2019-10-10, 22:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dra inte in mig, tack.

Men du har väl tidigare försökt förklara diskrepansen mellan uppgiften att LW sagt att SD hotat henne och frånvaron av anmälan rörande hot med just att hon skulle varit kuvad och rädd att det skulle bli värre (än vad?) ?
Citera
2019-10-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du utger dig för att vara nån expert, om än oavsiktligt, när du sablar PS som utredare och det tror jag du gör för att du har en annan politisk åskådning än han har. Om han var ofokuserad kan det bero på "skyddsombudet" så varför synar du inte den stollen?
Jag är också från längre norrut, mycket längre norrut, men det hindrar mig inte från att uppskatta yrkeskompetens utan att grunna på personens åsikter. Testa vetja, det är rätt befriande.

Det finns många högst kompetenta spaningsledare i team med åklagare jag imponerats av. Oavsett politisk åskådning (helt ointressant).

Men om det blir en konflikt med polisarbetet som spaningsledare, då reagerar jag. Men det hade kunnat gällt vilket sidointresse som helst.
Citera
2019-10-10, 22:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Va? Har SD ens skäggväxt? Han ser ju ut som en barnrumpa i ansiktet ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det har jag också reagerat på sedan länge. Även mgl verkar bara hårlös.

Bra ni smarta är uppmärksamma och reagerar på sånt som ringar in mördaren.
Citera
2019-10-10, 22:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Han var aldrig inblandad i det
Var inte han den person som inom polisen ansvarade för utredningen?
Hur kan du då anse att han inte var inblandad i ansvaret?

Citat:
Du har fått honom på hjärnan pga hans politiska inställning. Vill du veta hur det egentligen fungerar hos polisen i Örebro har jag postat flera inlägg om det men om man är predisponerad att vägra ta in verkligheten så tjänar de naturligtvis ingenting till.
Jag har också missat dina inlägg om det här.
Vem anser du vara ansvarig om det inte var Springare?

Nyligen var det något annat fall där han också skyllde ifrån sig fast han var ansvarig.
Just nu kommer jag inte ihåg vad det handlade om men det var ungefär någon månad sedan han skyllde ifrån sig.

Det ska bli intressant att se vad han säger om de felaktiga datumangivelserna i boken.
Citera
2019-10-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag skiter totalt i Springares politiska åsikt.
Har alltid tyckt att han har varit en bra förundersökningsledare, men i detta fallet anser jag att han gjorde bort sig.
Känns som att han inte riktigt tog det på allvar och inte var på tårna från början.
Uppenbart så prioriterade han mer privata saker än att hitta en försvunnen kvinna som låg död 161 meter från sitt hem bakom ett plank.
En uppenbar plats att kolla av.
Närområdet skall ALLTID sökas av.
Nä, just denna gången gjorde han bort sig, och för min del får han skylla på vad fan han vill.

Ja, samma tycker jag.
Citera
2019-10-10, 22:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja jösses! Plötsligt blev hon en strokepatient! Lite fejk att inte ens kunna ta in en riktig patient

För att det är oetiskt. En riktig patient är i beroendeställning varför man inte ser det som riktigt rent samtycke ifall de vill medverka i något slags informationsfilm.
Citera
2019-10-10, 22:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den tanken har jag också haft, men inte specifikt från att hon skulle försvunnit tidigare än den officiellt kända tidpunkten, utan för att hon trots allt hittades såpass nära hemmet efter några dagar.

Man har ju dock mer än "hållt tyst" om nu datum för försvinnande skulle vara ca två dygn tidigare, iså fall har man gått ut med felaktiga uppgifter, vilket är märkligt eftersom man initialt efterfrågade allmänhetens iakttagelser när hon fortfarande var försvunnen. Varför skulle man i så fall vilseleda beträffande sista tidpunkt hon hörts av, blivit sedd?
Nej, jag tror nog som Twister, tryckfelsnisse varit i farten i boken.

Man kanske ville sondera terrängen för att få en uppfattning av vad allmänheten inte hade sett

Tänker bl.a på gråhåriga tantvittnet. Att de efterlyste henne efter att hon pratat med folk om sina iakttagelser natten den 14:e kanske berodde på att den person som hon "sett prata" kanske egentligen var en civilspanare med öronsnäcka. Och om man av någon anledning inte ville att allmänheten skulle veta det egentliga datumet för LW's försvinnande (om hon försvann redan under helgen), så torde det inte vara alltför lyckat om en gammal dam gick runt på någon trädgårdstillställning och berättade vad hon sett.
Citera
2019-10-10, 22:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Står det något om varför han avbröt
hundsöket?

Citat:
Han var aldrig inblandad i det

Han blev dock förbannad för att söket inte gjordes efter regelboken har jag läst.
Han förutsatte det.
Något i boken om det?
Citera
2019-10-10, 22:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Springare har inte koll på datumen, någon annan förklaring kan i varje fall inte jag se

Citat:
Det räcker med att ett datum blivit fel i början, sen ser jag inget konstigt med att felet sprider sig även om vissa datum sen stämmer. Som jag antydde, förlagen spenderar inga nämnvärda pengar på att dubbelkolla sånt
Instämmer i denna förklaring. Man behöver inte krångla till det.
Citera
2019-10-10, 22:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Står det något om varför han avbröt
hundsöket?

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han blev dock förbannad för att söket inte gjordes efter regelboken har jag läst.
Han förutsatte det.
Något i boken om det?

"De massiva sökinsatserna i kvinnans bostadsområde hade inte heller gett något resultat".

"...säkerställde med ett befäl att de prioriterade eftersöket av den försvunna kvinnan runt i det villaområde där hon bodde".

...använde sig av den metod som de utbildats för och som används vid sök efter personer I terräng".
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-10-10 kl. 22:56.
Citera
2019-10-10, 22:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"De massiva sökinsatserna i kvinnans bostadsområde hade inte heller gett något resultat".

"...säkerställde med ett befäl att de prioriterade eftersöket av den försvunna kvinnan runt i det villaområde där hon bodde".

...använde sig av den metod som de utbildats för och som används vid sök efter personer I terräng".
Var har du hittat de texterna?
Det stämmer inte med vad som tidigare har skrivits i tråden.
Citera
2019-10-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

De borde nog fundera över att byta sökmetod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in