?

Citat:
Lol. Finns massor av exempel på medier/journalister/kvinnor som eldar på manshatet varje dag - knappast svårt att namnge dem.

Några exempel är:

Linnea Claesson
Nina Rung
Johanna Fränden
Frida Boisen
Linda Skugge
Malin Wollin
Jonna Sima
Veronica Palm
...För att nämna några jag kommer på rent spontant. Finns många fler.

Vad har de sagt? Hur eldar de på manshatet? Genom att kritisera att de får random snubbars dick pics skickade till sig stup i kvarten?

Citat:
Ingen tvingar dig att vara på det här forumet. Om det är så tröttsamt och frustrerande kanske du ska logga ut. För var annars möter du det här "kvinnohatet"? Du gör det knappast när du tittar på TV i alla fall. Eller när du är på universitetet. Eller när du slöläser en tidning på lunchen på jobbet. Manshatet möter man dock precis varje gång man gör något av detta.

Beskriv det här påstådda manshatet du möts av varenda dag från alla håll och kanter. Hur ser det ut? Vad sägs? Vem står bakom? Vem finansierar det? Körs det kampanjer? Vilka män riktas det till? Vad tolkar du som manshat?

Citat:
Haha, skulle vilja se kvinnors reaktion om vi sett en tusendel så mycket kvinnohat i mainstreammedia och det offentliga som vi ser manshat. Hade ni provat på att vara man för en dag hade ni orkat en kvart Dagens kvinnors bortskämda attityd är definitivt fascinerande.

Vem pratar du om? Zara Larsson? Eller de tjejer som ratat dig? Du har kanske en jävligt fyrkantig och tråkig attityd och personlighet, du vet en sån som tjejer inte faller för. Allt du håller på med är antagligen projektioner.

Citat:
Kvinnor fulla av respekt och förståelse? Var är respekten och förståelsen för de män som inte är framgångsrika och/eller står högt i dominanshierarkin? Min upplevelse är att kvinnor föraktar svaga män å det grövsta. De ser dem som skräp, som undersåtar. Skulle inte förvåna mig om en stor del av många kvinnors motstånd mot sexköp är beror på att de avskyr tanken på att män de anser står under dem ska få ligga/fortplanta sig. Kvinnor är trots allt programmerade till att se till att endast de bästa männen får föra sina gener vidare. Att då svaga män ska få ha möjlighet att få sex när de vill måste skava något enormt.

Om det nu skulle vara så, är det då inte evolutionen du borde hata och inte kvinnor?

Vem är det som i huvudsak vårdar sjuka och svaga män? Kvinnor.

Eller är det manshat att en kvinna inte vill investera x antal månader av sin kropp och hälsa med en arbetslös man? Hon är kanske undersköterska själv och får ut 13 000 efter skatt, ska barnen äta sopor?

Citat:
Japp, tar mig rätten att uttala mig generaliserande om kvinnor här, vad ska du göra åt saken? Och jag pratar om MIN upplevelse för vem kan göra något annat. Kvinnor är inte det minsta bättre än män gällande detta, seriöst vilken planet lever du på?

Vad pratar du om? Har jag sagt att du inte får uttala dig? Ja precis, det är din upplevelse. Ska vi godkänna bordeller bara för att du inte kan få fitta på annat sätt? Ska vi inrätta hela samhället efter dig? Du borde kanske jobba på din personlighet istället.

Citat:
Män har gett kvinnor alla de bekvämligheter de nu besitter. Och män fortsätter att göra det varje dag genom alla tunga, svåra, farliga och smutsiga jobb som krävs för att du ska kunna vara bekväm. Och vad är tacken? Du kan inte ens unna alla dessa män möjlighet att köpa lite sex om de skulle vilja det? Det räcker inte med att de jobbar häcken av sig för att säkra din trygghet, vill de ha sex måste de vara charmiga och snygga också, annars får de gott vara utan tycker du. Men fortsätta jobba för att säkerställa din trygghet, de ska de göra. De ska bara acceptera sitt öde, rätta sig i ledet och sluta gnälla. Som en jävla medeltida prinsessa som styr och ställer med sina slavar.

Vilket jävla svammel. Ett sånt hopkok av sentimentalt svammel som bara dryper av självgodhet, för fuck sake hoppa ner från dina höga hästar.

Citat:
Skulle du acceptera om alla dessa män bara la ner en dag? Eller skulle du kräva att de fortsatte se till att du var trygg och bekväm?

Vilka män? Trygg och bekväm? Kvinnor kan inte lita på främmande män, ibland inte ens dem de känner.

Citat:
Och hur lyckat tycker det feministiska experimentet varit så här långt? Är relationen mellan könen bra? Eller är det så att "juden" lyckats alldeles utmärkt med sin plan att vända män och kvinnor mot varandra och på så sätt på sikt krossa västerlandet? Verkar gå helt enligt planen...

Absolut går det enligt planen, nu väntar vi bara på påsken så vi kan flyga iväg på våra kvastar och dansa och supa med der Juden.

Citat:
Jämställdhet fungerar inte. Mannen måste stå över kvinnan, annars blir det inga barn gjorda, och inga lyckliga förhållanden heller. Skyll på kvinnans hypergami. Inte på kvinnan (så du inte skriker rätt ut), utan på kvinnans hypergami (är ju inte hennes fel att hon är hypergam).

Så länge kvinnlig hypergami sorterar ut sådana som dig så är där absolut inget att klaga på. X hundratals generationer senare sitter vi här fortfarande eller hur? Du borde avguda kvinnlig hypergami som avlat fram alla dessa übersmarta män som uppfunnit så mycket.

Citat:
Det är kvinnor som inte tycker att män är män när de är jämställda.

Nähä det vet du såklart allt om.
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-11 kl. 00:38.
Citera
2019-10-11, 00:11
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
1) Det är ingen som vill ha sex med 4 åringar.

2) Om de hade fler och billigare horor skulle färre civila kvinnor bli våldtagna. Vill du ha fler våldtäkter?
Är våldtäkt på barn sex enligt dig? Nek vänta svara inte på den frågan
Citera
2019-10-11, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Det är mycket enkelt, samhället njuter av att se män som inte är dugliga nog lida. Det är det enkla svaret. Man behöver inte krångla till det.

Vad menar du med män som inte är "dugliga"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in